Forfatter Emne: Højtaler til Peugeot 405 1,8 fra 95?????  (Læst 2079 gange)

Soren Larsen

• Gæst
Højtaler til Peugeot 405 1,8 fra 95?????
« Dato: 22. April 2012, 13:41 »
Hej jeg har får et års tid siden købt en peugeot 405 fra 1995 og er i fuld sving med og sætte et godt anlæg i indtil videre har jeg sat to nye højtalere i dørene og i hattehylden samt taget de to små fra oppe ved vinduet da de ikke var til meget ;-)

De to højtalere i hattehylden samt en 10 " bas i bagagerumet er sat til via en 4 kanals forstærker så det er blevet nogenlunde men vil gerne have lidt hjælp for jeg har planere om og skaffe nogle bedre højtalere både til døre og hattehylde og måske oppe ved forruden.

Mit store problem er hvad jeg kan sætte i dem jeg har sat i dørene er for små det vil sige det hul der er i forvejen  ikke er ordenligt fyldt ud. og dem i hattehylden kan hellere ikke komme rigtigt ned fordi de er ovale og hulet nede i i er rundt;-)

Men kort og godt er der nogen herinde der ved hvad tommer eller mål man kan bruge og måske nogle der har erfaringer med det så de kan andbefale mig nogle bestemte højtalere både til døre hattehylde og muligvis til oppe under forruden?

Yammis

• Gæst
RE: ,,
« Svar #1 Dato: 23. Maj 2012, 08:34 »
Hattehylden kan du bare skære ud til, hvis det er en 6x9 højttaler skære du bare hullet så den passer til. Det nemmeste med døren og indstrumentbordet er at måle på kryds af højttaler udskæringen, derved kan du se hva størrelse det skal være.. Det nemmeste er oss at kigge på dem der sad i std, hvis der da står noget på dem ;)

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Højtaler til Peugeot 405 1,8 fra 95?????
« Svar #2 Dato: 23. Maj 2012, 22:13 »
Man kan ikke bare skære i hattehylden for at få plads til et sæt 6X9 højtalere, der er en metalplade lidt under hylden, der skal have en tur med en stiksav eller bedre en elektrisk pladesaks.
I dørene har jeg monteret et sæt Magnat, de passede som om de var skabt til bilen. Jeg mener bestemt det var 5" det er 10 år siden, og jeg smed lige kassen ud i sidste måned :|
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Weyland

• Gæst
RE: Højttalere
« Svar #3 Dato: 22. August 2012, 09:03 »
Du skal bruge 6,5" til dørene foran.
-Enten et sæt med diskanten indbygget, eller med separat diskant (der kan sættes i de små huller oppe ved forruden evt.)

Jeg har selv haft succes med at installere 6x9 højttalere i hattehylden.

-Jeg rykkede den øverste del af hattehylden ud, det er en pap-agtig plade med noget stof på.
-Målte op hvor de runde huller i metalpladen sad -det er rimelig vigtigt.
-Limede en 22mm MDF plade på undersiden, og skar derefter hullerne ud til højttalerne, og monterede dem oppefra og ned, gennem pap, MDF og metalpladen med maskinbolte.
Hvis du har målt rigtigt, og ikke har købt de ALLERstørste højttalere, burde den ekstra højde være nok til at magneten på højttaleren kan være i de originale huller i metalpladen.

-Søren

myggen

• Full Member
    • Vis profil
RE: Højtaler til Peugeot 405 1,8 fra 95?????
« Svar #4 Dato: 22. August 2012, 11:55 »
Citér
Soren Larsen skrev:
Hej jeg har får et års tid siden købt en peugeot 405 fra 1995 og er i fuld sving med og sætte et godt anlæg i indtil videre har jeg sat to nye højtalere i dørene og i hattehylden samt taget de to små fra oppe ved vinduet da de ikke var til meget ;-)

De to højtalere i hattehylden samt en 10 " bas i bagagerumet er sat til via en 4 kanals forstærker så det er blevet nogenlunde men vil gerne have lidt hjælp for jeg har planere om og skaffe nogle bedre højtalere både til døre og hattehylde og måske oppe ved forruden.

Mit store problem er hvad jeg kan sætte i dem jeg har sat i dørene er for små det vil sige det hul der er i forvejen  ikke er ordenligt fyldt ud. og dem i hattehylden kan hellere ikke komme rigtigt ned fordi de er ovale og hulet nede i i er rundt;-)

Men kort og godt er der nogen herinde der ved hvad tommer eller mål man kan bruge og måske nogle der har erfaringer med det så de kan andbefale mig nogle bestemte højtalere både til døre hattehylde og muligvis til oppe under forruden?

da jeg for en 6 år siden kørte 405 stc havde jeg nogle 100w sony diskanter i forruden og i lofte bag føren de fyldte ikke ret meget derfor de kunne sidde i lofte men spiller pisse godt har dog kun de to af dem i min bil i dag men fordelen med dem var også at de var indbygget med modstand så der ikke skulle delfilter til.
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91