Forfatter Emne: Partikelfilter  (Læst 2630 gange)

sttn

  • Gæst
Partikelfilter
« Dato: 12. Maj 2012, 21:14 »
Hej

Kan man frem skynde en rensning i Partikelfilter ved høje omdr ,mener at have læst 3000 omdr i ca 10-12 minutter ? og der efter en omvej hjem ?? bil 307 HDI 2.0 .05.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Partikelfilter
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2012, 08:06 »
Ja på min 407 når den begynder at hakke i det ved en jævn fart så køre jeg en tur på 10 minutter med 3500 omdrejninger og der kommer et hak fra motorem som den går ud, når jeg har stoppet og starter igen så så er problemet løst, og det er et tilbagevendene problem ca. hver anden tankning.
og der er ikke nogen fejl på min tester udover gløderør.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Partikelfilter
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2012, 09:08 »
407 2,0 HDI dec 2004 157.000km
Jeg har været ude for at bilen ikke ville tage gassen, et par gange, når jeg starter om morgenen, den går i tomgang og så ikke mere, efter et øjeblik er den dog normal igen.
Jeg tilskriver det at jeg trænger til at få filteret skiftet, men værkføreren hos Peugeot, siger jeg skal vente til det står i displayet.
Hvilket det også har stået én gang.
I brugsanvisningen der var med til bilen i 2004, stod der at hvis man kører meget i byen med lav hastighed og mange køer, så skal man kører i mindst 5 minutter med 60 km/t. Men jeg kører så med en højere motorhastighed for filterets skyld.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

hotelchef

  • Gæst
RE: Partikelfilter
« Svar #3 Dato: 21. September 2012, 23:43 »
godt nok gammelt indlæg men hos hofmann i silkeborg koster det 500 at få renset filter hvis man selv kommer med det afmonteret og så kan det igen

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Partikelfilter
« Svar #4 Dato: 22. September 2012, 18:26 »
Hej Goldwing.
Måske vil du opleve at den regenererer sjældnere hvis du skifter de gløderør der ikke virker. De er medvirkende til regenererings processen har jeg hørt. Selv om jeg har svært ved at forstå hvordan det virker......
mvh
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Partikelfilter
« Svar #5 Dato: 23. September 2012, 08:22 »
Hej Autoholm
jeg ved det, men det er så besværligt at komme ned til rørene som er på bagsiden af motoren,
det jeg har forstået er at den bruger gløderørne til at hæve tempereturen med når den renser
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Partikelfilter
« Svar #6 Dato: 23. September 2012, 13:40 »
Citér
Goldwing skrev:
Hej Autoholm
jeg ved det, men det er så besværligt at komme ned til rørene som er på bagsiden af motoren,
det jeg har forstået er at den bruger gløderørne til at hæve tempereturen med når den renser

Og ligledes giver den noget diesel i udstødningstaktenfor at hæve temperaturen i filtret
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L