Forfatter Emne: Troværdigt Peugeot værksted ?  (Læst 3030 gange)

Tubesnake

• Gæst
Troværdigt Peugeot værksted ?
« Dato: 28. Februar 2006, 20:52 »
Ohøjsa !

Nu skal den lille gøjser snart til service igen.
Denne gang kunne jeg tænke mig at prøve et værksted der følger service skemaet, så jeg ikke (igen) kommer hjem med en ny serviceret bil, med 98% færdige bremseklodser, olie pladret ud i hele motorrummet eller mere af dén slags.
Sådan er det hos Peugeot forhandleren hvor bilen er købt.

Det kunne da også være rart at komme et sted, hvor man ikke føler at man er til besvær.
Det er fornemmelsen på det lokale Peugeot værksted, så dér kommer jeg ikke mere.
De virkede faktisk ikke engang synderligt interesseret i at sælge en ny bil da vi var på indkøb, så vi endte 60 km. væk..

Egentlig ville jeg gerne bruge et Peugeot værksted. Man vil jo gerne have det sk*de stempel  

Men findes der mon ét, der lever op til mine 'høje' krav om kundeservice ?
Gerne i Københavnsområdet, men ellers et sted på Sjælland.
Jeg kører gerne efter et godt værksted, hvor man bliver behandlet ordentligt.

Kenni

• Gæst
RE: Troværdigt Peugeot værksted ?
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2006, 11:23 »
Nu skriver du jo ikke hvilken forhandler du bruger nu, men jeg har kun haft positive oplevelser med Peugeot Tåstrup.
De servicerede min tidligere bil og da jeg smadrede den, stillede de en lånebil til rådighed kvit og frit, uden overhoved at nævne at de forventede jeg købte ny bil hos dem.
Da jeg så valgte at købe bil hos dem, var de til at forhandle med, så jeg endte med at betale 208.000,- for en bil det stod i over 225.000 med alt udstyr. De småting der har været med bilen har de ordnet uden at sætte spørgsmålstegn ved noget, selv da min ene sprinklerdyse lige pludselig stoppede med at virke satte de en ny på, det skal lige siges at bilen havde kørt næsten 26.000 km så de kunne bare have kommet med en undskyldning om at det var skidt i dysen, så jeg selv skulle have betalt for den.

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Troværdigt Peugeot værksted ?
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2006, 20:34 »
Tåstrup har jeg også kun gode erfaringer med.
Men jeg har dog ikke erfaringermed andre.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Ole H

• Gæst
RE: Tåstrup - MEGET dårlige erfaringer
« Svar #3 Dato: 17. Maj 2006, 22:59 »
Her en lille historie om Tåstrup:

Min 206'er er plaget af det almindelige problem med utætte baglygter. Min venstre begyndte så at gå ud periodisk i vinters. Pæren var OK, men der var simpelthen for vådt i lygten til en stabil forbindelse. Eftersom problemet er almindeligt forekommende, jvf. f.eks. TÜV, tænkte jeg at det måske var en idé at skifte til en anden type lygte. Gerne noget diode, så jeg ikke risikerede at være helt mørkelagt når en pære går.

Jeg spurgte så til dette hos reservedelsfolkene hos Peugeot Tåstrup. De anbefalede mig E-mærkede FK diodebaglygter og henviste til www.racingshop.dk. De ville endda gerne montere dem for mig, idet min bil alligevel skulle ind for at få lavet førersædet. Så langt, så godt. Jeg købte så lygterne, og lagde dem med i bagagerummet da bilen skulle ind. Da jeg hentede den igen var det uden bemærkninger, men da jeg kom hjem kunne jeg konstatere at 4 dioder i den ene side var døde. Jeg mistænkte lygten, og klagede min nød til racingshop, der satte en ny lygte i ordre. Jeg kørte lystigt videre eftersom lygten stadigvæk lyste nogenlunde.

3 uger senere, efter en del dage med kraftig regn, stod der 3 cm vand i begge lygter. Ikke så godt. Det måtte jeg jo hellere få hældt fra, så jeg vippede beklædningen til side og kunne konstatere at fingerskruen som lygten monteres med slet ikke var spændt! Iøvrigt var det ene stik heller ikke sat helt i, hvilket viste sig at være forklaringen på de "defekte dioder", eftersom de nu lyste fint. Værre var det at vandet i lygterne havde dannet snask og alger, så de meget gennemsigtige lygter lignede et dårligt vedligeholdt akvarie. Dertil kom at alt det elektriske var godt begyndt på at oxidere, hvilket næppe er godt levetiden.

Nå, jeg ringede jo så til Peugeot Tåstrup og forklarede sagen. De bad mig om at tage lygterne med ned, og så kunne de vurdere sagen. Det gjorde jeg så. Jeg tog endda en serie fotos af bilen med lygterne monteret, så det var helt tydeligt at der stod pænt meget vand i dem.

(I mellemtiden købte jeg så et nyt sæt lygter hos racingshop, og monterede dem selv - der har ikke være problemer siden.)

Jeg mødte så op i Tåstrup, og begyndte på min forklaring. Jeg kom ikke ret langt før manden i modtagelsen afbrød mig med beskeden: "Det kan ikke lade sig gøre at der kommer vand i lygterne, vandet løber en anden vej", og derefter "Så må du henvende dig der hvor du har købt lygterne". Deres egen anbefaling af lygterne, og det faktum at de havde monteret dem forkert gjorde intet indtryk overhovedet........

Jeg havde ikke lyst til de store sværdslag, og vi stoppede så der, uden at nå til enighed. Jeg bad dem så om at dobbeltchecke at min egen montering af det nye sæt var OK - hvorfor jeg viste dem den tillid ved jeg egentlig ikke. Da jeg så hentede bilen - den var alligevel inde pga. en lille parkeringsskade - havde de hældt noget tyndt olie på den ene lygtepakning. Angiveligt for at gøre den mere tæt? Den olie har jeg så siden jævnligt tørret af min bagkofanger når det løber ud. Den anden side havde jeg selv tætnet med en fuge idet jeg manglede den korrekte gummipakning. Den havde de ikke rørt og den har jeg selv siden monteret rigtigt.

Jeg fik så ved lejlighed til at tale med værkføreren. Hans holdning var at sådanne problemer var konsekvensen når man købte den slags uoriginale dele. Han var også aldeles upåvirket af deres egen anbefaling, fejlmontering og de mange dokumenterede problemer (igen jvf. TÜV) med de originale lygter

Jeg mente at en eller anden form for kulance måtte være rimelig, idet sagen havde kostet mig godt 2.300 kr. til et nyt sæt lygter. Evt. i form at et afslag på det håndbremsekabel til godt 1.400 jeg lige havde fået skiftet. Men nej, der kunne ikke gøres noget, det var ikke deres problem.

Konklusionen er naturligvis at jeg må fraråde Peugeot Tåstrup på alle måder. Det her er min suverænt dårligste serviceoplevelse nogensinde, og om Peugeot Tåstrup så var det sidste værksted i verden kunne jeg ikke drømme om at komme der igen - endsige overhovedet overveje at købe en bil der.

Mvh
Ole