Forfatter Emne: Torden og lynild..  (Læst 1154 gange)

Mulle25

  • Gæst
Torden og lynild..
« Dato: 19. Juli 2015, 16:07 »
En kort historie lang.

Fik nyt partikel filter i okt. 14. To mdr senere nyt væske til regenering. Siden hen er der skiftet luftmasse måler, en lille styre print i motor rummet. Var endnu en gang på værksted for en mdr. siden da den atter ikke ville køre. Værkstedet fandt ingen fejl, ingen fejl koder men efter 10-15 min slog den en ordenlig "prut" og så kørte den igen.

Nu har vi så været ude med campingvognen og igen driller den. Først virkede det som om det hjalp, at slå fartpiloten for problemet opstod når jeg kom af motorvejen, gearede ned og så op i fart igen. Som om den ikke lige kunne finden takten igen. Så bød feriedagene på motorvej, uden noget på slæb hvor bilen fik masser af tæsk i lavt gear. Noget som jeg gør en gang i ugen siden partikel skiftet ligesom jeg køre med diesel boost i tanken.

I dag gik turen så hjemad igen. De første 10 km, alt ok men så startede det op igen med røg, masser af røg og ingen trækkraft. Kunne i bedste fald klemme den op på 70 men måtte til sidst holde ind til siden og lade den puste ud. Anti poulition og orange motor lampe tændte og vil ikke slukke. Hoppede videre ca. 5 km hvor den til sidst dør. Efter 10 min med slukket motor kunne vi atter køre, der var træk igen men masser af røg. Vi kom de sidste 40 km hjem, hvor den lige mistede pusten en gang til lige før byen hvor der skal geares ned, gennem chikanen og op i fart igen. Host host røg og så kørte den fint hjem.

Jeg køre hver dag 65 km + div små ture. Jeg har ikke siden partikel skift været i 6 gear, næsten ikke, da jeg blev bekymret for om det er mig der ikke længere køre frisk men har fået blød hat på. Jeg søger hele tiden for at holde nok omdr, på og prøver ellers alle råd om hvordan en diesel skal køres.

Bilen som i øvrigt er en 307 fra 06. 2,0 136hk med 210,000 km på bagen er altid blevet serviceret hos aut. Peu forhandler og det plager mig lidt når nu det er et aut. værksted de så ikke kan komme på en løsning. Har de da for pokker ikke flere ideér? Eller en ven de kan ringe til?

Nå nu prøver jeg her for måske er der en´ af jer der sidder med et guldkorn..

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Torden og lynild..
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2015, 16:29 »
Du kommer nok til at skal have en tester på den, hvis du skriver hvor du er fra, er der måske nogen i nærheden der kan hjælpe dig med en fejludlæsning, hvis der er nogen fejl.

Jeg tror ikke du kører den forkert.

En anden ting man kunne kigge på var problemer omkring turbo. Ikke fordi jeg har et konkret forslag.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Torden og lynild..
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2015, 20:04 »
Det med garanti en af trykslangeren der gået hul på, ud fra den beskrivelse du kommer med
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L