Forfatter Emne: 508 navigation og P-sensor integration  (Læst 3472 gange)

RuneG

• Gæst
508 navigation og P-sensor integration
« Dato: 22. September 2012, 18:14 »
Har netop købt en lettere brugt 508'er med fabriksmonteret navigation. Det virker super godt, men skuffelsen var stor, da jeg hos Peugeot fik eftermonteret P-sensorer bag, og da disse ikke blev integreret med displayet i navigationen. Beskeden var, at dette ikke var muligt. Kan det virkeligt passe?

Nu er der blot monteret en boks et eller andet sted bag i bilen, som sender nogle forkølede bip, når der bakkes. Det virker ikke særligt pålideligt!

Så i øvrigt det samme navi system i en Citroën DS5, hvor det ar monteret med bak-kamera. DET VAR SEXET! Men det kan/vil min lokale Peugeut værksted desværre heller ikke levere til min 508'er! Utroligt at man monterer noget grej fra fabrikken, som ikke kan udbygges...

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 508 navigation og P-sensor integration
« Svar #1 Dato: 22. September 2012, 20:01 »
Citér
RuneG skrev:
Har netop købt en lettere brugt 508'er med fabriksmonteret navigation. Det virker super godt, men skuffelsen var stor, da jeg hos Peugeot fik eftermonteret P-sensorer bag, og da disse ikke blev integreret med displayet i navigationen. Beskeden var, at dette ikke var muligt. Kan det virkeligt passe?

Nu er der blot monteret en boks et eller andet sted bag i bilen, som sender nogle forkølede bip, når der bakkes. Det virker ikke særligt pålideligt!

Så i øvrigt det samme navi system i en Citroën DS5, hvor det ar monteret med bak-kamera. DET VAR SEXET! Men det kan/vil min lokale Peugeut værksted desværre heller ikke levere til min 508'er! Utroligt at man monterer noget grej fra fabrikken, som ikke kan udbygges...

Grunden til det er at det ikke er monteret fra fabrikken, fabriksmonteret er en del af bilen.
De eftermonteret sensore kunne i principet være fra Thansen med flere
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

RuneG

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. September 2012, 10:28 »
Det kan jeg godt forstå, men hvorfor tilbyder Peugeot ikke at montere de samme sensorer, som monteres fra fabrikken? Det må jo være noget, som de ligger inde med i reservedele. Ellers kunne de jo ikke udskifte defekte/beskadede dele!

Jeg syntes det er synd og skam, at man ikke har tænkt så langt, da man udviklede en så i øvrigt perfekt bil...

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #3 Dato: 23. September 2012, 12:39 »
Det skulle ikke forbavse mig hvis du kunne montere de originale følere og derefter aktivere dem med diagnoseværktøj, uanset hvad værkstedet siger, ligger der mange ting forberedt i bilen fra fabrikken, om de har fået besked om at de ikke må, eller de bare ikke ved hvordan, skal jeg ikke udtale mig om. For godt et års tid siden kom jeg for skade at skrive at en 407 kunne eftermonteres med regnsensor, hvorefter jeg fik tudet ørene fulde om at det krævede ny ledningsnet, ny bsi boks ny com2000 enhed osv. sandheden var at det krævede en sensor og en aktivering, resten var bilen født med.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #4 Dato: 23. September 2012, 13:35 »
Citér
Holt skrev:
Det skulle ikke forbavse mig hvis du kunne montere de originale følere og derefter aktivere dem med diagnoseværktøj, uanset hvad værkstedet siger, ligger der mange ting forberedt i bilen fra fabrikken, om de har fået besked om at de ikke må, eller de bare ikke ved hvordan, skal jeg ikke udtale mig om. For godt et års tid siden kom jeg for skade at skrive at en 407 kunne eftermonteres med regnsensor, hvorefter jeg fik tudet ørene fulde om at det krævede ny ledningsnet, ny bsi boks ny com2000 enhed osv. sandheden var at det krævede en sensor og en aktivering, resten var bilen født med.

Holt

Fabriksmonteret baksensor på en 407er kræver at der bliver trukket nogle flere kabler dels til bsi (eller hvad den boks hedder i bagagerummet) og ligledes over til bsien under ratet.
Der var en her inde fra der prøvede på en performance, jeg tror han fik det til at køre, da en performance ikke kan leveres med det fra fabrikken,
mod en XT/ST kan monteres med det fra fabrikken, og der ville det være muligt at monter de fabriksmonterede baksensor, hvis man har mulighed for at finde nogle kabler der ikke er afklipet et uheldigt sted;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

RuneG

• Gæst
« Svar #5 Dato: 24. September 2012, 14:52 »
Findes der mon en auto elektro e.l. som har denne viden?  Tænkte på om måske Bosch eller en anden i forvejen hjalp Peugeot og Citroën, når deres elektro evner ikke rakte ;)