Forfatter Emne: Peugeot 206 - Blæserprobl.  (Læst 1749 gange)

TommyGunX

• Gæst
Peugeot 206 - Blæserprobl.
« Dato: 16. April 2012, 18:35 »
Hejsa

Jeg har besluttet mig for at lære at ordne problemer med bilen selv, til det har jeg bl.a. købt Haynes manual.

Bilen kører med en driftstemperatur på 70 grader, tidligere var det altid 90 grader. Og blæseren starter ikke når den ryger over 90, hvilket temperaturen gør hvis jeg holder stille et stykke tid.

Jeg har købt en kølebl. kontakt http://www.thansen.dk/products.asp?c=6822608715&n=2123720019
Men efter at have haft luftfiltret af for at kunne komme til, så ligner det altså ikke den. Den jeg kunne finde var en med en split jeg skulle tage op, og så fungerede den ligesom en prop. Den jeg har købt er med gevind.

Kan nogen fortælle mig hvilken jeg skal købe?

Det drejer sig om en Peugeot 206 hatchback, 1.6, 2006, Sport, A/C.

Håber I kan hjælpe, inden jeg havner i en trafik-kø :)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 - Blæserprobl.
« Svar #1 Dato: 16. April 2012, 20:36 »
Den kontakt du har købt er en kølerkontakt til de gamle  , den der sidder på din er temperaturføleren til motoren  fordi den sikkert er med FRIC  og så er der ikke nogen føler i køler  den du har fundet med splitten er den ikke grøn ?

TommyGunX

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16. April 2012, 21:38 »
Citér
KHJ skrev:
den du har fundet med splitten er den ikke grøn ?

Jo, er det den jeg skal skifte? Og hvor kan jeg købe en ny? Synes ikke jeg kan finde en der ligner hos THansen

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 17. April 2012, 23:03 »
Citér
TommyGunX skrev:
Citér
KHJ skrev:
den du har fundet med splitten er den ikke grøn ?

Jo, er det den jeg skal skifte? Og hvor kan jeg købe en ny? Synes ikke jeg kan finde en der ligner hos THansen

Nej thansen har jo ikke alt  , men du kunne prøve ved en peugeot eller citroen forhandler

lyn

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 19. April 2012, 07:48 »
prøv lige at kontrollere om din blæser kan køre rundt... den kan sidde fast.