Forfatter Emne: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.  (Læst 6306 gange)

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Dato: 20. September 2016, 15:50 »
For en måneds tid siden døde batteriet pludseligt og uden varsel på min 206 1.4 HDI. Bilen er en pendler og døde efter en times parkering. I forsøget på at starte bilen med nøglen, kom først en abs fejl samtidig med at motoren drejede igang. Jeg tænkte det måtte have været en fejl pga manglende spænding og efter jeg havde givet den noget gas et minuts tid, slukkede jeg bilen (i know) og ville så starte den med det samme. Denne gang døde batteriet HELT og aldeles. Al information om service osv forsvandt og ESP lampen satte igang. Abs lampen forsvandt.
Batteriet blev skiftet dagen efter og så var håbet at det var det. Men!

Bilen har været hos peugeot 4 gange nu for at blive udlæst. Og de kan ikke få forbindelse til bilen på en ordentlig måde. Den melder alligevel fejl på ratvinkelsensoren, så denne er blevet skiftet. (hele comm2000 enheden altså) Hjulene stod lige, alt er sporet, rattet er centreret og kørt fra yderstilling til yderstilling med tænding, uden tænding og i drift. Der er bakket, kørt ligeud og jeg kan ikke finde på flere tricks.
Det virkede ikke.

Abs pumpen med tilhørende esp boks er nu blevet skiftet. Alle bremser er blødt og fungerer.
Og stadig er der ikke hul igennem. Peugeot påstår aldrig at have set en bil opføre sig sådan, så jeg er meget betænkelig ved at skulle sende den på værksted så de kan bruge tiden på at lære lige denne fejl at kende. Og det bringer mig så herind..

Er der nogle af jer der har set eller hørt om noget lignende?

Af fejl (som værkstedet igen ikke ved "vedkende" sig, siden de ikke giver nogen mening på planet) er der indtil videre u1305 og senest en 8700ffff.

Med håbet om at det er noget simpelt..

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #1 Dato: 20. September 2016, 18:08 »
de u koder plejer mange gange at høre ind under canbus spøgelses fejl, altså fejl der rent faktisk ikke er der.
Du kan prøve at at tage plus og minus kabel af batteriet, og føre dem sammen,  det skaber så en slags kortslutning, nu tilslutter du batteriet igen, vent 3 minutter, start bilen. prøv at se om det kan hjælpe på fejlen, og evt kodningen af ratvinkel sensoren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #2 Dato: 20. September 2016, 18:26 »
Citér
pug407aut skrev:
de u koder plejer mange gange at høre ind under canbus spøgelses fejl, altså fejl der rent faktisk ikke er der.
Du kan prøve at at tage plus og minus kabel af batteriet, og føre dem sammen,  det skaber så en slags kortslutning, nu tilslutter du batteriet igen, vent 3 minutter, start bilen. prøv at se om det kan hjælpe på fejlen, og evt kodningen af ratvinkel sensoren


Det har jeg lige prøvet. Jeg ved selvfølgelig ikke om det har givet "adgang" til fejlen idet jeg ikke har en planet ved hånden, men umiddelbart var der ingen effekt.

I mellemtiden har jeg skilt både det ene og andet ad og gået alle kabler og stik igennem mellem rat, ecu og bsi enheden og jeg kan ikke umiddelbart se hverken ir eller tæring.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #3 Dato: 21. September 2016, 00:09 »
Hos Peugeot ??? Er det yngste lærlingen der har leget med Diag/pp2000 ???

Jeg kan se, at der ikke er mindre end 3 muligheder i Diag for valg af en Peugeot 206.

Den klassiske (fejl 40) er, at der i diag/pp2000 vælges forkert 206 af de 3 muligheder der er.

Det der så sker, er at der meldes "ingen dialog" med en eller flere computere.. Fx. com 2000.

Så er der stelkablet.. Men de/det er vel tjekket for brud eller dårlig forbindelse ???

Sådan som du beskriver hvad der skete første gang, så lugter det langt væk af evt.  dårlig stel. Især hvis batteriet ikke var synderen..

Et reg. nummer eller sidste 8 cifre i dit stelnummer, ville via et opslag, MÅSKE fortælle lidt mere om netop DIN dyt ;)

Mvh Mikael
« Senest Redigeret: 21. September 2016, 00:16 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #4 Dato: 21. September 2016, 07:19 »
Citér
mikhan skrev:
Hos Peugeot ??? Er det yngste lærlingen der har leget med Diag/pp2000 ???

Jeg kan se, at der ikke er mindre end 3 muligheder i Diag for valg af en Peugeot 206.

Den klassiske (fejl 40) er, at der i diag/pp2000 vælges forkert 206 af de 3 muligheder der er.

