Forfatter Emne: Peugeot 508  (Læst 3586 gange)

grisen

• Gæst
Peugeot 508
« Dato: 05. November 2012, 20:00 »
Hej jeg har en 508 som jeg generelt glad for bare ikke når der er mørkt. Den har et godt nærlys og blænder jeg så op på høj lys peger det høje lys op i luften ( det kan jeg ikke bruge til en ski). Mit værksted har kontroleret lyset og siger det står som det skal. Hvis jeg skruer ned for lyset på Neveou knappen så er der ok langt lys men så lyser det korte lys lige ned foran bilen. Min konklution er at forholdet mellem høj og lav er forkert. er der andre der har eller har haft samme problem vil jeg meget gerne høre om det da jeg kører meget når det er mørkt:(

rem-dk

• Gæst
RE: Peugeot 508
« Svar #1 Dato: 05. November 2012, 20:22 »
Det kunne lyde som om at fjernlyspæren i højre forlygte er monteret forkert.
Prøv at tjekke om den sidder korrekt i parabolen.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 05. November 2012, 22:13 »
Der er jo kun en skrue til højdejustering  og det vil sige når lygten er justeret korrekt på nærlys  skal fjernlys også passe for de kan ikke justeres uafhængigt af hinanden   , så det problem du han kan et lygteapparat afsløre med det samme   , hvis der ikke er overenstemmelse i justeringerne  kan det være som der skrives i forrige indlæg nogle pærer der ikke sidder korrekt

-Jonas-

• Gæst
RE: ..
« Svar #3 Dato: 06. November 2012, 17:12 »
Har bilen fået skiftet nogen pære efter dengang den var ny?

for så kan dine pære godt sidde forkert i parabolen og så giver det et helt forkert billed af lygten.

tjek lige om den sidder rigtgt.

grisen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06. November 2012, 17:30 »
Nu har jeg fået undersøg pærerne og de sidder som de skal. min forhandler erkender at fjernlyset peger op i himlen men nærlyset er justeret korrekt så det må jeg bare finde mig i. Jeg er meget utilfreds  med at på en ny bil til over 450000kr er lyset meget dårligere en konens bil  Peugeot 107. Jeg vil mene at det er en konstruktionsfejl og det kunne være rart at vide om andre 508 ejerer har samme problem så kan vi lave en fælles slag over for importøren, men ellers er jeg glad hvis der findes en løsning Hjælp

strada

• Gæst
« Svar #5 Dato: 06. November 2012, 17:52 »
Det skal du ikke finde dig i. Forhandleren skal finde en løsning på det problem - især hvis der er garanti på den. Han har jo erkendt fejlen ! Det er jo ikke en fejl du er skyld i, men en konstruktiv fejl fra fabrikken. Har han prøvet at udskifte hele lygtehuset ? Hvis ikke du kan komme igennem med dit krav, ville jeg alliere mig med FDM
« Senest Redigeret: 06. November 2012, 17:53 af strada »

-Jonas-

• Gæst
RE: ------------
« Svar #6 Dato: 06. November 2012, 18:22 »
kør over til den lokale peugeot forhandler, sig at du skal have en tekniker til at kigge på dine lygter for de virker ikke helt som de skal, siger du bare til værkføren. så går du bare med ind på værkstedet og ser hvad teknikeren laver ved dine lygter. måske er der en fejl i dem? der er garnti på din bil så du skal bare have en ny lygte på hvis der er en form for en fejl i dem..

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 06. November 2012, 18:36 »
Citér
grisen skrev:
Nu har jeg fået undersøg pærerne og de sidder som de skal. min forhandler erkender at fjernlyset peger op i himlen men nærlyset er justeret korrekt så det må jeg bare finde mig i. Jeg er meget utilfreds  med at på en ny bil til over 450000kr er lyset meget dårligere en konens bil  Peugeot 107. Jeg vil mene at det er en konstruktionsfejl og det kunne være rart at vide om andre 508 ejerer har samme problem så kan vi lave en fælles slag over for importøren, men ellers er jeg glad hvis der findes en løsning Hjælp

Prøv og få et lygteapparat på den bil  , nær og fjernlys kan ikke justeres hver for sig  , MEN  de skal begge passe på markeringen i kontrolapparatet  og der vil det afsløres om der er fejl i lygten ,,  måske den ene parabol sidder forkert   er det begge sider ?

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 06. November 2012, 19:36 »
Hej
Som sagt det skal du da IKKE finde dig i, kan de ikke fikse det, må der bare nogle nye lygter på, længere er den sgu da ikke.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

grisen

• Gæst
« Svar #9 Dato: 06. November 2012, 20:59 »
Det er begge lygter der lyser forkert. Bilen er kun 3mdr. så det burde virke. værkstedet har haft den inde for at løse problemet men siger nærlys er indstillet rigtigt så derfor kan de og vil heller ikke gøre noget. derfor kunne det være rart om andre der kører 508 har de samme problemer eller kun mig. Glæder mig til at høre mere fra Jer.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 06. November 2012, 22:07 »
Hej
Jammen du siger at din forhandler har erkendt at der er et problem. Og så SKAL det problem løses, længere er den altså ikke. Er det som du beretter, er det jo også pisse ulovligt at køre med. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at Peugeot ikke vil hjælpe dig.

Skal du blive ved med at rende panden mod en mur, må du jo ha fdm med på sidelinjen.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #11 Dato: 07. November 2012, 17:26 »
Citér
grisen skrev:
Det er begge lygter der lyser forkert. Bilen er kun 3mdr. så det burde virke. værkstedet har haft den inde for at løse problemet men siger nærlys er indstillet rigtigt så derfor kan de og vil heller ikke gøre noget. derfor kunne det være rart om andre der kører 508 har de samme problemer eller kun mig. Glæder mig til at høre mere fra Jer.

Har 508 sedan, oplever ikke nogen problemer med lyset, er du medlem af FDM? så kør til dem og få dem til at kigge på det. B)
3008 II 2.0 Allure Bluehdi