Forfatter Emne: 307 SW: Bagsæder? Hvor? Og hvilke?  (Læst 3538 gange)

Der Symmel

• Gæst
307 SW: Bagsæder? Hvor? Og hvilke?
« Dato: 13. December 2012, 13:26 »
Jeg vil gerne ha' min gulplade-307 Airvan konverteret til personbil.
Jeg leder derfor efter bagsæder men de er svære at finde, synes jeg.

Derfor: Kan man bruge sæder fra andre Peugeot-modeller? Eller kan man evt. bruge 307-forsæder? Forsæder er nemlig nemmere at skaffe. Og det er jo ret cool med armlæn og side-airbags. Og jeg har ikke brug for de midterste sæder alligevel. Og jeg kan godt lide anarkistiske cowbow-tricks :-)

Alle jer, der har prøvet øvelsen med at sætte passager-kabine i deres 307 Airvan, må hjertens gerne byde ind med erfaringer samt gode råd til hvor jeg kan skaffe billige reservedele :-)

Mvh. Jakob
« Senest Redigeret: 17. December 2012, 14:30 af Der Symmel »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 307 SW: Bagsæder? Hvor? Og hvilke?
« Svar #1 Dato: 13. December 2012, 17:34 »
Hvis du skal have en Airvan på hvide plader skal bilen til syn  , og den skal laves med de  dele er SW er typegodkendt med    alle sikkerhedsseler skal være der  det er 5 styk  + forreste  , og sæderne er sværre at finde  for mange af dem kom hjem fra fabrikken uden bagsæder   det gjorde de ikke i starten  , forsæder kan du ikke bruge som bagsæder  og den går heller ikke til syn

Der Symmel

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17. December 2012, 14:20 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis du skal have en Airvan på hvide plader, skal bilen til syn og den skal laves med de dele, som SW er typegodkendt med.

Jeg tænkte det nok, KHJ. Fandens til STASI-system, vi har her i Danmark :)

Det er bare helt umuligt for mig, at finde en brugt kabine. Og jeg har ikke råd til fabriksnye dele. Øv øv øv..

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 17. December 2012, 16:41 »
Citér
Der Symmel skrev:
Citér
KHJ skrev:
Hvis du skal have en Airvan på hvide plader, skal bilen til syn og den skal laves med de dele, som SW er typegodkendt med.

Jeg tænkte det nok, KHJ. Fandens til STASI-system, vi har her i Danmark :)

Det er bare helt umuligt for mig, at finde en brugt kabine. Og jeg har ikke råd til fabriksnye dele. Øv øv øv..

Hej
Har du kimet diverse huggere ned. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #5 Dato: 17. December 2012, 16:50 »
http://www.faelleslager.dk/  ..kig her eller prøv at kontakte dem .. foruden alt hvad KHJ har beskrevet,bliver der så ikke noget med dyrere forsikring o.lign.??..her "vejer du jo bilen op" også?..eller hvad??..jeg mener..du skriver i den anden købsannonce,at du både er fattig OG nærig..(ligesom jeg):D:D:D:D:D.. mvh. Preben

Der Symmel

• Gæst
« Svar #6 Dato: 20. December 2012, 22:08 »
Citér
Ole S skrev:
Hej, Har du kimet diverse huggere ned? ;)

Ja, et par stykker indtil videre. De griner bare af mig og siger, at det kan jeg godt glemme. Bl.a. ham, som min Peugeot-forhandler bruger :(

Problemet er åbenbart, at der ikke skrottes nok hvidplade 307 SW'ere? De ryger måske til udlandet? En hugger forklarede, at de fleste Airvan-modeller desuden er kommet hjem fra Frankrig uden bagsæder i sin tid. Så der skulle være et gigantisk underskud på markedet, fordi mange ønsker det samme som mig :(
« Senest Redigeret: 20. December 2012, 22:51 af Der Symmel »

Der Symmel

• Gæst
« Svar #7 Dato: 20. December 2012, 22:17 »
Citér
midph skrev:
http://www.faelleslager.dk/  ..kig her eller prøv at kontakte dem .. foruden alt hvad KHJ har beskrevet,bliver der så ikke noget med dyrere forsikring o.lign.??..her "vejer du jo bilen op" også?..eller hvad??..jeg mener..du skriver i den anden købsannonce,at du både er fattig OG nærig..(ligesom jeg):D:D:D:D:D.. mvh. Preben

Preben, tak for linket. Jeg har allerede været der mange gange :)

Jeg har faktisk ikke undersøgt, hvad konsekvensen bliver for forsikringen. I mit tilfælde tror jeg ikke, at det kommer til at betyde noget. De ved godt, at jeg udelukkende bruger bilen privat. Det kommer til at koste en del i registreringsafgift, når der skal hvide plader på, til gengæld. Jeg regner med ca. 30K (worst case).

Til gengæld slipper jeg for de 5000,- om året, som det koster at køre privat på gule plader. Og jeg vil få meget mere glæde af bilen, hvis jeg kan fylde den op med venner, familie, kolleger og hitch-hikere.

Sidst men ikke mindst bliver det (formodentlig) nemmere at sælge bilen senere? Jeg formoder i hvert fald, at der er langt flere, der efterspørger brugte familiebiler end folk, der efterspørger brugte håndværkerbiler? ;)
« Senest Redigeret: 20. December 2012, 23:14 af Der Symmel »

Der Symmel

• Gæst
« Svar #8 Dato: 20. December 2012, 22:24 »
Citér
pug407aut skrev:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=307+back+seats&_sacat=0&_odkw=307+Airvan+back+seats&_osacat=0&_from=R40

Yes.. Jeg kan bare bedst lide at købe den slags i mit lokalområde ;)
Nå, men jeg må jo nok desværre til at holde øje med eBay også..
« Senest Redigeret: 20. December 2012, 22:24 af Der Symmel »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 20. December 2012, 23:46 »
Du kan betale afgiften  ca  6-8000 kr  så kommer du ned på 3600 kr om året  jeg ved godt du ikke må have nogen bagi  men strafafgiften på 5000 kr  sparer du da

Der Symmel

• Gæst
« Svar #10 Dato: 23. December 2012, 23:55 »
Hejsa KHJ,

Hvordan mener du?
Skal jeg ikke have den på hvide plader for at undgå de 5K i straf?
Og kræver det ikke, at bilen forsynes med bagsæder?

Undskyld hvis jeg spørger dumt - Men jeg har sgu svært ved at overskue bureaukratiet og paragrafferne :(
« Senest Redigeret: 24. December 2012, 12:25 af Der Symmel »