Forfatter Emne: Motorkode hjælp  (Læst 5911 gange)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Motorkode hjælp
« Dato: 28. August 2015, 10:57 »
Hej
Ang. stelnr på min vogn, VF33CNFUB82663291

Synes at have hørt at man kan læse motornr i stelnummeret, men jeg mener mit motornr er TU5JP4, kan i hjælpe mig???
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #1 Dato: 28. August 2015, 11:28 »
Hej Ole S.

VIN-kodebeskrivelse:
Fabrikantkode (nr. 1-3).................VF3
Type (nr. 4)----------------------------3
Karrosseri (nr. 5)...........................C
Motorkode ((nr. 6, 7 og 8).............NFU
Transmission / miljøudstyr (nr. 9)... B
Løbenummer (nr. 10 og 11)......82663291

Dette  står f.eks. anført på min:  
Anmeldt EF-Typegodkendelse (som er E 11215) hvilket nok også er samme godkendelse du har  (prøv at se på  din  regr. attest for bilen)
men
ser du i instruktionsbogens side 116 står sikkert anført:  3CNFUB

vh:  Niels
« Senest Redigeret: 28. August 2015, 11:51 af nibka - 307 »
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Motorkode hjælp
« Svar #2 Dato: 28. August 2015, 13:03 »
Bilens data
   