Det der så sker, er at der meldes "ingen dialog" med en eller flere computere.. Fx. com 2000.

Så er der stelkablet.. Men de/det er vel tjekket for brud eller dårlig forbindelse ???

Sådan som du beskriver hvad der skete første gang, så lugter det langt væk af evt.  dårlig stel. Især hvis batteriet ikke var synderen..

Et reg. nummer eller sidste 8 cifre i dit stelnummer, ville via et opslag, MÅSKE fortælle lidt mere om netop DIN dyt ;)

Mvh Mikael


Hej Mikkel.

Jeg har været ved to forskellige peugeot værksteder (for at sprede ulykken) og begge steder stod de med samme problematik De kommer til 80% test og så stopper den. Der er intet udslag i ratvinkelsensoren og de kan ikke få lov til at kalibrere den. Jo mere jeg tænker over det, jo mere virker det som en software fejl, men hvad ved jeg.. Google er roden til alt ondt for amatørmekanikeren og jeg kan se alt det ballade der er med peugeot´s computere. :/

Jeg har lagt mærke til at de, for at få forbindelse til bilen, fortæller planet at de sidder ved en anden bil end den aktuelle. Jeg ved ikke hvad det betyder.

Jeg har gået stel igennem alle de steder jeg kan komme i nærheden af det, og det virker solidt. Men jeg kunne bruge noget af dagen på at lave bedre stel

De sidste 8 cifre lyder 47783986

Venligst

Danni.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #5 Dato: 21. September 2016, 08:51 »
Bilens data
   
Produktlinje    206
DAM nr.    11418 88 2 0137
1. reg.dato    2008-02-20
NRE    e2*2001/116*0311*05

Generel information
PRODUKTTYPE    PRIVATBIL
KOMMERCIEL TYPE/KOMPONENT TYPE    PEUGEOT
MODEL    206
KARROSSERITYPE    SEDAN 5-DØRS
UDSTYRSNIVEAU    LAV-LAV
MOTOR    DIESEL TURBO DV4TD
TRANSMISSION    MEK. GEAR 5
LAKTYPE    FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE    EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE    TAVOC XBOX "XJ" TRIM
FARVE PÅ BEKLÆDNING    "FX"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    BVM MA5 / O
MOTOR (TYPE)    MOTORTYPE DV
EKSTRA MONOGRAM    UDEN EKSTRA MONOGRAM
EKSTRA MONOGRAM, DIVERSE    XBOX
MONOGRAM    UDEN MONOGRAM

Bilens data
UDSTYRSNIVEAU    LAV-LAV
LAKTYPE    FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE    EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE    TAVOC XBOX "XJ" TRIM
FARVE PÅ BEKLÆDNING    "FX"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    BVM MA5 / O
STYRETØJ    SERVOSTYRING IKKE VARIABEL
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING    CT 21 X 18

Forsyning Motor
MOTOR    DIESEL TURBO DV4TD
DÆKSEL BRÆNDSTOFTANK    ALU-TANKDÆKSEL
FØLER FOR VAND I DIESELOLIEFILTER    UDEN DETEKTOR VAND I BRÆNDSTOFFILTER
MOTORBLOK (MATERIALE)    CYLINDERHUS ALUMINIUM
BRÆNDSTOF    BRÆNDSTOF
ANTI-FORURENING (MOTOR)    EURO 4 ANTIFORURENINGSNORM (MOTOR)
FORFILTER    MONTAGE UDEN FORFILTER
MOTOR (TYPE)    MOTORTYPE DV
KATALYSATOR    KATALYSATOR 2 KOMPONENT PLADE NEDERST 50PPM
OLIEKØLING    VANDVEKSLER/MOTOROLIE
MOTOR KØLING    KØLER EP:27 21 DM2 PAS 1,1 UDEN FORBINDELSESSTYKKE
OPVARMNING AF EGR    UDEN OPVARMNING GASKREDS DÆKSEL
BRÆNDSTOFAFBRYDER    MED AFBRYDELSE AF BRÆNDSTOFTILFØRSEL
REOSTAT    MED REOSTAT
AUTO-DIAGNOSE EOBD    AUTODIAGNOSE "EOBD" MED ACCELEROMETER
UDSTYR (ANTI-FORURENING)    EGR-VENTIL
ANTI-FORURENING TEKNIK BIL    EURO 4 TEKNISK ANTIFORURENINGSNORM
PARTIKELFILTER    UDEN PARTIKELFILTER
VENTILATOR    1 BLÆSER MED 2 HASTIGHEDER 250W 70W AERO
KANISTER    UDEN OPSAMLING BENZINDAMP
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING    BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
TANKFILTER    FILTER I INDVENDIG BEHOLDER
SPJÆLDHUS (LUFTINDSUGNING)    UDEN SPJÆLDHUS (INDSUGNINGSLUFT)
STOP OG START    UDEN STOP OG START

