Forfatter Emne: Olie tryk på 306 1.8 16v Eden Park  (Læst 1412 gange)

jmjo

• Gæst
Olie tryk på 306 1.8 16v Eden Park
« Dato: 11. November 2012, 11:35 »
Hej

Har haft olie pumpen afmonteret, da der skulle nye stempelringe på.
Uder afmontering var der en del olie i pumpen.

Alt gik ok - nye ringe og alt hvad der ellers høre til - under oliepumpen sad der en "metal pakning, som også er moteret.

Når den startes kan den ikke danne olietryk? :o- skal der gøres noget specielt? - her tænker jeg ex på om der skal fyldes olie i pumpen før montering.

//

Jan-Michael
« Senest Redigeret: 11. November 2012, 13:39 af jmjo »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Olie tryk på 306 1.8 16v Eden Park
« Svar #1 Dato: 11. November 2012, 19:03 »
Hvis alt er samlet rigtigt og pumpen er ok  , laver den olietryk uden problemer   , er sugerøret monteret og tæt mod pumpen  og bolten på krumptappen er spændt  , det er ikke alle der har not i kædehjulet

jmjo

• Gæst
RE: Virker nu
« Svar #2 Dato: 11. November 2012, 23:18 »
NB!!!!!!

Fejlen fundet :):):):)

Fandt et link på nettet, hvor der var en der skrev at man skulle skrue olietryksmåleren ud of fylde og fylde 10 ml ned i pumpen - den virker ikke når den er "tør"

//

Jan-Michael

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Olie tryk på 306 1.8 16v Eden Park
« Svar #3 Dato: 12. November 2012, 19:45 »
Det er godt du har fået tryk på den  , men hvis den ikke kan trække olien op er pumpen ikke i bedste kondition mere  , jeg har trukket stempler og taget pumpen væk for at komme til plejelejet på XU7JP  jeg har lavet  10 - 15 stykker  og alle kunne lave tryk ved starter omdr når jeg har samlet den  , det med at spæde pumpen var noget man gjorde på en FORD Anglia efter en hovedrepration ;);):)  men det løste dit problem og det var jo hovedsagen
« Senest Redigeret: 12. November 2012, 19:48 af KHJ »