Forfatter Emne: falder i tomgang ved standsning  (Læst 2201 gange)

Heino

• Gæst
falder i tomgang ved standsning
« Dato: 14. Januar 2006, 15:01 »
min 306 falder i tomgang til ca 500 omdr. når jeg bremser op men den stiger til normal igen med det samme men det er pisse irreterende hvad kan der være galt??????

Ulle V6

• Gæst
RE: falder i tomgang ved standsning
« Svar #1 Dato: 17. Februar 2006, 00:26 »
Det er din motor styring, det er et generelt problem, du kan evt, prøve at tage  strømen fra bilen i 1 time, og derefter på igen, det skulle nul stille computeren......... det virkede på min.

JanL

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12. Marts 2006, 23:30 »
Jeg har samme problem med min 406'er 2,0 fra 1997. Det sker også at motoren dør men kan nemt startes eller rulles i gang lige efter.Jeg har skiftet tomgangsregulator og MAP sensor uden forskel.Jeg har også 0 stillet motorstyringen flere gange men hvad er det nærmere som er fejlen? Hardware eller software? Jeg er spændt på at høre andres erfaringer med dette.
Det skal også lige nævnes at gasspjældspotmeteret er afprøvet i hele sit arbejdsområde med et multimeter men er endnu ikke skiftet! Så dette kan stadig være fejlen??

Mvh
Jan

Mortensen

• Gæst
« Svar #3 Dato: 15. Marts 2006, 22:29 »
Har haft samme problem med min 306 xsi fra 94. tog strømmen fra over natten og da jeg satte strøm på lod jeg den stå og køre i tomgang en 20 min tid, for at den kunne blive gennem varm og computeren indstille sig selv. har ikke haft problemet siden. dog skal det siges at det kun er 14 dage siden så ved jo ikke om det kommer igen