Forfatter Emne: 407 FORRUDE  (Læst 2708 gange)

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
407 FORRUDE
« Dato: 07. Juni 2015, 13:59 »
har i en ide om hvad prislejet er på en rude med montering
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 FORRUDE
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2015, 15:14 »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 FORRUDE
« Svar #2 Dato: 07. Juni 2015, 16:35 »
mellem 4000 og 4500kr ved de 3 dyre selskaber
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: 407 FORRUDE
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2015, 17:47 »
jeg gav 2400 i silkeborg på min 407 ;)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 FORRUDE
« Svar #4 Dato: 08. Juni 2015, 22:52 »
En lille rudeerfaring...:

Skulle i forbindelse med en forsikringsskade, hvor en entrepenørmaskine ødelagde min forrude, have skiftet forrude på vores 406 og kørte efter at have konsulteret mit forsikringsselskab til Dansk Bilglas (DBV) i Vejle.

Da jeg spurgte ind til, hvilken rude, de ville montere i bilen, fik jeg at vide, at det var en "original" forrude, de ville sætte i - dvs uddybende: "en rude fra samme fabrikant, som leverer originale forruder til bilproducenterne." Den daglige leder af DBv fortsatte videre, at der godt nok ikke var et Peugeot-logo på ruden, men at de få rudeproducenter, der er tilbage i verden, alle producerer ruder ... "Om formiddagen sætter de Peugeot-logoer på om om eftermiddagen producerer de samme rude, kun med deres eget logo".

Da jeg kom for at hente bilen var den nye rude monteret og jeg kunne se, den havde et kinesisk-klingende navn, hvilket undrede mig, da den daglige leder havde fortalt mig, at de brugte europæiske ruder. Nå - jeg kørte selv bilen ud af hallen og allerede idet jeg kørte ud af hallen kunne jeg se, at den var gal med ruden. Glasset bølgede i to vandrette bånd - helt uacceptabelt. Jeg forelagde det straks for lederen af DBV og han måtte give mig ret. Vi aftalte en ny tid, da de først skulle have en ny rude hjem.

Han lovede mig at skaffe en rude fra et af de europæiske firmaer - Pilkington. Ruden blev monteret ... Men ak - Heller ikke denne rude var fejlfri, men nu nægtede den daglige leder fra DBV at anerkende, at ruden var behæftet med fejl...

Eftersom DBV ikke ville anerkende fejlen i ruden kontaktede jeg mit forsikringsselskab, som foreslog at sende en taksator ud at vurdere ruden. Ved besigtigelsen gav han mig ret i at rude nr. 2 også var behæftet med fejl...

Jeg havde nu ikke længere tillid til DBV og det havde sagsbehandleren i LB Forsikring forståelse for. I lyset af de to mislykkede forsøg hos DBV bad hun mig køre til Peugeot. Peugeot i Vejle monteredeen original rude - med logo. Denne rude var fejlfri.

Da jeg af nysgerrighed spurgte til prisen viste det sig at DBV og Peugeot skulle have samme pris for udskiftning og rude - ca 4900,- inkl moms...

Jeg blev er erfaring rigere - mundblæst glas hører sig nu en gang bedst hjemme på rustikke rødvinsglas eller i gamle huse.

Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.