Gearkasse Transmission
TRANSMISSION    MEK. GEAR 5
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)    BVM MA5 / O
UDVEKSLINGSFORHOLD    CP 17 X 64
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING    CT 21 X 18
HJULTYPE    STÅLFÆLG 14’’
SIKKERHEDSLÅS GEARKASSE    UDEN SIKKERHEDSLÅS GEARKASSE
DIFFERENTIALE (HUS)    DIFFERENTIALE 68
DÆK (STØRRELSE, TYPE)    IKKE FORSTÆRKET DÆK 175/65 R14 82T
MONTEREDE HJUL    HJUL 5 TOMMER 1/2
HJUL (TYPE)    MONTAGE HJUL STÅL
GEARKASSE TYPE    MEK. GEAR MA

Affjedring Styretøj Bremser
ABS-SYSTEM    ABS
KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG    KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG DIA. 19
RATLÅS    RATLÅS STANDARD
STYRETØJ    SERVOSTYRING IKKE VARIABEL
KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR    KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR DIA. 20
HOVEDBREMSE    ELEKTRONISK BREMSEFORDELING
BREMSETYPE    IKKE-VENT. SKIVER FORAN/TROMLER BAG
AFFJEDRING    AFFJEDRING NORMAL
ESP    UDEN ESP-SYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER    ABS TEVES MK70
STYRETØJ (FUNKTION)    MED SERVOSTYRING
PEDALER (TYPE)    ALUPEDAL

Karrosseri Udstyr
HORN    HORN STANDARD
ANTENNE    ANTENNE TAG KORT
DÆKSEL BRÆNDSTOFTANK    ALU-TANKDÆKSEL
DEKORATION (SELVKLÆBENDE)    KANTLISTE BAG I MAT SORT
SIDE PYNTELISTER (FORM)S    BESKYTT.LISTER SIDE INDFARVEDE
SIDE PYNTELISTER (DIMENSIONER)    SIDELYGTER + SKØRT PEUGEOT
HJULKAPSEL (TYPE)    CUBA 8 HULLER 14’’
EKSTRA BESKYTTELSE (UNDER MOTOR)    UDEN EKSTRA BESKYTTELSE UNDER MOTOR
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL    SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
RØRHALE    MED PYNTELISTE UDGANG UDSTØDNING
SIDESTØJDÆMPNING TIL MOTORRUM    STØJDÆMP FORPLADE+MOTORHJELM+MOTORBLÆSERGR.
VINDUESVISKER FOR    VINDUESVISKER FOR UDEN REGNSENSOR
VINDUESVISKER BAG    VINDUESVISKER BAG
LYGTEVISKER    UDEN FORLYGTESPULER
BLÆNDPROP FRONT    DÆKKEPLADE FORAN
TAGRUDE    UDEN TAGVINDUE
KOFANGER    INDFARVET SPORT FOR+BAGKOFANGER MED LISTE
PLASTINDERSKÆRM (STÆNKKLAP)    STÆNKLAP FOR + BAGHJUL
TAGBAGAGEBÆRER    MONTAGE UDEN LANGSGÅENDE TAGBAGAGEBÆRER
TÅGELYGTE    TÅGEFORLYGTER
SPEICALLYGTE (DOBBELT OPTIK)    FORLYGTE DOBBELT PARABOL
SIDESPEJL (VENSTRE SIDE)    SIDESPEJL FØRER MANUEL BETJ
SIDESPEJL (HØJRE SIDE)    SIDESPEJL PASSAGER MANUEL BETJ
RESERVEHJUL    NØDRESERVEHJUL
UDVENDIGT TILBEHØR    UDV.GREB+INDFARV. SIDESPEJLE+KROM BAGKLAPSLISTE
SIDESPEJL (FØRERSIDE)    SIDESPEJL M. ENKELT GLAS
SOLTAG    FAST TAG
KOFANGER LISTE    LISTE KOFANGER FARVE SOM KARROSSERI
BAGRUDE (TYPE)    BAGRUDE OPVARMET
RUDE (FORM)    TONET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)    UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)    FORRUDE IKKE ATERMISK

