Her er hvordan filteret renses.
HASTER : Overhold altid de anviste forskrifter med hensyn til sikkerhed og renlighed .
VIGTIGT : Vent mindst en time, før der foretages indgreb på udstødningssystemet .
1. Anbefalet værktøj
Diagnose-værktøj .
2. Forceret regenerering af partikelfilteret
HASTER : De anvisninger vedr. sikkerhed og renlighed, der gælder specifikt for højtryksdieselmotorer (HDI), skal overholdes .
HASTER : Hvis det anbefalede udstyr ikke er til rådighed, foretages den forcerede regenerering af partikelfilteret udenfor værkstedet på et betonunderlag og langt væk fra antændelige materialer . Arbejdsområdet sikres . Det sikres, at der ikke er nogen personer bag bilen under den forcerede regenerering .
Forceret regenerering af partikelfilteret :
Kontroller at der ikke er spraydåser eller antændelige produkter i bagagerummet
Anvend handsker, der kan modstå høje temperaturer
Tilslut bilen til en godkendt gassuger til denne type indgreb
Arbejdsområdet sikres
Det sikres, at der ikke er nogen personer bag bilen under den forcerede regenerering
VIGTIGT : Kontroller at brændstofniveauet i tanken er tilstrækkeligt (mindst 20 liter) .
VIGTIGT : Kontroller væskeniveauerne : Motorolie ; Kølevæske .
VIGTIGT : Kontroller : Turboslangernes tilspænding ( Risiko for frakobling ) .
Start motoren og lad den varme op (mindst 65 °C) .
Diagnoseværktøjet kobles til bilens centralstik .
Foretag endnu en fejludlæsning ( Motorstyringscomputer ) .
Foretag sletning af fejl .
Start regenereringsproceduren ; Med diagnoseværktøjet .
Automatisk afvikling af partikelfilterets regenereringsprocedure :
Autokontrol af motorcomputer
Første fase for forceret regenerering : I tomgang ( Ca. 1 mm )
Anden fase for forceret regenerering : Motoromdrejningshastighed på 4000 omdr/min ( Ca. 7 minutter )
Tredje fase for forceret regenerering : I tomgang ( Ca. 3 minutter )
NB : Lad motoren køre i tomgang for at køle af .
Stands motoren .