Forfatter Emne: Olietemperaturmåler i 106'er  (Læst 1899 gange)

Yammis

• Gæst
Olietemperaturmåler i 106'er
« Dato: 12. Maj 2011, 20:19 »
Hej, jeg har sådan en 106 rallye fra 95 hvor temperatur måleren er gået i.. Når man sætter tænding på hopper nålen op til "neutral grænsen" som om olien bare var kold.. og så sker der ikke mere, ud over at den giver et lille hop en gang i mellem når jeg køre. Jeg har så fundet selve føleren, der sidder lige ved siden af føleren til vand temp, kan det ikke passe? men når jeg kortslutter den måler sker der intet på instrumentet. burde den ikke farre op til max mærket, hvis det er den rigtigt føler jeg har fundet? eller kan det være selve instrumentet den er gal med? nogen der har noget erfaring inden for dette? (:

smithzorr

• Gæst
RE: Olietemperaturmåler i 106'er
« Svar #1 Dato: 08. September 2011, 20:08 »
Føleren sidder i bundkaret.

morgan

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10. September 2011, 09:23 »
Citér
smithzorr skrev:
Føleren sidder i bundkaret.

og den er sikkert pisse utæt, så du savler med motor olie......

skift, den koster nada....

Yammis

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26. Februar 2012, 13:47 »
Har nu prøvet at skifte selve måleren der i bundkarret, og den virker stadig ikke. Andre gode ideer? :)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. Februar 2012, 17:56 »
En 106 rallye der har instrumentet 2 funktioner   når du sætter tænding på  virker den som måler for oliestanden  derfor den hopper op  det felt der lyser op har også mener jeg 3 farver    ... lidt efter falder den ned og virker som tempmåler for olie

Yammis

• Gæst
RE: ..
« Svar #5 Dato: 26. Februar 2012, 18:59 »
Okay, jamen som beskrevet hopper den op til neutral grænsen når jeg sætter tænding på, men så når bilen er startet falder ned ned som om nålen bare er løs, og så gir den et lille hop en gang i mellem.

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #6 Dato: 26. Februar 2012, 19:47 »
Citér
Yammis skrev:
Okay, jamen som beskrevet hopper den op til neutral grænsen når jeg sætter tænding på, men så når bilen er startet falder ned ned som om nålen bare er løs, og så gir den et lille hop en gang i mellem.

Hej.
Prøv at undersøge ledningen der går til temperaturføler i bundkar. Den kan også være blevet mør og gået over inden under plastikken.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Yammis

• Gæst
« Svar #7 Dato: 28. Februar 2012, 16:10 »
Vil jeg prøve :)

Yammis

• Gæst
RE: ...
« Svar #8 Dato: 13. Marts 2012, 16:38 »
Har ikke lige fået kigget på det endnu, men er ret sikker på at det, som i siger, er en løs forbindelse/kortslutning et sted. For her den anden dag da jeg var på vej hjem fra en kammerat lavede den lige et par hop, og så fes den halvvejs op i feltet, og virkede fint resten af turen.. Dagen efter var der ingen respons igen.