Det er nemt nok i venstre side, når nederste bærekugle er fri, fjerner du simpelthen hele trækakslen, dette dræner så gearkassen for olie, men den har sikkert godt af en gang frisk olie alligevel.
Du sætter trækakslen op i en skruestik, du spænder cirka midt på, så skærer du resterne af den defekte manchet af, og tørrer det værste fedt væk (hvis der er noget tilbage) så tager du et stykke fladjern eller lignende egnet våben, ligger enden lige hvor aksel og led er samlet, og giver den et velrettet slag med en håndhammer, dette plejer at få leddet til at smutte af akslen, så sørg for noget den kan lande på, eller få en hjælper til at gribe.
Med nogle manchetter følger en ny låsering, det er vigtigt at presse låseringen ind i sporet fra to sider, når leddet skal på igen, ellers skal der bruges vold, og det ender som regel i en knækket låsering, her er en hjælper også ganske velegnet.
Højre side er egentlig det samme, men trækakslen har her et støtteleje, og det kan være ret besværligt at få lejet ud af huset, der sidder to m7 bolte og holder lejet på plads (hvis en 407 er som Peugeot er flest) disse skal som minimum løsnes og drejes, de har et specielt hoved med en pal til den ene side.
Når akslen er ude, foregår resten nøjagtig som med venstre side.
God arbejdslyst, og held og lykke med projektet, uanset hvilken løsning du vælger.
Holt
PS: Jeg prøvede engang at lave en spændeanordning omkring højre trækaksel, for at undgå at tage akslen af, det gik ikke så godt, inderste led var ved at skilles ad, da det hele gav sig, så hvis du vil prøve det, skal du have noget der spænder bedre end det jeg havde fået fabrikeret