Forfatter Emne: 407 1,6 HDI spørgsmål  (Læst 6369 gange)

Cortez

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #15 Dato: 19. November 2011, 21:40 »
Sådan som jeg har søg og søg har jeg kun kunne finde ting som alle andre bil'er også, før eller siden kommer til at fejle. Peugeot er ikke en dårlig bil . har lige vært ude og køre med en kolega der har en 407 1,6 hdi sw xr 2006. og den køre godt. tror ikke der ville blive et problem at have en  2006 407 1,6 hdi 110 som rejse vogn og hverdags bil :)
« Senest Redigeret: 19. November 2011, 21:49 af Cortez »

SKP

  • Gæst
RE: 407 2.0 hdi
« Svar #16 Dato: 20. November 2011, 10:11 »
jeg har en 2.0 hdi og har også været glad for min bil, jeg har dog skiftet sliddele som så mange andre, nederste bærekugle(fripleje), kødben, bremseskiver og klodser, har så også skiftet en kobling og slavecylinder, og højdejusteringen på det ene forsæde,

synes det er en rigtig god bil at køre i men den er forfærdelig at skrue på selv, det er min mening.

er sikker på at alle andre bilmærker også har "børnesygdomme" og sliddele som bliver skiftet ofte,

Foreksempel kan jeg nævne den nye Vw T5, skifter generatorer, vandpumper i flæng på 2.5 TDI modellen.

Cortez

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #17 Dato: 21. November 2011, 12:44 »
Lige et sidste spørgsmål.
Tror i der vil blive et problem at bruge en Peugeot 407 sw xr 1.6 HDI 110 hk  som rejse vogn til Norge? ( altså om den kan klare belastningerne deroppe unden at skal "hoste" sig op af bjergene ) ?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #18 Dato: 21. November 2011, 15:38 »
Citér
Cortez skrev:
Lige et sidste spørgsmål.
Tror i der vil blive et problem at bruge en Peugeot 407 sw xr 1.6 HDI 110 hk  som rejse vogn til Norge? ( altså om den kan klare belastningerne deroppe unden at skal "hoste" sig op af bjergene ) ?

1,6 hdi er hvis den de fleste campister bruger, men selfølgelig 2,0 hdi har lige lidt mere at gøre med
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

sttn

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #19 Dato: 21. November 2011, 18:28 »
Hej

Hvorfor skulle den ikke kun klare det,INTET problem ,så sløv er den vist heller ikke den ligger jo i andre fabrikers biler ( volvo/ford/Citron og sikket flere.

hilsen
steen

Lars HDi

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #20 Dato: 21. November 2011, 21:40 »
Jeg har i 1 år kørt i en 1.6 HDI, det er blevet til ca.55.000 km siden 30.11.2010. Bilen er en 09/2007 og havde kørt 108.000 da vi hentede den. Bilen var en tidligere leasing-/firmabil, så jeg ved intet om tidligere kørselsmønster.

Inden da havde vi en 406 2.0 HDI, i starten kunne jeg godt mærke at der manglede lidt krudt når pedalen ramte gulvet ;) Men i det daglige er det intet problem. Min primære kørsel er landevej (90-100 kmt.), og her ligger snittet på forbruget ret stabilt på 18.7 km/l.
I løbet af året er der blevet skiftet et frip-leje (?), partikkelfilter og EGR-ventil. Fik partikkelfilter og EGR lavet i Tyskland til ca.10.000.- kr.
På trods af det, så er jeg oven ud tilfreds med bilen, og forventer at køre i den i 3 år endnu.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #21 Dato: 22. November 2011, 00:51 »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KimH

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #22 Dato: 22. November 2011, 14:31 »
Jeg har en 1,6 hdi fra 2004. Købt ved 175000 km og viser nu efter halvandet år 240000 km. Jeg har haft reparationer for kun ca. 10000 kr + alm. vedligeholdelse som service, dæk og bremser. En defekt styreboks til partikelfiltret ca. 4000 kr, de tre hjul som kileremmen kører på ca. 4000 kr, abs-sensor 1250 kr. I øjeblikket har den et raslende varmeskjold der koster 1400 kr. at få skiftet, og et mindre defekt 5. gear der gør at bilen ryster ved 70-75 km/t (var der også da jeg købte den (privat), men opdagede det ikke under prøvekørslen).
Ved den du har kig på ville jeg være opmærksom på:
- om tandremmen er skiftet (som den vist også skal hvert 5. år for at bibeholde 200000 km Peugeot motorgaranti. Og om vandpumpen er skiftet ved samme lejlighed.
- at partikelfiltret ofte skal skiftes ved ca. 150000-180000 km (ca. 6000 kr.) + partikelfiltervæske skal påfyldes i separat beholder. Dette er knap så dyrt (3000-4000 tror jeg), men skal gøres lidt oftere end udskiftning af filtret. Det står i displayet når væske skal påfyldes.
- jeg har læst om nogle problemer med et knækket spjæld i klimaanlægget i årgang ´06, ´07 eller ´08? Det er noget med fra et (serie-)? nummer til et andet. Søg evt. på "klimaanlæg" i dette forum.
Jeg er godt tilfreds med min 407. Den kører super og der har været ganske få udgifter i forhold til at den har kørt 65000 km mens jeg har haft den. Med 1/3 motorvej og 2/3 landevej har den et reelt forbrug på 18-20 km/l ved pæn kørsel. Kørecomputeren siger 22-24 km/l.
Den har fået skiftet kobling i 2008, partikelfilter + væske i Tyskland ved 140000 og spøjst nok igen partikelfilter på et Peugeotværksted i Danmark lige inden jeg købte den ved 175000 km.
Turboen skulle vist ikke være et særligt stort problem efter serviceintervallet er sat ned fra 30000 km til 20000 km. Problemet skulle være noget med tilstoppede smørekanaler til turboen. Jeg skifter selv olie+filter for hver 15000 km, men der kan nu heller ikke fyldes mere end 3,5 L på. Én i familien har en Nissan Qashqai 2,0 D, der sluger hele 7 L.
« Senest Redigeret: 22. November 2011, 15:03 af KimH »

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #23 Dato: 22. November 2011, 21:14 »
Hej alle !
Det er godt at man kommer med sine erfaringer om biler.Efter snart 12 år med Hdi motorer ( en 306 2,0 - fra ny til 144.000 km,nu 407 2,0
fra 54.000-nu 145.000 km ) vil jeg sige:
Korte ture 5-7 km på og fra arbejde i bykørsel er REN DØD til diesel motor,hvis man ikke tager ud  på motorvej og "blæser den ren ".
Go liv forlængelse er olieskift mellem 12.000- 15.000 km.
Pas på temp og vædske nivo så NO problemski.
Ellers har ALDRIG skiftet noget på motoren,turbo osv., udover alm. service!!!
Har kørt også 1,6 man skal give lidt mere gas ,så kører det.

MVH fra Herning!:D

Cortez

  • Gæst
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #24 Dato: 23. November 2011, 16:07 »
Så er valget taget, det blev til at vi skifter fra passat til peugeot 407 1,6 HDi sw xr :)
Rigtig mange tak til alle jer der har hjulpet med info og alt andet :)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 1,6 HDI spørgsmål
« Svar #25 Dato: 23. November 2011, 18:20 »
Tak for info og tillykke med dit valg!
 Vi håber du vil blive tilfreds og regner med at du vil komme med flere indlæg i dette forum.
Med venlig hilsen og tillykke
Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000