Forfatter Emne: Lånebil ved garantireparationer?  (Læst 3806 gange)

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Lånebil ved garantireparationer?
« Dato: 27. Marts 2015, 21:49 »
Hej

Jeg købte i oktober sidste år en 208 hos Peugeot Aars. Jeg har brugt værkstedet meget med mine tidligere biler og har da også en enkelt gang været dernede med min nuværende bil. Det er dog lidt besværligt for mig at skal helt til Aars på en travl hverdag, så derfor tog jeg i sidste uge istedet til Peugeot Maibom i Aalborg, hvor jeg bor, med en garantireparation. Men ak - det er en af de dummeste beslutninger jeg længe har taget.
Sagen er den, at malingen på taget er begyndt at krakelere, så derfor tænkte jeg, at det kunne de jo klare ligeså godt i Aalborg, og så sparede jeg jo turen til Aars.  Værkføreren tager nogle billeder af min bil, som han sender til importøren, og får hurtigt lov til at gå i gang med min mil.  Jeg får af vide, at det vil tage 5-7 hverdage. Samtidig er en lånebil ikke mulig, hvilket jeg tænker ikke er noget problem i en uges tid. I dag har jeg så fundet ud af, at hele taget skal skiftes og at taget skal sendes fra Frankrig. Så nu snakker vi en tidshorisont på mindst 3 uger! Jeg meddeler dem så, at jeg absolout ikke kan undvære en bil længere end først planlagt, men man vil stadig ikke stille en lånebil til rådighed. Jeg siger, at det plejer vi i Aars, men får bare et flabet svar om, at så skulle vi have kørt derned. Direktøren giver mig en masse snak om, at de intet tjener på garantireparationer, og derfor ikke kan stille en lånebil til rådighed.
Hvad er jeres holdning til dette? Bør Peugeot Danmark ikke gå ind og dække en lånebil? Det er jo grotesk at en fire måneder gammel bil skal have nyt tag. Jeg er klar over, at jeg ikke har krav på noget i lovens forstand, men der må da være grænser for hvor lang tid man skal undvære en så ny bil.  

Vh Mark
Peugeot 208

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #1 Dato: 27. Marts 2015, 22:10 »
Hvis de endnu ikke er startet med din bil, kan du så ikke forklare dem at du vil foretrække at dit sædvanlige værksted laver reparationen når den er så omfattende, så letter du også værkstedet for en reparation de ikke tjener på.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2015, 22:20 »
Problemet er at de er startet, da de finder ud af, at hele taget skal skiftes.  Tror heller ikke på den der med at de ikke tjener noget på garantirep. Og da slet ikke i dette tilfælde, der er en større operation.
Peugeot 208

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2015, 08:12 »
Hej

Har du prøvet at ringe til Peugeot Danmark og forklare dem sagen?
Mvh.

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #4 Dato: 30. Marts 2015, 07:55 »
Nej ikke endnu. Har i fredags sendt en mail til Peugeot Danmark. Og med Peugeot Danmark mener jeg egentlig forhandleren, som så indleder en dialog med Peugeot Danmark, som det så fint står beskrevet på Peugeots hjemmeside. En direkte mailadresse til Peugeot Danmark findes nemlig ikke.
Peugeot 208

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #5 Dato: 30. Marts 2015, 14:01 »
Okay, det troede jeg.

Nu ved jeg ikke lige helt i praksis hvordan reklamationsbehandlingen foregår, men jeg vil da mene at man har ret til en lånebil med den skade din bil har og inden for garantiperioden.
Mvh.

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Lånebil ved garantireparationer?
« Svar #6 Dato: 01. April 2015, 12:01 »
Hmm nej desværre er de ikke forpligtet til det. Tror jeg. Men at en stort set helt ny bil skal holde stille i mere end en måned er jo helt til grin... uden at stille en lånebil til rådighed.
Peugeot 208