Produktlinje    307
DAM nr.    09447 88 1 0284
1. reg.dato    2002-10-10
NRE    e2*98/14*0243*04
Generel information
PRODUKTTYPE    PRIVATBIL
KOMMERCIEL TYPE/KOMPONENT TYPE    PEUGEOT
MODEL    307
KARROSSERITYPE    SEDAN 5-DØRS
UDSTYRSNIVEAU    XR
MOTOR    INDSPRØJTNING TU5JP4
TRANSMISSION    MEK. GEAR 5
LAKTYPE    FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE    EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE    VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
FARVE PÅ BEKLÆDNING    "FZ"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
MOTOR (TYPE)    MOTOR TYPE TU
EKSTRA MONOGRAM, DIVERSE    UDEN EKSTRA MONOGRAM
MONOGRAM    UDEN MONOGRAM
Bilens data
UDSTYRSNIVEAU    XR
LAKTYPE    FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE    EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE    VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
FARVE PÅ BEKLÆDNING    "FZ"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
STYRETØJ    SERVOSTYRING VARIABEL
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING    UDEN C T
Forsyning Motor
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING    BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
HYBRID DRIVLINIE    UDEN GENERATOR-STARTMOTOR
TANKFILTER    FILTER I INDVENDIG BEHOLDER
SPJÆLDHUS (LUFTINDSUGNING)    SPJÆLDBOKS MOTORDR. (LUFTINDTAG MOTOR)
MOTOR    INDSPRØJTNING TU5JP4
FØLER FOR VAND I DIESELOLIEFILTER    UDEN DETEKTOR VAND I BRÆNDSTOFFILTER
MOTORBLOK (MATERIALE)    CYLINDERHUS STØBEJERN
BRÆNDSTOF    BENZIN BLYFRI
ANTI-FORURENING (MOTOR)    ANTIFORU CEE 2000 (MOTOR)
MOTOR (TYPE)    MOTOR TYPE TU
KATALYSATOR    KATALYS. 3 KOMBI FILT IMPR RHODI+PALLAD
OLIEKØLING    UDEN VAND/OLIE-VEKSLER
OPVARMNING AF EGR    UDEN OPVARMNING GASKREDS DÆKSEL
AUTO-DIAGNOSE EOBD    AUTODIAGNOSE "EOBD" UDEN ACCELEROMETER
ANTI-FORURENING TEKNIK BIL    ANTIFORURENING TEKNISK KØRETØJ L4
PARTIKELFILTER    UDEN PARTIKELFILTER
VENTILATOR    1 BLÆSER 1 HASTIGHED 100 W
KANISTER    OPSAMLING BENZINDAMP STYRET
Gearkasse Transmission
TRANSMISSION    MEK. GEAR 5
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
UDVEKSLINGSFORHOLD    CP 13 X 61
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING    UDEN C T
HJULTYPE    HJUL STÅL 15 TOMMER
GEARKASSETYPE (HOMOLOGERING)    TYPE GK MA/5 N
DIFFERENTIALE (HUS)    DIFFERENTIALE 77
DÆK (STØRRELSE, TYPE)    DÆK 195X65X15 H
MONTEREDE HJUL    HJUL 6 TOMMER
HJUL (TYPE)    MONTAGE HJUL STÅL
GEARKASSE TYPE    MEK. GEAR MA
Affjedring Styretøj Bremser
ABS-SYSTEM    ABS
KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG    KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG DIA. 26
STYRETØJ    SERVOSTYRING VARIABEL
KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR    KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR DIA. 21
BREMSETYPE    VENTILEREDE SKIVER FORAN/SKIVER BAG
AFFJEDRING    AFFJEDRING NORMAL
ESP    UDEN ESP-SYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER    ABS BOSCH 8 0
Karrosseri Udstyr
ANHÆNGERTRÆK    UDEN BUGSERINGSØJE
HORN    HORN INDSTILLET
ANTENNE    ANTENNE TAG KORT
SIDE PYNTELISTER (FORM)S    BESKYTT.LISTER SIDE GENNEMFARVET
