Forfatter Emne: ny kobling  (Læst 1921 gange)

larsen33

  • Gæst
ny kobling
« Dato: 09. Januar 2015, 12:07 »
hej jeg har en 307 2002 2.0 hdi. som jeg skal ha skiftet kobling på. mit spørgsmål går på om der er nogle som har skiftet eller set hvordan man gør. de spørgsmål/ svar som jeg søger er at der hvor gearskiftet sider fast i en holder/beslag er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg for de kabler fri fra holderen . også der hvor koblingsarmen sider der er der et ( tror nok det er en hydraulik beholder) kan jeg bare skrue/tag den af der er ikke noget jeg skal ta forbehold for. eller er der nogle der ved hvor jeg evt kan søge se oplysninger om det. Skal helst være på dansk evt med billede. på forhånd mange tak. :(

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ny kobling
« Svar #1 Dato: 09. Januar 2015, 16:28 »
Hej Larsen 33.

Et par bløde indspark herfra / for 3 år siden skiftede jeg kobling på datterens PEU 106 1,5D og det var første gang f.s.v. bil med forhjulstræk - derfor:

1):  Købte omgående Haynes Service and Repair Manual til netop denne bil.   Kan også lånes på biblioteket.
2):  Læste om emnet på nettet, hvor der var megen brugbart information.
3)   Fandt relaterede spørgsmål på Peu Club Dk, det var nu ret  tidkrævende for der manglede  ligesom et direkte søgefelt til emnet, men der var informative tråde, som omhandlede koblingsskift.
4)  Kiggede via YOU TUBE på koblingsrepr.
5)  Snakkede med en tidligere PEU mekaniker, som bor i mit område.

Jeg må indrømme, at som GDS-mekaniker, så tog det ret lang tid for mig, men det lykkedes heldigvis første gang, og ved samme lejlighed afmonterede jeg starteren, som blev kulkontrolleret og smurt.  Desuden bremserne checket for slid / rengjort og masseret.

NB:  Prøv Citronik (citroen-clubben) og skriv koblingsskift i søgefeltet, så vil jeg næsten tro, at der ved en eller anden model sikkert er spiseseddel med gode facts.

God arbejdslyst.

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

larsen33

  • Gæst
RE: ny kobling
« Svar #2 Dato: 15. Januar 2015, 13:29 »
Citér
nibka - 307 skrev:
Hej Larsen 33.

Et par bløde indspark herfra / for 3 år siden skiftede jeg kobling på datterens PEU 106 1,5D og det var første gang f.s.v. bil med forhjulstræk - derfor:

1):  Købte omgående Haynes Service and Repair Manual til netop denne bil.   Kan også lånes på biblioteket.
2):  Læste om emnet på nettet, hvor der var megen brugbart information.
3)   Fandt relaterede spørgsmål på Peu Club Dk, det var nu ret  tidkrævende for der manglede  ligesom et direkte søgefelt til emnet, men der var informative tråde, som omhandlede koblingsskift.
4)  Kiggede via YOU TUBE på koblingsrepr.
5)  Snakkede med en tidligere PEU mekaniker, som bor i mit område.

Jeg må indrømme, at som GDS-mekaniker, så tog det ret lang tid for mig, men det lykkedes heldigvis første gang, og ved samme lejlighed afmonterede jeg starteren, som blev kulkontrolleret og smurt.  Desuden bremserne checket for slid / rengjort og masseret.

NB:  Prøv Citronik (citroen-clubben) og skriv koblingsskift i søgefeltet, så vil jeg næsten tro, at der ved en eller anden model sikkert er spiseseddel med gode facts.

God arbejdslyst.

vh:  Niels


hej Niels mange tak for dit indput har været inde og kigge på de ting du henviste til og der var da noget som kunne bruges. mvh larsen 33