Forfatter Emne: Pudsig fejl vedr. EGR ventil  (Læst 2155 gange)

307000hdi

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Pudsig fejl vedr. EGR ventil
« Dato: 17. September 2015, 20:54 »
Hej igen.
Jeg har tidligere skrevet om problemer med min 307 2,0 hdi fap.
Det jeg har rodet med er Anti Pollution Fault og så en lille detalje som Eolys additiv opfyldning.
Jeg havde besøg af en super flink fyr her fra forum igår og vi prøvede at nulstille tanken til additiv. Dette lykkedes ikke bilen henviser til defekt tankdæksel så hvis nogen har et dæksel liggende og måske en føler så sig lige til.
Testeren meldte ligeledes ERG fejl og den er ikke lige til at komme til der bag på motoren.
Nå men jeg begyndte at skille bilen ad for at komme om til ventilen og pludselig stod jeg med et 6 pins. stik i hånden som ikke var monteret i EGR. Vupti i med det og motorlampe og APF fejlen er forsvundet.

Er der nogen der ved hvilken tester version af PP 2000 eller ? man skal købe til en 307 2004/8
« Senest Redigeret: 17. September 2015, 21:02 af 307000hdi »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Pudsig fejl vedr. EGR ventil
« Svar #1 Dato: 17. September 2015, 22:11 »
Føler til tankdækslet koster ca 383 kr ved Peugeot
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pudsig fejl vedr. EGR ventil
« Svar #2 Dato: 18. September 2015, 07:54 »
Du bør kunne købe en helt almindelig Actia-klon på eks. Aliexpress.
Du skal vel bare have medfølgende software-version - er vist typisk version 22.-- og 25.--

Hvis du skal have udlæst eller slettet fejl er du også velkommen i Vejle.

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pudsig fejl vedr. EGR ventil
« Svar #3 Dato: 18. September 2015, 21:16 »
Citér
307000hdi skrev:
Hej igen.
Jeg har tidligere skrevet om problemer med min 307 2,0 hdi fap.
Det jeg har rodet med er Anti Pollution Fault og så en lille detalje som Eolys additiv opfyldning.
Jeg havde besøg af en super flink fyr her fra forum igår og vi prøvede at nulstille tanken til additiv. Dette lykkedes ikke bilen henviser til defekt tankdæksel så hvis nogen har et dæksel liggende og måske en føler så sig lige til.
Testeren meldte ligeledes ERG fejl og den er ikke lige til at komme til der bag på motoren.
Nå men jeg begyndte at skille bilen ad for at komme om til ventilen og pludselig stod jeg med et 6 pins. stik i hånden som ikke var monteret i EGR. Vupti i med det og motorlampe og APF fejlen er forsvundet.

Er der nogen der ved hvilken tester version af PP 2000 eller ? man skal købe til en 307 2004/8


Du skal ikke bruge dæksel  kun sensoren som sidder på røret  medmindre magneterne er faldet ud som de helt sikkert ikke er