Forfatter Emne: Pre/post heater relay  (Læst 2202 gange)

janten

  • Gæst
Pre/post heater relay
« Dato: 23. August 2014, 13:59 »
Har fået en fejl om at denne sidder fast. Bilen har også haft tydelige tegn på det var tilfældet, men nu kører den pludselig som den skal igen. Fejlen ligger dog stadig på ecu og kan ikke fjernes. Hvor sidder det relæ og hvordan skal det lyde når det virker? kører test via pp2000 og den klikker summer og klikker igen, hhv fra sikringsboksen ved batteriet og fra venstre side af motorrummet. Skal sgu ha skaffet den haynes :-)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Pre/post heater relay
« Svar #1 Dato: 23. August 2014, 16:24 »
Du finder forvarmer relæet under kassen med motorstyring og sikringer.
det kan se ud som det føreste i linket http://www.aquarist-classifieds.co.uk/shopping/20754-9640469680-1-LOWEST.html
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

janten

  • Gæst
RE: Pre/post heater relay
« Svar #2 Dato: 27. August 2014, 09:28 »
Ledningerne til relæet var helt skøre og irede. Er gået igang med at sætte ringterminalen på et stykke frisk ledning men gjorde noget meget dumt.. Klippede begge terminaler af, gik ind efter mere værktøj og mistede overblikket over hvilket ledning der sad på 8mm bolten og hvilken der sad på 10'eren (læs møtrikker). Nogen der kan hjælpe? den ene ledning har en kappe den anden ikke. Et billede af undersiden af relæet kunne også hjælpe. Den sidder med en bolt foran på sikringsboksen i motorrummet. Er nem lige at skrue af og vende. Please

janten

  • Gæst
RE: Pre/post heater relay
« Svar #3 Dato: 06. Oktober 2014, 22:41 »
Lidt afslutning: Det viste sig ikke at have noget at gøre med hverken relæ eller gløderør eller nødprogram for den sags skyld. Det var simpelthen systemet som skifter mellem varm/kold lufts indtag. Varmlufts spjældet har sat sig, sikkert pga. stilstand sommeren over, og kold luftspjældet lukkede alligevel og kvalte altså motoren. Skide smart system og det lignede meget nødprogramskørsel. Løsning: pillede vakuum slangen af koldlufts spjældet og alt er godt igen. Varmlufts spjældet er ikke til at komme til, så den bliver set til engang andet skal laves i den region.