Forfatter Emne: Pakdåse ved svinghjul utæt  (Læst 2769 gange)

gazgeben

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Pakdåse ved svinghjul utæt
« Dato: 30. Januar 2016, 22:08 »
Vil lige høre om det kan være nødvendigt at "lime" pakdåsen ved krumtappen fast? Jeg skiftede svinghjul og kobling for 6 mdr. Siden. Da jeg ville sikre mig ekstra godt skiftede jeg pakdåsen bag svinghjulet samtidigt. Jeg købte den originale pakdåse selvom den var ganske dyr. Nu har jeg kørt 12000km siden og Idag skete det... På motorvejen blev bagruden pludselig ganske beskidt og derefter kom der svag røg efter bilen. Jeg koblede ud og lod bilen trille ind i nødsporet. Da vi holdet stille kom der en del røg ud fra motorrummet og under bunden. Ingen tvivl om den var gal. Til min store overraskelse dryppede bilen af motorolie fra motor i for til anhængertræk i bag. Ingen tvivl om den skulle hentes hjem af et fejeblad.

Jeg har undersøgt bilen og der er ingen tvivl om det er pakdåsen bag svinghjulet som der nu er defekt. Jeg er meget overrasket over det kunne ske. Specielt efter den ikke har dryppet overhovedet for Idag.

Selvfølgelig skal jeg have svinghjulet af igen men hvad skal jeg gøre for at sikre mig imod samme problem igen?
Gazgeben - 307sw 2,0HDI(136) og 207 s16

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakdåse ved svinghjul utæt
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2016, 17:44 »
Bruger man ikke et særligt stykke værktøj til at banke den pakdåse på plads?

Mener jeg KHJ svarede mig, da jeg oplevede en utæt pakdåse efter at der var skiftet kobling på min 406er.

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

gazgeben

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakdåse ved svinghjul utæt
« Svar #2 Dato: 01. Februar 2016, 08:38 »
Der følger et plastrør med til pakdåsen som hjælper med at sætte den rigtigt ind over krumtappen. Derefter brugte jeg den gamle pakdåse som dorn til den sad plan med motorblokken. efter min erfaring burde det være nok.
Gazgeben - 307sw 2,0HDI(136) og 207 s16

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 581
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakdåse ved svinghjul utæt
« Svar #3 Dato: 01. Februar 2016, 12:59 »
Ok - så må jeg være svar skyldig.
Måske du får svaret, når du får skilt det ad.

VH
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

StevenN

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakdåse ved svinghjul utæt
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2016, 23:04 »
Jeg fik sat min for langt ind den skal være plan med blokken så jeg måtte om igen :D

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakdåse ved svinghjul utæt
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2016, 23:14 »
Hvordan så den pakdåse ud du monterede  og hvor fik du den fra  ?   var den med eller uden fjeder i tætningslæben