Forfatter Emne: 306 2,0 hdi  (Læst 1572 gange)

oe

• Gæst
306 2,0 hdi
« Dato: 10. November 2012, 15:16 »
jeg har en 2,0 hdi der ind i mellem sætter ud og lyder som om den tænder forkert altså banker i motor nogle få sekunder eller bare sætter ud det er lidt op og ned den gør det man kan køre en tur hvor det er rigtig slemt og så næste gang mærker man ikke noget jeg har skiftet tryk f'øler og den der som giver gas i enden af speeder kabel uden det hjalp tester viser ingen fejl hvad gør jeg:(:(

morgan

• Gæst
RE: 306 2,0 hdi
« Svar #1 Dato: 10. November 2012, 19:57 »
Citér
oe skrev:
jeg har en 2,0 hdi der ind i mellem sætter ud og lyder som om den tænder forkert altså banker i motor nogle få sekunder eller bare sætter ud det er lidt op og ned den gør det man kan køre en tur hvor det er rigtig slemt og så næste gang mærker man ikke noget jeg har skiftet tryk f'øler og den der som giver gas i enden af speeder kabel uden det hjalp tester viser ingen fejl hvad gør jeg:(:(

Normalt.. Ja det er normalt når den regenerere filter, så hoster motor lidt.. Har selv en 1.6 HDI og jeg troede også motor var ved at stille træsko, men det er normalt.

Så jeg er sikker på at du ikke skal tænke over det.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #2 Dato: 10. November 2012, 21:23 »
Jeg har heldigvis ingen forstand på HDI motorer, men jeg havde fået det indtryk at det kun var biler med partikelfilter der regenererede, jeg havde ligeledes fået det indtryk at en 306 ikke havde partikelfilter, men det kan sagtens være mig der tager fejl.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

oe

• Gæst
« Svar #3 Dato: 10. November 2012, 21:41 »
nej helt rigtig ingen patikkelfilter men når den banker sætter den også ud så meget den næsten ikke kan køre