Forfatter Emne: Ingen køling fra aircon 206'er  (Læst 3957 gange)

Bighunter

• Gæst
Ingen køling fra aircon 206'er
« Dato: 04. Maj 2009, 21:40 »
Som overskriftgen siger er der overhovedet ingen køling fra min aircon. Når jeg trykker knappen ind lyser den godt nok men der kommer overhovedet ingen kold luft. Synes bare at når man trykker på knappen så burde bilen falde en smule i omdrejninger når den skal trække aircon'en. Det synes jeg i hvert fald andre bilder gør. Er der nogen som ved om der kan sidde en sikring eller noget andet. ??
Kan læse ud fra andre tråde at det også kan være mangel på freon?

Wolverine

• Gæst
RE: Ingen køling fra aircon 206'er
« Svar #1 Dato: 05. Maj 2009, 10:25 »
Har haft det samme problem. Var nervøs for en hel masse ting. Endte med at jeg kørte bilen til aircon service, hvor de påfyldte kølemiddel. Nu virker det.
Kan da anbefale at få det tjekket. Er det kun magel på kølemiddel, er det ikke så dyrt. Men er der en utæthed er det noget dyrere. Kører du alt for længe uden kølemiddel er det heller ikke godt for systemet.

Superdæk kører tilbud i maj måned på aircon service. 400,- for servicet samt 50 kr pr 100g kølemiddel, der påfyldes. Jeg sparede 500 i forhold til hos Peugeot

Bighunter

• Gæst
« Svar #2 Dato: 05. Maj 2009, 12:50 »
OK - tak for svar. Jeg kører den til tjek for kølemiddel.

Wolverine

• Gæst
« Svar #3 Dato: 15. Maj 2009, 10:08 »
Har du fået det lavet?

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29. April 2012, 19:15 »
..der kom aldrig noget svar på den her ??..har nu fået samme problem..der er lys i den grønne lampe,men ingen relælyd som jeg mener den har gjort engang..ingen faldende motoromdrejninger,som jeg også mener den har gjort før..nogen der lige husker evt. hvilken sikring det måske kunne være og hvor den sidder??..mvh.

Weyland

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22. August 2012, 09:14 »
Havde samme problem, '07 206 1,4Hdi

Aircon knappen lyser i kabinen, men pumpen kører ikke (ingen ændring i omdrejninger i tomgang) -Fætter der er åh så klog siger det er for at pumpen ikke skal stå af hvis den kører uden kølemiddel.

-Problemet, som i nok har gættet var så mangel på kølemiddel. Mit problem opstod da bilen var 4 år gl. så første skridt på vejen til at finde en løsning var at få efterfyldt kølemiddel og sporemiddel
Det koster en 1000-mand hos quickpot.
-Aircon'en virkede så omkring 3 mdr. efterfølgende hvorefter problemet opstod igen.
-Med sporemidlet i tog det ikke peugeotværkstedet mange øjeblikke at spotte en defekt kondenser, der skulle udskiftes.
-Mener regningen hos Peugeot kom til at stå mig i 5k for ny kondenser, kølemiddel, montering, osv.

-Søren

rettet for fremmedord :p
« Senest Redigeret: 24. August 2012, 10:51 af Weyland »

heinohansen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23. August 2012, 19:15 »
Citér
Weyland skrev:

Aircon knappen lyser i kabinen, men pumpen kører ikke (ingen ændring i omdrejninger i tomgang) -Fætter der er åh så klog siger det er for at pumpen ikke skal stå af hvis den kører uden kølemiddel.

-Problemet, som i nok har gættet var så mangel på kølemiddel. Mit problem opstod da bilen var 4 år gl. så første skridt på vejen til at finde en løsning var at få efterfyldt kølemiddel og sporemiddel
-Aircon'en virkede så omkring 3 mdr. efterfølgende hvorefter problemet opstod igen.
-Med sporemidlet i tog det ikke peugeotværkstedet mange øjeblikke at spotte en defekt kondenser, der skulle udskiftes.
-Mener hele miséren (hos Peugeot) kom til at stå mig i 5k for ny kondenser, kølemiddel, montering, osv.

-Søren

hvad er det det du mener med at misseren ligger hos peugeot?? kondensoren er en slid del nøjagtig som en almindelig køler som man engang skiftede i stride strømme, nu er det bare kondensoren der tager "skrallet" i stedet..
Heino Hansen Citroën tekniker

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #7 Dato: 23. August 2012, 23:07 »
Citér
heinohansen skrev:
Citér
Weyland skrev:

-Mener hele miséren (hos Peugeot) kom til at stå mig i 5k for ny kondenser, kølemiddel, montering, osv.

-Søren

hvad er det det du mener med at misseren ligger hos peugeot?? kondensoren er en slid del nøjagtig som en almindelig køler som man engang skiftede i stride strømme, nu er det bare kondensoren der tager "skrallet" i stedet..

Jeg tror nu heller ikke han mener Peugeot har "misset" noget, men han mener nok miseren. Ikke noget ondt om Peugeots arbejde, kun at det er ærgelige penge at skulle af med.

Til info om det misforståede ord...

Misere substantiv, fælleskøn
Bøjning -n, -r, -rne
Udtale [miˈsεːʌ]  
Oprindelse via fransk misère fra
latin miseria 'ulykke', afledt af miser 'ulykkelig'

Betydninger

beklagelig, ubehagelig eller ulykkelig situation
Beslægtede ordbeta ...vis
Eksempler hele miseren

Der er ingen ende på miseren, og nu skændes arkitekterne indbyrdes om løsningen – og skylden

Mvh.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt