Forfatter Emne: Hvilken koblingstype Dual Mass eller fast ?  (Læst 2040 gange)

307000hdi

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hvilken koblingstype Dual Mass eller fast ?
« Dato: 27. September 2015, 13:54 »
Jeg har en 307 Airvan 2,0 HDI 136 bhp. Mit udrykkerleje larmer lidt og skal derfor snart til at udskifte min kobling.
Hvilken koblingstype kører bilen med idag. Dual Mass eller fast svinghjul.
Hvad er fordele /udlemper på de 2 forskellige slags.
Jeg kan se der sker noget på koblingerne ca. 04-2004
Min er indregistreret 09-04.Stelnummer er VF33HRHRH83656835.

Bent.
« Senest Redigeret: 27. September 2015, 14:04 af 307000hdi »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.533
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Hvilken koblingstype Dual Mass eller fast ?
« Svar #1 Dato: 27. September 2015, 19:17 »
Din bil rullede af samlebåndet tirsdag den 8. juni 2004 og er forsynet med dual mass svinghjul. Fordelen ved den type svinghjul skulle være en blødere igangsætning der er mere skånsom for hele drivlinjen, ulempen er en begrænset holdbarhed, knirken og knagen.
Hvis du hellere vil have en traditionel svinghjul, er der lavet en masse konversionssæt, her er en enkelt:

http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-307-2-0-HDi-135-DMF-TO-SMF-CONVERSION-KIT-CLUTCH-SET-136-3A-4-04-5-06-/131238529065?hash=item1e8e6d0829


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html