Jeg synes lige, jeg vil dele en oplevelse med jer, hvis andre skulle komme ud for det samme
Jeg har monteret et Pioneer 2 dins navigationsanlæg i min 207, hvilket har fungeret super. Mangler dog en plastkrans rundt om den, hvis det skal blive helt flot.
Nå, men så en dag sprang der en pære i mit klimaanlægs display (iflg. Peugeot er det ALDRIG sket før
) Dagen efter slukkede mit navi-anlæg pludselig under kørslen, naturligvis da jeg virkelig havde brug for den
for så at tænde igen.
Dette skete et par gange på turen. Vel hjemme hev jeg anlægget ud og kontrollerede ledningerne. Intet ivejen dér!
Nå, jeg var overbevidst om, at det var ratstyringsmodulet, som sidder mellem anlægget og bilens ledningsnet, som var fesen af, og da det koster ca. 800 kr udsatte jeg lige det lidt.
Da pærer nr. 2 springer i displayet, kunne jeg ikke længere slukke navigationen, når den ellers gad at tænde, så jeg bliver godt træt af det hele og hiver skidtet ud - "nyder" så bare den gode diesellyd
Nå, men jeg kan jo ikke leve med, at jeg ikke kan se, hvor varmt klimaanlægget står på, så jeg får en kammerat til at skifte de 2 pærer, hvilket var forholdsvis let at gøre.
Min kammerat begynder så at sætte radioen i igen, mens jeg ikke lige er ved bilen, så den er næsten skruet fast, da jeg kommer tilbage, hvorfor jeg lader den sidde i.
Nu har jeg kørt med den i lige siden (godt 1½ mdr), og der har ikke været et eneste udfald eller problem med radioen :p
Så to små pærer var ved at få mig til at bruge en masse penge på et modul....
Kan ikke forklare det, men om det er modstanden eller manglen på samme fra pærerne, der fik anlægget til at opføre sig underligt, skal jeg ikke kunne sige - i hvert fald virker det, somom der var en sammenhæng.
Måske andre kan have glæde af min "erfaring" !?!
Mvh Jesper