Forfatter Emne: Partikelfilter 1.6 Hdi  (Læst 1618 gange)

aksglaede

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Partikelfilter 1.6 Hdi
« Dato: 05. Juni 2016, 19:17 »
Min 407, 1.6 Hdi, 109 hk har kørt ca. 185000km.
For ca. 2 måneder siden meldte den for første gang 'Manglende additiv til partikelfilter'. Der blev påfyldt ca. 1,5 liter på autoriseret værksted.

For en uge siden begyndte lampen til partikelfilter at lyse.
Samme autoriserede værksted udskiftede partikelfilteret.

Dagen efter, ca. 75 km hjemmefra på vej på familiebesøg begyndte lampen at lyse igen. Kontaktede værkstedet, som sagde at jeg bare skulle køre videre.
Da jeg kørte hjem fra min familie om aftenen, var lampen slukket indtil jeg havde kørt ca. 50 km.
Kørte på værksted næste dag, men de kunne ikke finde nogen fejl.
Nu har det samme gentaget sig her i weekenden, både på udtur og på hjemtur.

Hvad kan der være galt?

Mvh. Aksglaede

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Partikelfilter 1.6 Hdi
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2016, 19:27 »
Om min forklaring er korrekt skal jeg ikke kunne svare på men hvad jeg har hørt som kan virke logisk og ud fra hvad jeg selv har oplevet på mange ink min egen som er magen til din så det der sker er at filteret er så rent at differens trykket kan få computeren til at tro der er en fejl og når du så køre lidt forsvinder fejlen ingen.. Med andre ord filteret er for rent,, jeg har set det mange gange og en fælles nævner for alle gange jeg har set det på forskellige biler så skal filteret lige "køres" til,, mener det går i sig selv efter max 10000km hvilket egentlig også passer meget godt overens med min egen 407,, så ingen grund til bekymring :):)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)