Jeg skrev en længere stil om dette i går aftes, men fik åbenbart ikke gemt indlægget.
Mine første ord var GLEM DET.
ud over motor skal du bruge gearkassen, trækakslerne, udstødningen og sandsynligvis også køler og slanger.
Så kommer problemet med motorstyringen, enten skal startspærren fjernes, eller du skal bruge både motorstyring, BSI boks og startspærrechip fra samme donor. BSI boksen skal så kodes om til det udstyr der ikke er ens i de to biler.
HVIS du så får bilen til at køre, skal den synes, og du skal som Ole skriver lige forbi SKAT og spytte lidt i kassen, skal du oveni købet betale en professionel timeløn for opgaven, bliver det vist en ret dyr bil, når man så ser at en ægte GTI sælges på DBA for priser mellem 10.000 og 20.000 kr, var du nok bedre tjent med at sælge din egen, og købe en ægte med alt hvad det medfører af ekstraudstyr.
Angående 20% reglen, er det lidt svært at holde, når en 1.6 har 110 og en 2.0 har 135 HK
Holt