SIDE PYNTELISTER (DIMENSIONER)    BESKYTT.LISTER SIDE
HJULKAPSEL (TYPE)    DESIGN OCEAN 8 HULLER 15 TOMMER
BAKLYS    MED 1 BAKLYS
EKSTRA BESKYTTELSE (UNDER MOTOR)    UDEN EKSTRA BESKYTTELSE UNDER MOTOR
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL    SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
RØRHALE    UDEN PYNTELISTE UDSTØDNING
VINDUESVISKER FOR    VINDUESVISKER FOR UDEN REGNSENSOR
VINDUESVISKER BAG    VINDUESVISKER BAG
LYGTEVISKER    LYGTEVASKER
BLÆNDPROP FRONT    MED BLÆNDPLADE HØJRE (KORT)
TAGRUDE    UDEN TAGVINDUE
KOFANGER    KOFANGER FOR/BAG STANDARD INDFARVET
PLASTINDERSKÆRM (STÆNKKLAP)    UDEN STÆNKLAPPER BAG
TÅGELYGTE    UDEN TÅGEFORLYGTER
SIDESPEJL (VENSTRE SIDE)    SIDESPEJL FØRER ELEKTRISK BETJ
SIDESPEJL (HØJRE SIDE)    ELEKTRISK BETJENT SIDESPEJL I PASSAGERSIDEN
RESERVEHJUL    HJUL STÅL + STANDARDDÆK
UDVENDIGT TILBEHØR    HÅNDTAG UDV.+PYNT KLAP+SIDESPEJL NEUTRA
BAGRUDEVASKER    VINDUESVISKER BAG
SOLTAG    FAST TAG
KOFANGER LISTE    LISTE KOFANGER FARVET I MASSEN
RUDE (FORM)    TONET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)    UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)    IKKE-LYDISOLERET FORRUDE
Indvendigt udstyr
RADIO-INFORMATION-KOMMUNIKATION UDSTYRSPAKKE    FORMONTERING RADIO STD / INFO 2
KNÆAIRBAG VED FØRERSÆDE    UDEN FØRERAIRBAG KNÆ
INDTRÆK TYPE    VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
TYVERIALARM    UDEN TYVERIALARM
NAKKESTØTTE BAG    NAKKESTØTTE BAG JUSTERBAR
NAKKESTØTTE FOR    NAKKESTØTTE FOR JUSTERBAR
BAGSÆDE    BAGSÆDE SEPARAT NEDFÆLDELIGT
EKSTRA SÆDE    UDEN EKSTRA SÆDE
ARMLÆN BAGSÆDE    UDEN ARMLÆN BAG
LISTE TIL GULVPLADE I LAST-/BAGAGERUM    UDEN LISTE LASTRUM
BAGAGESKJUL    MED BAGAGEAFDÆKNING
SIKKERHEDSSELE BAG    SIKKER.SELE BAG 3 SELESTRAM 3-PUNKTS
SIKKERHEDSSELE FOR    PYROTEKNISK SELESTRAMMER MED ALARM
KLIMA (OMGIVENDE TEMP.)    LANDE, MEGET KOLDE
GEARGRADUERING    GRADUATION I KM/T
RADIOUDSTYR    STRØM MODT.ANTENNE HØJT. FOR/BAG DISKANT
FØRERSIDE (FØRERPLADS)    VENSTRESTYRET
TILSKUDSVARMER    UDEN EKSTRA VARMESYSTEM
UDSTYR TIL INSTRUMENTBORD    INSTRUMENTBORD STD + FRONT QUIKSILVER
VARIATION BEKLÆDNING INDVENDIGT UDSTYR    INDTRÆK STANDARD
HØJTTALER    4 HØJTT. FOR (2 DISKANT + 2 FOR) + 2 BAG
RADIO BETJENING    FJERNBETJENING RADIO UDEN CD-FUNKTION
AFSKÆRMNING (GARDIN, SOLSKÆRM SIDE, SOLTAG)    UDEN SOLGARDIN BAG
HØJDEREGULERING HØJRE FORSÆDE    UDEN HØJDEJUSTERING I PASSAGERFORSÆDE
JUSTERING VENSTRE FORSÆDE    UDEN LÆNDE- OG SIDESTØTTE FØRER
JUSTERING HØJRE FORSÆDE    UDEN LÆNDE- OG SIDESTØTTE PASSAGER
HØJDEJUSTERING FØRERSÆDE    UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE FØRER
NEDFÆLDNING HØJRE FORSÆDE    UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE PASSAGER
ARMLÆN FORSÆDE    MONTAGE UDEN ARMLÆN FORAN
DISPLAY FOR UDETEMPERATUR    UDENDØRSTEMP.MÅLER
CD    UDEN MONTAGE COMPACT DISK
OPBEVARINGSRUM    UDEN OPBEVARINGSBOKS
NAVIGATIONSSYSTEM    UDEN NAVIGATIONSSYSTEM
RUDEHEJS BAG    RUDEHEJS BAG MANUEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, FØRERSIDE    RUDEHEJS FOR FØRER SEKVENTIEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, PASSAGERSIDE    RUDEHEJS FOR PASSAGER SEKVENTIEL BETJ
DISPLAY    DISPLAY (RADIO+UR+OG/EL. TEMP,CD)
MAKE-UP SPEJL    FØRER SKJULT+PASSAG IKKE SKJULT UDEN LYS
OLIEMÅLER    OLIESTANDSMODTAGER
MONTERING NAKKESTØTTE BAG    MONTAGE 3 NAKKESTØTTE BAG
SÆDEVARMEELEMENT    SÆDE OPVARMET
FORRESTE SIDEAIRBAG    AIRBAG SIDE BRYST + LOFT
PASSAGER AIRBAG    AIRBAG PASSAGERSIDE
EL-RUDEHEJS (FUNKTION)    KLEMSIKRING FØRER + PASSAGER
TRIPCOMPUTER    MED TRIPCOMPUTER
UDSTYRSPAKKE    UDEN UDSTYRSPAKKE
SIDESPEJL (OPVARMET)    SIDESPEJL EL-OPVARMET
FRAKOBLING AF AIRBAG    AIRBAG MANUEL AFBRYDELSE
INDVENDIGT DØRGREB (UDSEENDE)    INDV. BETJENING AF DØR SORT
AFDÆKNING FORSÆDE    ///
OPBEVARINGSRUM (FØRERPLADS)    UDEN OPBEVARINGSRUM TAGKONSOL FOR
RADIO    INDRETNING RADIO
AIRCONDITION    UDEN KØLING
FARTPILOT    UDEN FARTPILOT
HØJDEREGULERING VENSTRE FORSÆDE    SÆDEPUDE FØRER PARALLEL INDSTILLING
BAKSPEJL    BAKSPEJL DAG - NAT
FØRERAIRBAG    AIRBAG FØRERSIDE
OPBEVARINGSRUM LASTRUM    MED BAGAGERUMSNET
PARKERINGSHJÆLP    UDEN FORHINDRINGSDETEKTOR
TILPASNING BEKLÆDNING    GEARSTANGKNOP KROMINDSATS
MÅTTE    UDEN EKSTRA MÅTTER
FORSTÆRKER EQUALISER    UDEN FORSTÆRKER EQUALIZER
LÅSEKNAP    LÅS SIMPEL
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)    UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)    IKKE-LYDISOLERET FORRUDE
RAT    RAT SKUMGUMMI 3 ARME
VENTILATOR    1 BLÆSER 1 HASTIGHED 100 W
Elektricitet
GENERATOR    GENERATOR KLASSE 9
HORN    HORN INDSTILLET
BATTERI    BATTERI L1 300
STARTER    STARTER KLASSE 3
SPECIALLYS    KØRELYS
BAKLYS    MED 1 BAKLYS
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL    SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
MULTIPLEX-SYSTEM    MONTERING AF MULTIPLEX CAN VAN NET
TÅGELYGTE    UDEN TÅGEFORLYGTER
Udstyrsproducenter
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING    BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER    ABS BOSCH 8 0
Diverse
VARIANT KRITERIE, KUNDEKONCEPT    STANDARD
ALM. DIESELMODEL    ATMOSFÆRE NORMAL
FØRERSIDE (FØRERPLADS)    VENSTRESTYRET
STIK RADIOAFLYTNING    UDEN TILBEHØRSSTIK
KØRSELSSIDE    KØRSEL I HØJRE SIDE
SIDEKOLLISION    DØR UDEN FORSTÆRKNING
NØGLESÆT    1 NØGLE PLIP HF + 1 UNIK HOVEDNØGLE
FØRSTEHJÆLPSUDSTYR    UDEN NØDHJÆLPSUDSTYR
KØRSEL    BONNE ROUTE ///
UDVENDIGT TILBEHØR    HÅNDTAG UDV.+PYNT KLAP+SIDESPEJL NEUTRA
HASTIGHEDSKONTROL    UDEN FARTOVERVÅGNING
BS-BOKS    BSI COM2000
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #3 Dato: 28. August 2015, 19:11 »
Tak for hjælpen gutter, jeg kan komme frem til at motorkoden er NFU og så er det indsprøjtning der er TU5JP4.
Så kan jeg få bestilt en udstødning på Ebay ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #4 Dato: 29. August 2015, 05:54 »
Fra e-bay kan jeg da anbefale tyske "Ausspuff Express" (Fedt navn) Bestilte komplet til min 406'er fra kat og bag ud. 676,- alt inklusive, og inden for EU - virker som en OK kvalitet, med monteringssæt - bestilte natten til mandag og det lå i min gård onsdag eftermiddag
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #5 Dato: 29. August 2015, 09:42 »
Hej guppy

