Forfatter Emne: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003  (Læst 2646 gange)

weberg

  • Gæst
Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Dato: 29. Oktober 2012, 20:17 »
har et probelem med min 307  den er begyndt på at nå man køre så gå den ud siger stop motoren stoppe hel og man sjkal starte med tening igen

hvad kan dette skylde

silverfox

  • Gæst
RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #1 Dato: 29. Oktober 2012, 20:37 »
Alt muligt. Du skal ha den på værksted og få udlæst fejlen, men når den lyser stop er det altså ikke for sjov...

weberg

  • Gæst
RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #2 Dato: 29. Oktober 2012, 20:44 »
har haft den på værkstedt flere gange de kan ikke finde ud af det den kommer ikke med nogle fjel meddelese

har dog  antipollution fault i display. og i flg peugeot amager er den en map sensor  men peugeot roskilde ikke har kunne finde ud af den fjel.

larsK

  • Gæst
RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #3 Dato: 30. Oktober 2012, 20:02 »
hvis peugeot Amager har sagt Map sensor så start da med den.. de har formentlig fået en fejl meddelse via tester.. kan du huske navnet på den person der kiggede på den?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #4 Dato: 31. Oktober 2012, 21:28 »
En  2,0 EW10  med det symptom  kunne meget vel være  dårlige ventilløftere  , problemet er de ikke lukker ventilerne helt og så går den på 3 cyl eller 2     der er skiftet mange  pga den fejl

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #5 Dato: 08. November 2012, 22:40 »
Sådan en mapsensor har såvidt jeg kan læse mig til en afgørende rolle sammen tændings/insprøjtningssystemet. De må da kunne aflæse den imens motoren går og se om den måler korrekt eller??

Der Symmel

  • Gæst
RE: Hjælp min peugeot 307 .2.0 xs fra 2003
« Svar #6 Dato: 09. November 2012, 15:10 »
Jeg har oplevet det samme. Og det kan skyldes 1000 forskellige ting desværre :(

Jeg kørte bilen ud til Peugeot Amager. Det krævede 2 besøg og fejlkoderne fra motorstyrings-computeren måtte sendes helt til Sverige, for at blive nærlæst af eksperter (fik jeg at vide).

Men resultatet blev, at bilen nu virker! Det var en kombination af flere forskellige ting, der var galt. Bl.a. ujævn motorgang pga. problemer m. brændstofpumpen (som koster 6K) samt et defekt spjæld ved turboen (der ligeledes er pissedyrt).

Men på Amager kunne mekanikerne heldigvis fixe problemerne ved at spænde et par bolte og ved at banke lidt på de genstridige dele :)  Eller rettere: Det kostede IKKE en bondegård at få rettet fejlen, heldigvis, så de må ha' klaret det UDEN at sætte nye dele i bilen :)

Min pointe er, at Amager nok ikke er noget dårligt sted at aflevere bilen. Snak evt. med en lidt ældre, vejrbidt herre der vist hedder Flemming? Jeg fik indtryk af, at han havde nogenlunde styr på den drillesyge franske elektronik :)

Undskyld det lange indlæg :)