Forfatter Emne: Hjælp til abs problem  (Læst 2543 gange)

miredu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hjælp til abs problem
« Dato: 10. November 2015, 20:04 »
Jeg står med et mega problem, jeg skiftede baghjulsleje på min 604, men thansen havde givet mig et uden abs ring hvilket jeg ikke var opmærksom på, derfor fi jeg fejl på abs og bremser, efter skift til det rigtige leje får jeg stadig samme fejl abs lampe og advarsels lampe for bremser. Nu er mit spørgsmål, skal ecu have slettet fejl, er det det der er galt mon.
Andet spørgsmål hvis det bare er fejlen der skal slettes er der så nogen nær thisted der kan gøre det ?    

Mvh Michael
Nu Peugeot 406 2.2 HDI 2002
Peugeot 406 2.0 HDI 2001
Peugeot 605 2.0
Tidligere biler  Citroen XM 3.0 , Citroen Xantia 1.8 og 2.0
Mercedes 190. 200D, 250D diverse Mazdaer

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #1 Dato: 10. November 2015, 21:17 »
Prøv at tage strømmen fra bilen et par minnutter.

ABS sensoren kan også have fået et har og er blevet defekt

eller du har vendt lejet forkert

eller så er der sidste mulighed, at du skal have slettet fejlen med tester
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #2 Dato: 10. November 2015, 22:50 »
Citér
miredu skrev:
Jeg står med et mega problem, jeg skiftede baghjulsleje på min 604, men thansen havde givet mig et uden abs ring hvilket jeg ikke var opmærksom på, derfor fi jeg fejl på abs og bremser, efter skift til det rigtige leje får jeg stadig samme fejl abs lampe og advarsels lampe for bremser. Nu er mit spørgsmål, skal ecu have slettet fejl, er det det der er galt mon.
Andet spørgsmål hvis det bare er fejlen der skal slettes er der så nogen nær thisted der kan gøre det ?    

Mvh Michael

En 604 er fra  80 erne og der var ikke magnetring i lejet   , jeg kan ikke engang mindes  ABS på en 604

miredu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #3 Dato: 10. November 2015, 23:05 »
Citér
pug407aut skrev:
Prøv at tage strømmen fra bilen et par minnutter.

ABS sensoren kan også have fået et har og er blevet defekt

eller du har vendt lejet forkert

eller så er der sidste mulighed, at du skal have slettet fejlen med tester


Tak for svaret, føleren ser fin ud, men har en ny i reserve, kan ikke tro at lejet er vendt forkert :-) Vil prøve at tage strømmen fra i morgen, men har haft strøm fra men får fejlen igen så snart bilen startes så skal nok have slettet fejlen i ecu, har bestilt pp2000 fra uk, skulle komme mandag eller tirsdag for sådan en kan man da ikke undvære :-)
Nu Peugeot 406 2.2 HDI 2002
Peugeot 406 2.0 HDI 2001
Peugeot 605 2.0
Tidligere biler  Citroen XM 3.0 , Citroen Xantia 1.8 og 2.0
Mercedes 190. 200D, 250D diverse Mazdaer

miredu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #4 Dato: 10. November 2015, 23:08 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
miredu skrev:
Jeg står med et mega problem, jeg skiftede baghjulsleje på min 604, men thansen havde givet mig et uden abs ring hvilket jeg ikke var opmærksom på, derfor fi jeg fejl på abs og bremser, efter skift til det rigtige leje får jeg stadig samme fejl abs lampe og advarsels lampe for bremser. Nu er mit spørgsmål, skal ecu have slettet fejl, er det det der er galt mon.
Andet spørgsmål hvis det bare er fejlen der skal slettes er der så nogen nær thisted der kan gøre det ?    

Mvh Michael

En 604 er fra  80 erne og der var ikke magnetring i lejet   , jeg kan ikke engang mindes  ABS på en 604


Jo jo den jeg har var forud for sin tid B) mente selvfølgelig 406 :D
Nu Peugeot 406 2.2 HDI 2002
Peugeot 406 2.0 HDI 2001
Peugeot 605 2.0
Tidligere biler  Citroen XM 3.0 , Citroen Xantia 1.8 og 2.0
Mercedes 190. 200D, 250D diverse Mazdaer

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #5 Dato: 12. November 2015, 22:37 »
Citér
miredu skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Prøv at tage strømmen fra bilen et par minnutter.

ABS sensoren kan også have fået et har og er blevet defekt

eller du har vendt lejet forkert

eller så er der sidste mulighed, at du skal have slettet fejlen med tester


Tak for svaret, føleren ser fin ud, men har en ny i reserve, kan ikke tro at lejet er vendt forkert :-) Vil prøve at tage strømmen fra i morgen, men har haft strøm fra men får fejlen igen så snart bilen startes så skal nok have slettet fejlen i ecu, har bestilt pp2000 fra uk, skulle komme mandag eller tirsdag for sådan en kan man da ikke undvære :-)


Ja ok en 406  men den har heller ikke ABS i lejet  den har tandkrans  og hvis fejlen kommer bare ved tænding  er det en elektrisk fejl  ,  når man skifter baghjulsleje på en 406 er det et helt nav med leje i  , har du fået lejet løst ?

miredu

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp til abs problem
« Svar #6 Dato: 12. November 2015, 23:15 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
miredu skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Prøv at tage strømmen fra bilen et par minnutter.

ABS sensoren kan også have fået et har og er blevet defekt

eller du har vendt lejet forkert

eller så er der sidste mulighed, at du skal have slettet fejlen med tester


Tak for svaret, føleren ser fin ud, men har en ny i reserve, kan ikke tro at lejet er vendt forkert :-) Vil prøve at tage strømmen fra i morgen, men har haft strøm fra men får fejlen igen så snart bilen startes så skal nok have slettet fejlen i ecu, har bestilt pp2000 fra uk, skulle komme mandag eller tirsdag for sådan en kan man da ikke undvære :-)


Ja ok en 406  men den har heller ikke ABS i lejet  den har tandkrans  og hvis fejlen kommer bare ved tænding  er det en elektrisk fejl  ,  når man skifter baghjulsleje på en 406 er det et helt nav med leje i  , har du fået lejet løst ?


:) Ja det hedder nok tandkrans og ja lejet er skiftet og og har også fået fejlen væk den forsvandt under kørsel, men her i dag nåede jeg kun lige ud fra gårdspladsen så gik bilen bare ud, og vil ikke starte igen tandrem er skiftet for 500 km siden (af mekaniker) men mistænker at den er røget af knækket for starteren pisker rundt som om der ingen modstand er så må se i morgen hvad der er sket :(
Nu Peugeot 406 2.2 HDI 2002
Peugeot 406 2.0 HDI 2001
Peugeot 605 2.0
Tidligere biler  Citroen XM 3.0 , Citroen Xantia 1.8 og 2.0
Mercedes 190. 200D, 250D diverse Mazdaer