tak for hint, umiddelbart er priserne nogenlunde ens. Nu ved jeg ikke med din, men jeg kan se at mit mellemrør blir skåret over midt på, (kan forestille mig det er pga fragten blir billigere, hvis pakken er kortere) og samlet med sådan en "klemme-tætne-fætter".
Har du erfaring med det, er den samling 100% tæt efterfølgende.

Samledelen kan ses på billedet her, yderst til venstre:
http://www.ebay.de/itm/AUSPUFFANLAGE-AUSPUFF-PEUGEOT-307-1-6-110PS-MONTAGESATZ-VERZINKT-/371423803713?hash=item567a957941
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Motorkode hjælp
« Svar #6 Dato: 29. August 2015, 17:56 »
Citér
Ole S skrev:
 jeg kan se at mit mellemrør blir skåret over midt på, (kan forestille mig det er pga fragten blir billigere, hvis pakken er kortere) og samlet med sådan en "klemme-tætne-fætter".
Har du erfaring med det, er den samling 100% tæt efterfølgende.


Jeg prøvede det engang til en Fiat Brava (jeg ved det godt, men jeg manglede en billig bil et par måneder) her passede samlestykket ad h...... til, og jeg endte med at flække det på langs, spænde det omkring udstødningen og svejse det sammen, det kunne simpelthen ikke gå over røret, men jeg kan ikke se om det er samme model på billedet, eller det er den udgave der kan variere nogle millimeter.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #7 Dato: 29. August 2015, 19:13 »
Hej
Prøvede at benytte samlemuffe sidste efterårår (på Birgits 307er), da kraven på mellemrøret var tæret ved overgang til lyddæmperen, og idet "mine forventninger" til mellemrøret er, at det skal holde til 2 lydpotter - så fik jeg fat i en kort 45 mm svejsetylle (hedder det vist) samt en kort samlemuffe. Det blev fedtet godt ind i pasta og spændt  fast / det er fortsat tæt, og ser ud til at vkrke.

Det tærede blev savet væk og  erstattet med ovennævnte.  Det kostede tilsammen kr. 70 og kr. 60,-  / tyllen købt hos tidl. garagemekaniker og muffen hos Thansen, som netop i den måned havde 20% lavere priser på udst. (Biltema fører også samlemuffer).

Fordelen var så her, at forinden hang bageste ophæng til lyddæmperen godt 2 cm. bag holderen, der er monteret på venstre vange, hvorfor det nu blev lige over hinanden / en god fornemmelse.

Med de lave priser, som åbenbart er ebay udstødningsrør og dele, så bliver det  næste gang , sikkert:  Byt til nyt.

vh:  Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #8 Dato: 30. August 2015, 02:42 »
Ja - røret er skåret over - der er en kraftig muffe med, og jeg havde ingen problemer med at få det tæt. Bar giv den det hvide monteringspasta, og lad så bilen gå i tomgang så det bliver varmt og lad den køle igen.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #9 Dato: 30. August 2015, 10:43 »
Tak for info. Nej til de priser gider jeg sgi ikke bøvle med at samle nyt og gammelt, det er nyt hele vejen hver gang.
Jeg er spændt på, holdbarheden af udstødningen, synes det er vildt det kan købes til de priser, halvdelen af prisen end ved f.eks thansen, og en tredjedel af prisen ift refako
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #10 Dato: 30. August 2015, 15:59 »
Undersøg evt. lige hvad du kan presse en original ned. Overskårne rør og ekstra muffer lyder i mine ører som klamp. Ofte vil de samlinger være dømt til gennemtæring.

Gav 1500,- for original mellem- og bagpotte til vores 406er i sommer. Det passer perfekt. Dæmpningen er perfekt og modstanden i orden. Holdbarheden er normalt væsentligt bedre end på de uoriginale, så i min optik er besparelsen og muffe-løsningerne lidt tvivlsom i det lang løb.

Bosal og Walker er dog i den bedre ende, men prisen meget tæt på den originale.

VH

406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #11 Dato: 30. August 2015, 16:20 »
Har prøvet walker, var jeg nu ikke særlig imponeret over. Min erfaring er at uoriginale udstødninger holder i 2 år, hverken mere eller mindre. Har aldrig prøvet en original, dæmpning og modstand er jeg fuldstændig ligeglad med, den skal bare virke efter hensigten. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorkode hjælp
« Svar #12 Dato: 31. August 2015, 23:21 »
Jeg vil vædde mit reservehjul :) på at sådan et udstødning er tæret andre steder længe før den kraftige galvaniserede muffe der var med til mit. Selve overlappet er faktisk ret langt. Og skulle jeg tabe reservehjulet :) er det vel bare at klaske en ny muffe på. De findes i alle størrelser. Kan ikke se at sådan en samling skulle være mere "Klamp" end de andre samlinger, hvor de fleste udstødninger starter med at tære. Enten i selve samlingen eller svejsningen. Og gider man ikke rustne fabrikater, findes alle dele til selv at lave et i rustfrit stål. Der kommer man så til at stå med en fin udstødning, den dag man hæver skrot præmien :) Jeg er nok mest enig i Ole's holdning. På med lortet, tager  1½-2 timer hjemme i min gård med en donkraft. Køre til det dør, og så lave samme stunt igen. Så har man heller ikke hele pensionsopsparingen bundet i blikrør.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)