Hej FSH
Har lige hentet min 5008 (fra december 2009) fra værksted igen igen i går. Det var min 11. gang jeg har været dernede siden jeg fik den for ca. 1 1/2 år siden. Det var en demomodel der havde kørt ca. 4.000 km. Jeg er nu på mit 6. eller 7. sæt bremseskiver. Et sæt har jeg betalt for selv samt et par afdrejninger, de andre er U/B. Dertil har jeg lige fået skiftet bøsninger i bærearmene, da de var for bløde. En generel fejl som nu bliver rettet(når folk siger noget) Det er noget der skulle afhjælpe fejlen. Men jeg har haft de samme fejl som dig. Bagbremser hang, og efter service var det ikke udbedret, og den lille seddel i forruden sagde der var 30.000 tilbage på for og bag. Dog blev de skiftet efter 14 dage, da den var helt gal. Det var bremsestøv der gjorde det, og de ville anbefale at man mod betaling fik dem renset ved hvert service.... Sidste gang havde de dog fået en ny type skiver hjem fra Frankrig de ville prøve, men de var altså ikke bedre end de andre.
Jeg har fået afbalanceret mine forhjul flere gange, og de skal skiftes af værkstedet for at garantien holder.... Noget der aldrig har været nødvendigt med mine andre biler. Dog undtaget af min 307'er jeg havde før min 5008, også med problemer med forhjul der rystede. Dette skulle dog være løst med 5008'eren fik jeg fortalt. Dette er dog ikke tilfældet.
Jeg er der, hvor jeg vil have dem til at købe bilen tilbage, men de byder mig ca. 160.000, og når jeg gav over 350.000 for 1 1/2 siden lyder det ikke som den bedste handel. Jeg undersøger nu med FDM hvad jeg kan gøre for at lade købet gå tilbage. De mener jeg har haft den for lang tid, men når det tager ca. 3 mdr. for hver gang noget er skiftet, tager det jo tid. FDM siger 3 gange har værkstedet til at udbedre fejl. Og det er for længst overskredet.
Du har ret i at det er en lækker bil. Rummelig og kører godt, når den ikke ryster.
Opdaterer tråden når jeg har et endeligt svar fra FDM.
Hilsen
Karsten