Forfatter Emne: Sædevarme  (Læst 3590 gange)

Lenn

• Gæst
Sædevarme
« Dato: 06. November 2012, 07:58 »
Hej,
Hvordan er det lige, at sædevarmen skal fungerer i en Peugeot 206 1.4HDi fra 2007?

Kanpperne til sædevarmen sidder i midterkonsollen. Så jeg aktiverer varmen i førersædet, bliver sædet MEGET varm og slukker af sig selv efter ca. 10 minutter (lyset i knappen er stadig tændt).

Herefter kan sædevarmen ikke tændes, før bilen har været slukket (tænding fra/til).

Hvis jeg derimod tænder sædevarmen og slukker det igen, manuelt, efter 5 minutter - kan jeg godt tænde det igen - det er som omn, at det når et punkt/en temperatur hvor det ikke vil tænde igen, før bilen har været slukket.

Er det en feature eller fejl? :)

-Jonas-

• Gæst
RE: ....
« Svar #1 Dato: 06. November 2012, 17:15 »
din sæde varme fejler ikke noget.
den køre i noget tid og så skal den gå ud igen

ved ikke hvorfor de har lavet det på den måde? men det fejler altså intet. min 206 1,6 s16 fra 2003 virker på samme måde som dit. og det skal det gøre.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Sædevarme
« Svar #2 Dato: 06. November 2012, 19:41 »
Hej
Min gør nøjagtig det samme, altså kører i ca 10-15 min og slukker, men ikke ubehageligt varmt. Og så kan man ikke tænde skidtet igen. Troede egentlig det var en fejl at den ikke kunne startes op igen.

Det er da lidt fjollet konstrueret, hvis man spørger mig.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 06. November 2012, 22:29 »
En 206 har kun termostat  en 307 har også et timerrelæ   , men når det kolde sæde en vintermorgen er varmet op og det kører der ud af  er der så behov for mere varme i det  på den tur  der er jo også kommet varme i bilen

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 06. November 2012, 22:51 »
Hej

Nej det kan du selvfølgelig have ret i.
Citér
KHJ skrev:
En 206 har kun termostat  en 307 har også et timerrelæ   , men når det kolde sæde en vintermorgen er varmet op og det kører der ud af  er der så behov for mere varme i det  på den tur  der er jo også kommet varme i bilen
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Lenn

• Gæst
RE: Tak
« Svar #5 Dato: 07. November 2012, 07:39 »
Mange tak for svar.
Det passer som regel også med at kabinen er varmet op når sædet stopper med at varme, så det er egentlig helle ikke noget der generer på nogen måde, - jeg undrede mig bare :)