Forfatter Emne: Peugeot 206 - Bilen går ud i tomgang efter kørsel  (Læst 1318 gange)

JesperHjort

  • Gæst
Peugeot 206 - Bilen går ud i tomgang efter kørsel
« Dato: 05. August 2015, 12:06 »
Hejsa!
Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 206 1.4 5d årgang 1999.

Jeg har dog fået det problem at bilen ikke længere kan holde sig i tomgang efter at have kørt i 10/15 minutter. Eksempel kunne være at jeg har kørt en tur på motorvejen og skal ned og holde stille hvorpå den går ud efter 10 sekunder i tomgang.

Den kan enten dø direkte, eller også hopper omdrejningerne lidt, hvorpå den går ud (enkelte gange hopper den men overlever).

Det virker temperatur relateret da det altid sker efter en længere tur, den kan sagtens stå i tomgang en halv time inden kørsel.

Når jeg skal tænde igen er der som regel ingen problemer, men enkelte gange skal jeg give gas på speederen samtidig.

Hvis kørslen forsættes kommer problemet altid igen.

Mekanikerne er meget i tvivl og kan ikke umiddelbart se noget på testeren, som kun skriver lamda fejl, som hvis bare er default svar pga. den ikke kan definere fejlen selv.

Indtil videre er dette afprøvet, men uden held:
•   Tomgangsventil skiftet
•   Ny MAF sensor afprøvet, samt luft indsugningsområdet renset
•   Nyt (Gas)/Spjældhus afprøvet (gas potentiometer, indsugningstemperatur måler, tomgangs ventil)
•   Motor temperatur føler skiftet
•   Lamda sonde skiftet
•   Relæ til sensorer skiftet
•   Irret hoved stel forbindelse ved gear kasse skiftet
•   Motorrens direkte indsprøjtet i luftindsugning, samt motorrens i benzin tanken afprøvet.

Jeg fik 2 måneder inden fejlen opstod skiftet tændrørene og skiftet en enkelt benzin dyse ud med en brugt.

Håber nogle kan hjælpe mig!
På forhånd tak,

Jesper