Har nu kun tilbage at få bilen til at holde op med at fløjte og suse.
Det kommer fra det stykke som "ikke" går til intercooleren, men direkte op til PCV ventilen Pos 16.
Den ventil star normalt lukket NC og åbner først når der er vakuum på, hvor pos 15 som er efter intercooleren står normalt åbent NO.
Jeg har haft slanger og plasticrør af, for at tjekke for utætheder og revner, men kunne ikke observere noget galt.
Virker meget som om at den PCV skal være åben for at kunne tage trykket i slangen.
Har også observeret at slangen fra intercooleren og op til pos 15 bliver tyk og ligesom prøver at puste sig op.
Jeg ved at de to spjæld / ventiler er til at regulere temperaturen med, men ´hvornår er de åbne?
Tænker at pos 16 altid er åben, og at pos 15 så regulerer flow gennem intercooleren afhængig af temperaturen.
Hvor sidder den temperaturføler egentlig? Er det via MAF eller?
EDIT: Efter et par timers garage-tid.
Jeg har nu haft et manometer mellem de forskellige ventiler på vacuum siden.
Den der løber ubrudt fra studs (mærket med rødt) på bremseforstærker, og til ventilen til turbo wastegate, den bliver trukket ned til næsten -1 bar, hvorimod den der kommer fra den anden studs fra bremseforstærkeren og løber til vacuumbeholderen er på næsten det halve. Den grener så ud til tre ventiler mere, og der er sgu ikke meget sug ude i enderne. Faktisk kan den stort set ikke løfte nålen hvis jeg måler ved pos 6 (mærket med rødt)
Jeg har nu skiftet alle gummislanger mellem plastrør, og tjekket vacuumbeholder for utætheder. Men stadig ikke en skid sug...
Burde det ikke være det samme til alle komponenter? Virker som om at den vacuumbeholder drosler ned. Men det skal den vel ikke?