Forfatter Emne: 3008 på slingerkurs  (Læst 1568 gange)

jbonde

• Gæst
3008 på slingerkurs
« Dato: 18. November 2012, 02:21 »
Jeg har en 3008 2,0 HDI og en 3008,  1,6 HDI, når der er dårlige / slidte dæk monteret har jeg oplevet at begge biler  "slinger", især med slidte Michelin dæk, det gør de når der er vand / sne / is på vejbanen. Peugeut værksted ved ikke hvad det skyldes, men jeg har en formodning om at bilens elektronisk bremse / styresystem ikke fungerer ordentligt ( tilstrækkeligt fint nok ) men det får man aldrig Peugeot til at indrømme. Jeg har på nuværende tidspunkt kørt ca. 160.000 km i denne model.

silverfox

• Gæst
RE: 3008 på slingerkurs
« Svar #1 Dato: 18. November 2012, 07:45 »
Det er da ikke underligt at bilen slingrer på dårlige/nedslidte dæk? Skift dækkene, så er problemet løst.

midph

• Gæst
RE: 3008 på slingerkurs
« Svar #2 Dato: 18. November 2012, 10:35 »
..enig i,at det handler om spritnye dæk...få dem monteret i en fart..dette emne har været debateret ivrigt tidligere,bl.a. af mig selv..vi købte brugte vinter Michelinhjul/dæk til vores, lige da vi havde fået den og den lavede nøjagtig samme nummer..og mange gav udtryk for det samme problem..så købte vi nogle spritnye vinterdæk..endda discount typen,dog produceret af en af de store mærker og væk var problemet..vi var inde på sporing/4hjuls o.s.v.,men det blev ikke nødvendigt,så mit råd er også..nye dæk ..mvh. Preben