Forfatter Emne: Tændingslås problem  (Læst 6508 gange)

Henrik L

  • Gæst
Tændingslås problem
« Dato: 12. Januar 2015, 17:09 »
Hej

jeg har en Peugeot 206 fra 1999 bilen starter og køre fint mit problem er at når jeg drejer nøglen for at slukke den køre motoren stadig men alt andet lukker ned.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig her med hvad jeg kan gøre for at udbedre denne fejl.

Hilsen
Henrik L

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Tændingslås problem
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2015, 20:09 »
Hej!
Det ville være rart st vide lidt mere om bilen. Benzin diesel mv mv mv
Så er der en god chance for hjælp...
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2015, 22:15 »
Hej Horsens

det er en 1,6 90 hk benzin fra 1999 5 døres.

mvh
Henrik

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Tændingslås problem
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2015, 09:04 »
Hej!

Muligheder:
- Høj motor drift temp
- Motorstyring systemfejl
- Multifunktionsrelæ

Sidstnævnte kan du se her:

http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-206-1-6-16V-fuel-pump-relay-/141239471934?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20e2874f3e

... og der er sikkert også andre muligheder..

En fejludlæsning ville måske vise den specifikke fejl..

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2015, 09:20 »
ja tror jeg bliver nød at få lavet en  fejludlæsning på den.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.533
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Tændingslås problem
« Svar #5 Dato: 13. Januar 2015, 16:53 »
Det kan også være bundstykket i tændingslåsen der gør knuder.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #6 Dato: 14. Januar 2015, 10:55 »
Hej Holt

ja det har jeg hørt fra flere nu :-) har fundet et hos en hugger så prøver jeg at skifte og se om det hjælper.

takker for svarene.

mvh
Henrik

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #7 Dato: 14. Januar 2015, 15:01 »
bundstykket skiftet men det hjalp ikke bilen gør det samme. :-(

frank 4600

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tændingslås problem
« Svar #8 Dato: 14. Januar 2015, 17:40 »
hej jeg har en 206 1.4 benzin fra 2002 med samme problem
jeg fik bsi boks skiftet forår 2014 pga. den fejl
og problemet er kommet igen lige før jul !!
når man snakker med peugeot siger de de ikke kender problemet ???

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #9 Dato: 14. Januar 2015, 19:42 »
Hej frank 4600

hvor meget koster sådan en bsi boks ???

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Tændingslås problem
« Svar #10 Dato: 14. Januar 2015, 20:16 »
Hej!
man kan jo skifte dele for en mindre - eller større - formue i blinde..

En fejludlæsning vil sikkert kunne give dig et svar så du kan starte med at skifte den/de defekte komponenter...

Mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #11 Dato: 14. Januar 2015, 20:29 »
Ja det har du ret i tror også jeg køre en tur til Peugeot og få læst fejl ud på den

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tændingslås problem
« Svar #12 Dato: 14. Januar 2015, 23:01 »
Tændingslåsen laver normalt ikke den fejl på sådan en bil    , hvordan stopper du den ?   er der nogen lamper eller instrumenter der er aktive når motoren er stoppet   , det jeg mener  er hvis der er strøm så motoren kan køre vidre  så er der noget samtidig der er strøm på    dvs   bensinpumpe  , strøm til spole  , motorstyring  får strøm  

under din elektronikboks til motor   sidder ved højre inderskærm  der nede under sidder relæet dobbelt brunt  det forsyner de ting   kunne du prøve at tage stikket af når den ikke vil stoppe  

ved venstre vange eller lige under sidder et eller 2 skruestik  som der godt kan gå vand i  og det giver overgang særlig det til køleventilatoren  som har permanent strøm     , er der øvriht noget i bilen der virker når motoen er stoppet   f.eks   blæser visker  sædevarme   ?  

problemet er der er kortslutning på en komponent som holder strøm  på de ting der gør motoren kan køre  sideløbende med din  tændingsnøgle  

ellers prøv kom med stelnummer  bare de sidste 8 tal

frank 4600

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tændingslås problem
« Svar #13 Dato: 15. Januar 2015, 16:07 »
hej igen
jeg stopper billen ved at sætte den i gear og holde bremse :(
og alle lamper i instrumentbord lyser som når man skal til at starte
en ny bsi boks koster ca. 8000-10000 inkl. montering og programering så det er lidt dyrt hvis det ikke fjerner fejlen som i vores:(:(:o
venligst frank

Henrik L

  • Gæst
RE: Tændingslås problem
« Svar #14 Dato: 15. Januar 2015, 16:42 »
KHJ

det dobbelt brunt stik har jeg prøvet at tage af og motoren slukket. :-)

så nu skal jeg bare have købt sådan et nyt relæ.

takker for alle de gode råd i har givet. :-)

mvh
Henrik
« Senest Redigeret: 15. Januar 2015, 16:47 af Henrik L »