Forfatter Emne: Dør brager og knager ved hængsel  (Læst 2664 gange)

Dani

• Gæst
Dør brager og knager ved hængsel
« Dato: 03. April 2012, 12:52 »
Hejsa folkens..
Jeg har en 207 hvor fører døren knager og brager når jeg åbner den, jeg har så smurt med wd40 for at finde fejlen men det høres som om at det kommer fra den runde kasse der sidder under øverste hængsel, det er vel dørholderen? Skal der en helt ny til eller kan den repareres? Og hvordan skruer jeg den af?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Dør brager og knager ved hængsel
« Svar #1 Dato: 03. April 2012, 20:12 »
I bunden af den kasse er der 2 store huller  sprøjt noget fedt eller lys pava op igennem  det skal være en spray med snabel det er det bedste og så arbejd noget med døren

steffano_79

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. April 2012, 21:36 »
Jeg har løst det problem på et par stykker 306'ere og 206'ere.
der var det stiften der sider i armen til at holde døren åben med, der var slidt et spor i, lige der hvor beslaget sidder, når så låsen går i de hakker til at holde døren, hopper den det sidste stykke ned i hakket, derved kommer braget,  
Det løste jeg ved at tage den orginale stift op og sætte en rørstift i istedet.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 04. April 2012, 21:58 »
Ja det dur på de modeller  , men en 207 har ikke sådan et dørstop det er opbygget anderledes

Dani

• Gæst
« Svar #4 Dato: 24. April 2012, 17:01 »
Tak for hjælp, det hjalp at sprøjte WD-40 ind i de to huller.

Yammis

• Gæst
RE: ,,
« Svar #5 Dato: 23. Maj 2012, 08:31 »
Pas på med at bruge wd40 til sådan nogen opgaver, da det kun hjælper midlertidig, problemet er at der er et opløsningsmiddel i wd40 som opløser det fedt som ligger deroppe, og derfor kan det faktisk næsten blive værre efter et kort stykke tid. Så det bedste er at finde noget ordentligt fedt :)