Forfatter Emne: hjælp til peugeot 306 1.4 1995 søges  (Læst 1759 gange)

qaimiap

• Gæst
hjælp til peugeot 306 1.4 1995 søges
« Dato: 07. Juli 2012, 18:07 »
Jeg har lige erhvervet mig en Peugeot 306 Atlantis 1.4 fra 1995. 3 dage senere begynder den at hugge alvorligt, og vil ikke køre stabilt i nogle gear. Der er en advarselslampe der lyser en gang imellem. Den er orange og placeret mellem speedometeret og uret. Sjovt nok kører den uden at hakke ret meget når lampen er tændt....? En mekaniker kiggede på den og mente at det var katalysatoren. Så kiggede en anden mekaniker på den, og han skildte så karburatoren ad, og vi mangler nu en lille dyseting der sidder indeni. Jeg syntes at kunne fornemme at det helt sikkert har noget at gøre med benzin/forbrænding, men er jo fuldsætndigt ny i det her. Vil høre om den lille dysse skal slutte tæt inden i kaburatoren eller ikke.. Jeg beklager rigtigt meget at jeg ikke kan beskrive det bedre, men spørg mig endelig, hvis jeg kan give yderligere informationer.
Det virkede som om den enten ikke fik benzin nok, eller for meget.
Mange fortvivlede knuzz fra Mia

Lerche

• Gæst
RE: hjælp til peugeot 306 1.4 1995 søges
« Svar #1 Dato: 09. August 2012, 07:33 »
Gammel indlæg, men skriver lige alligevel.

Jeg havde en underlig fejl da min bagpotte faldt af. Motoren spluttede, og hakkede, og motorlampen lyste i ny og næ. Da potten kom på igen, holdt den op, og kørte som den skulle.

myggen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 09. August 2012, 11:08 »
Citér
qaimiap skrev:
Jeg har lige erhvervet mig en Peugeot 306 Atlantis 1.4 fra 1995. 3 dage senere begynder den at hugge alvorligt, og vil ikke køre stabilt i nogle gear. Der er en advarselslampe der lyser en gang imellem. Den er orange og placeret mellem speedometeret og uret. Sjovt nok kører den uden at hakke ret meget når lampen er tændt....? En mekaniker kiggede på den og mente at det var katalysatoren. Så kiggede en anden mekaniker på den, og han skildte så karburatoren ad, og vi mangler nu en lille dyseting der sidder indeni. Jeg syntes at kunne fornemme at det helt sikkert har noget at gøre med benzin/forbrænding, men er jo fuldsætndigt ny i det her. Vil høre om den lille dysse skal slutte tæt inden i kaburatoren eller ikke.. Jeg beklager rigtigt meget at jeg ikke kan beskrive det bedre, men spørg mig endelig, hvis jeg kan give yderligere informationer.
Det virkede som om den enten ikke fik benzin nok, eller for meget.
Mange fortvivlede knuzz fra Mia

jeg vil tro det er flyderen der er faldet af i karburatoren prøvede det en gang i min gamle 405 og der hakkede den voldsom og hoppede og brændte benzin af i udstødningen til sidst kunne jeg næsten ikke få den til at køre det viste sig så at flyderen var faldet helt af
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 11. August 2012, 21:09 »
det er ikke karburatoren med sikkerhed  for det har peugeot ikke haft siden 1990 den har monopoint indsprøjtning muligvis  Magneti Marelli G6   ,  men grunden til den kører godt når lampem lyser er for så kører den på en  nød værdi fastsat af  motorstyringen  , jeg kunne forestille mig  at slangen til  mapsensoren er knækket eller sensoren er defekt