Forfatter Emne: Start problem med peugeot 307sw Benzin 2.0  (Læst 4422 gange)

Mahc

• Gæst
Start problem med peugeot 307sw Benzin 2.0
« Dato: 06. December 2012, 16:32 »
Hej.

Så er det blevet koldt igen og min peugeot er ikke så glad for temp. under fryse punktet.

Den kan godt mangle strøm efter en nat med temp. under ca. -5 grader så den skal startes med jump booster eller start kabler :(
altså der er ikke strøm nok til at trække starteren rundt.

Bilen har fået nyt batteri for ca. 2 måneder siden da det gamle var faldet sammen

Håber der er en der kan hjælpe:)

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Start problem med peugeot 307sw Benzin 2.0
« Svar #1 Dato: 06. December 2012, 16:57 »
Hej
Har du sikret at dit nye batteri var ordentlig opladet første gang?
Der kan også være noget på din bil der aflader, det kan du finde ud af ved at afmontere pluspol natten over. Kan den så starte, er der noget der aflader.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. December 2012, 17:03 »
..det nemmeste for dig,er nok lige at skrive ordet.. aflader .. i søg i debat,så dukker det samme emne op,hvor der ligger mange bud på hvad problemet kan være..alt fra det Ole bl.a. lige nævner til en handskerum/bagagerums pærer der står og bruger strøm..stelforbindelser..generator aflader..lader ikke nok..o.s.v...tjek det ud :D mvh. Preben

Mahc

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. December 2012, 17:22 »
Hej ole.

Batteriet skulle være opladet da jeg købte det men vil da prøve at oplade batteriet og prøve det det med polen over en uges tid.

Tak for svar.

Mahc

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06. December 2012, 17:32 »
Hej Preben.

Ja det kan være mange ting der aflader batteriet, tak for hintet vil da læse de indlæg og håbe jeg kan komme tættere på en løsning for det skal laves nu hvor det er vinter.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 06. December 2012, 17:47 »
Citér
Mahc skrev:
Hej ole.

Batteriet skulle være opladet da jeg købte det men vil da prøve at oplade batteriet og prøve det det med polen over en uges tid.

Tak for svar.

Hej
Ja det har man hørt så tit, men det er altså ikke altid de er, det kan jo nemt ha stået på et lager i månedsvis.
Ja prøv at smide laderen på.

Det kan også være din starter der er defekt og trækker for meget strøm.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 06. December 2012, 18:59 »
Batteri problem
Jeg havde en bil der ikke kunne starte, så snart den havde stået en eller to dage, jeg fik batteriet opladet og det hjalp ikke jeg købte et nyt batteri og det hjalp heller ikke. Så sagde mekanikeren at den skulle trækkes hen til El mekanikeren, uden at den blev startet, de fandt straks ud af at bagagerums lyset ikke slukkede. når bagklappen blev lukket.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Mahc

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06. December 2012, 20:43 »
Okey ja det er da nemt at tjekke det kan da ordnes når jeg kommer hjem senere i aften hvis ellers jeg kan starte:| har booster med :o