Forfatter Emne: Motorhaveri - reklamation hvordan?  (Læst 2515 gange)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Motorhaveri - reklamation hvordan?
« Dato: 18. Juni 2015, 22:06 »
Min søsters Multipla (1.8 2002) er havareret. Motoren gik pludselig i stå under kørsel og den umiddelbare vurdering går på at det er tandremsrelateret.

Nu er sagen imidlertid den at tandremmem er skiftet for 11 måneder siden... Bilen er slæbt til et værksted i nærheden af hendes bopæl - ikke det værksted, som har udført tandremsskiftet, som er udført jævnfør faktura.

Motoren er vist ikke skilt ad endnu og om bilen kommer til at køre igen afhænger vist af om motoren skal repareres/skiftes som reklamation.

Hvordan bør man forholde sig - køre den på værkstedet, hvor tandremmen er skiftet og overlade alt til dem? - i mine øjne med risiko for at værkstedet i værste fald kan sløre årsagen for at holde sin ryg fri.

Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorhaveri - reklamation hvordan?
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2015, 22:27 »
Jeg tror under alle omstændigheder skal bilen tilbage til værkstedet der har udført arbejdet, ellers blir det vist op ad bakke.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorhaveri - reklamation hvordan?
« Svar #2 Dato: 27. Juni 2015, 20:08 »
Den er bugseret på værkstedet, der udførte udskiftningen, og motoren bliver repareret på værkstedets/leverandørens regning.

Vh Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.