Forfatter Emne: Motorfejl 207 1,4 hdi  (Læst 1968 gange)

Rene69

  • Gæst
Motorfejl 207 1,4 hdi
« Dato: 16. Januar 2016, 13:03 »
Hej, jeg har et spørgsmål vedr 1,4 hdi. Bilen skriver fejl på luftmassemåler, denne er skiftet og slangen mellem luftmasse måler og turbo er også skiftet da den var lidt utæt i en samling. Men fejlen opstår igen så snart motoren kommer over ca 2500 omdr, motorlampen tænder og den går i nødprogram. Jeg synes motoren visler lidt når man accelererer (som luft der fiser ud et sted) men måske skal den bare lyde sådan..? Er der evt noget sted den typisk bliver utæt efter turboen? Det ser ud som om 'manifoldet' er af plastik, så måske kan det revne? Eller er der andre ting der bør kontrolleres? Det skal siges at den egentlig trækker fint nok, festen stopper bare ved 2800 omdr pga nødprogrammet. Har ikke råd til den store fejlsøgning hos Peugeot, så håber nogen har gode ideer som kan løse problemet :-)

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motorfejl 207 1,4 hdi
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2016, 08:35 »
Har du haft en Peugeot-tester på?

Der er en del her på forummet, som kan hjælpe med en fejludlæsning, afhængigt af, hvor du bor.

Vh Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Rene69

  • Gæst
RE: Motorfejl 207 1,4 hdi
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2016, 16:25 »
Jeg bor i Haslev på Sjælland, har nu haft en tester på på et uafhængigt værksted, og den meldte fejl på forvarmerrelæet. Lidt mærkeligt for den starter fint, men det skal da prøves..

Rene69

  • Gæst
RE: Motorfejl 207 1,4 hdi
« Svar #3 Dato: 19. Januar 2016, 08:11 »
Forvarmerrelæet er nu også skiftet, uden resultat. Jeg kan se at den sveder lidt fra en boks som sidder lige efter turboslangen på tryksiden, tænker om den kan tabe lidt tryk der og så tænder lampen..?