Forfatter Emne: 407 1,6 HDI vil ikke opnå nødvendigt brændstof tryk efter rep  (Læst 3533 gange)

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
Hej

Jeg har skiftet flammeskiver men da dyserne sad fast har jeg trukket dem ud med en dyseudtrækker der bliver skruet fast indeni dysen, den ene dyse har ikke været "trukket" ud men er bare taget op uden brug af udtrækker.

Da den ikke ville opnå minimum 200-250Bar tryk ved start forsøg valgte jeg at åbne den sidste dyse for at se om de var samlet korrekt og samle 2 af dem korrekt så de alle nu er samlet som de skal.

Når jeg fjerner returslangerne i toppen af dyserne og forsøger at starte, sker der det at der kommer diesel lidt diesel op af hullerne på dyse 2,3 og 4 men IKKE af hullet på dyse 1.
Jeg forventer at det er dyse 1 der lækker da der ikke kommer noget "overskudsdiesel" op af dyse 1, så må den lille mængde diesel forsvinde ned i cylinderen hvilket formentlig passer meget godt da en af dyserne virkede "våd", jeg er dog ikke helt sikker på om det var dyse 1 eller 2.

Nogen der kan bekræfte at der bør komme diesel op af dysernes returløb, selv om motoren ikke starter.
Jeg har læst her: https://personel.omu.edu.tr/docs/ders_dokumanlari/894_52413_1913.pdf
at der ikke skal komme diesel op når motoren går i tomgang.
Ud fra mit kendskab til hvordan selve dyserne virker mener jeg hele princippet bygger på at der lukkes en lille mængde diesel ud hver gang dysen lukker igen.

High pressure målt(udlæst) med PP2000 til under 60Bar.

Hvad er rigtigt ?

Nogen der evt ligger inde med en gammel dyse der ikke lækker alt for meget som jeg evt kunne låne og prøve med, jeg bor i Nordsjælland ?
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Du har 3 dyser med åbne returløb, byt til andre.
Nej der der skal ikke komme diesel ud af returløb under startforsøg.
Der skal komme diesel ud af returløbene når motoren er startet, det er jo det eneste sted den kan komme af med trykket.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
Bilen kørte jo inden jeg skiftede flammeskiver så det må jo være noget jeg har lavet forkert ?

Nogen der har nogle gode billeder/links af hvordan indmaden ser ud step for step ?

Det er kun de første 5-6 dele der bliver afmonteret, resten har ikke været adskilt.

Jeg er ikke særligt vild med at skulle købe 3 (4) nye dyser, de virkede fint inden jeg havde dem skilt ad og så kompliceret er det jo heller ikke.
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
Du skal lige prøve at læse hvad pug407aut skriver en gang til. Da han har ret. En dyse er meget følsom over for skidt og snavs, for ikke at tale om at de har været samlet forkert. Jeg kunne aldrig drømme om at skille og samle en dyse igen. Du er heldig at den ikke kan starte da en dyse med et dårligt sprøjte mønster i værste fald kan ødelægge din motor.
Peugeot 207 RC

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Man skiller kun dysen af hvis den er defekt og fastgroet
Ved det at du har åbnet en dyse, så skal der nye stumper inden i dysen, da pakninger mm ikke kommer til at side samme sted.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Dyserne må ikke adskilles  ,  den dyse du har hvor der kommer ingen eller meget lidt retur olie  er iorden  og de andre er  ikke tæt mere  så den kan bygge tryk op