Forfatter Emne: Multibelt skifte ( V-belt)  (Læst 2094 gange)

Kenneth68

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 79
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Multibelt skifte ( V-belt)
« Dato: 21. Juli 2016, 22:04 »
Hej Nogen der har nogle forslag til hvad det lille problem kan være. Har i dag skifte v-belt på min 307 !,6 16v Og en medløber hjul som var slidt i lejet.  Der dog et mere med den fejler ikke noget. Men nu har jeg en piv lyde som driller , den er der mest når motoren køre med lidt høje omd. lyden er først kommet her efter der er kommet ny rem på . Så hvis nogle af jer har en ide om hvad det kan være , så skriv .

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Multibelt skifte ( V-belt)
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2016, 22:13 »
Citér
Kenneth68 skrev:
Hej Nogen der har nogle forslag til hvad det lille problem kan være. Har i dag skifte v-belt på min 307 !,6 16v Og en medløber hjul som var slidt i lejet.  Der dog et mere med den fejler ikke noget. Men nu har jeg en piv lyde som driller , den er der mest når motoren køre med lidt høje omd. lyden er først kommet her efter der er kommet ny rem på . Så hvis nogle af jer har en ide om hvad det kan være , så skriv .


Der er 3 muligheder/løsninger.. Måske flere ??  
Men det er vel ikke en V-rem ?? Men vel en "rib-rem" med flere spor ???

1. Den kører vel i samme spor på alle hjul ??

2. Den har korrekt stramning ??

HVIS 1 og 2 er okay. SÅ evt. nr. 3

3. Du KUNNE giver rib-remmens inderside et LILLE pust siliconespray, med motoren igang.  IKKE fedte det hele til og pas på nallerne ;) Fås bl.a. hos T.Hansen
« Senest Redigeret: 21. Juli 2016, 22:18 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Kenneth68

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 79
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Multibelt skifte ( V-belt)
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2016, 22:22 »
Hej den rem har hvis flere navne . og ja den køre på alle 6 riller. og den har fået noget belt spray , dog fra biltema. :)   men det er den der trækker A/C og generator.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Multibelt skifte ( V-belt)
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2016, 22:44 »
Citér
Kenneth68 skrev:
Hej den rem har hvis flere navne . og ja den køre på alle 6 riller. og den har fået noget belt spray , dog fra biltema. :)   men det er den der trækker A/C og generator.


Tja ??? Måske kæmper din generator mod et defekt/ IKKE fuldt opladet batteri ?? ;)

Jeg tror dog ikke at "biltema" er problemet..  Kort varigt kunne en sjat vand gøre det samme ;)
« Senest Redigeret: 21. Juli 2016, 22:47 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Multibelt skifte ( V-belt)
« Svar #4 Dato: 22. Juli 2016, 10:36 »
Mon ikke bare den skal være en anelse strammere. Min mening er at en sprit ny rem, skal sgi ikke sprayes med at muligt, den skal bare køre uden mislyde.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002