Indvendigt udstyr
INDTRÆK TYPE    TAVOC XBOX "XJ" TRIM
TYVERIALARM    UDEN TYVERIALARM
CIGARTÆNDER    CIGARETTÆNDER FORAN
NAKKESTØTTE BAG    UDEN NAKKESTØTTE BAG
NAKKESTØTTE FOR    NAKKESTØTTE FOR JUSTERBAR
BAGSÆDE    BAGSÆDE NEDFÆLD. MONOBLOK
BAGAGESKJUL    UDEN BAGAGEAFDÆKNING
SIKKERHEDSSELE BAG    SIKKER.SELE BAG 3 SELESTRAM 3-PUNKTS
SIKKERHEDSSELE FOR    PYROTEKNISK SELESTRAMMER UDEN ALARM
KLIMA (OMGIVENDE TEMP.)    LANDE, TEMPEREREDE
GEARGRADUERING    GRADUATION I KM/T
KOMFORTUDSTYR (FARTGREB)    HÅNDTAG I PASSAGERFORDØR
OMDREJNINGSTÆLLER    OMDREJNINGSTÆLLER MED VISER
RADIOUDSTYR    STRØM MODT.ANTENNE HØJT. FOR/BAG DISKANT
KONSOL    KONSOL MED VARME BAG
FØRERSIDE (FØRERPLADS)    VENSTRESTYRET
FJERNBETJENING    FJERNBETJENING MED FORBEDRET RÆKKEVIDDE
TILSKUDSVARMER    VARMESYSTEM EKSTRA AUTOMATISK
LYS I OPBEVARINGSRUM    UDEN LYS OPBEVARINGSRUM
LYS I BAGAGERUM/LASTRUM    BETJ AUTO LYS BAGAGERUM ELLER LASTRUM
UDSTYR TIL INSTRUMENTBORD    NON SOFT QUICKSILVER PANEL + GRÅ KNAP
DIVERSE INDVENDIGE LYS    UDEN DIVERSE INDVENDIGE LAMPER
INSTRUMENTGRUPPE (TEKNISKE DATA)    SKIVE M. ALU BAGGRUND OP TIL 210 KM/T EL. 135 M/H
HØJTTALER    4 HØJTT. FOR (2 DISKANT + 2 FOR) + 2 BAG
BESKYTTELSESOVERTRÆK    MED BATTERIBESKYTTELSE
RADIO BETJENING    FJERNBETJENING RADIO UDEN CD-FUNKTION
HØJDEREGULERING HØJRE FORSÆDE    UDEN HØJDEJUSTERING I PASSAGERFORSÆDE
JUSTERING VENSTRE FORSÆDE    FAST SIDESTØTTE FØRER
JUSTERING HØJRE FORSÆDE    FAST SIDESTØTTE PASSAGER
HØJDEJUSTERING FØRERSÆDE    UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE FØRER
NEDFÆLDNING HØJRE FORSÆDE    UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE PASSAGER
ELEMENTER TIL INDVENDIG BEKLÆDNING    MALIVLIES TAG PH1 B + P1 B STOLPE
DISPLAY FOR UDETEMPERATUR    UDENDØRSTEMP.MÅLER
CD    UDEN MONTAGE COMPACT DISK
OPBEVARINGSRUM    UDEN OPBEVARINGSBOKS
NAVIGATIONSSYSTEM    UDEN NAVIGATIONSSYSTEM
RUDEHEJS BAG    RUDEHEJS BAG MANUEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, FØRERSIDE    RUDEHEJS FOR FØRER EL-BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, PASSAGERSIDE    RUDEHEJS FOR PASSAGER EL-BETJ
DISPLAY    DISPLAY (UR OG/ELLER T°)
UR    UDEN UR
OLIEMÅLER    OLIESTANDSMODTAGER
SÆDEVARMEELEMENT    SÆDE IKKE-OPVARMET
FORRESTE SIDEAIRBAG    UDEN SIDEAIRBAG FOR
PASSAGER AIRBAG    AIRBAG PASSAGERSIDE
TRIPCOMPUTER    UDEN TRIPCOMPUTER
UDSTYRSPAKKE    UDEN UDSTYRSPAKKE
SIDESPEJL (OPVARMET)    SIDESPEJL EL-OPVARMET
FRAKOBLING AF AIRBAG    AIRBAG MANUEL AFBRYDELSE
INDVENDIGT DØRGREB (UDSEENDE)    KROM DØRGREB + NEUTRAL LISTE
LYGTEJUSTERINGSMOTOR    FJERNINDSTILLING FORLYGTER
AFDÆKNING FORSÆDE    ///
SOLSKÆRM FOR    FØRER+PASS-SIDE (UDEN INDSKRIFT)
OPBEVARINGSRUM (FØRERPLADS)    HANDSKERUM + KROM GREB
RADIO    RDS CD-SYSTEM "RD3"
AIRCONDITION    KØLING SIMPEL
FARTPILOT    UDEN FARTPILOT
HØJDEREGULERING VENSTRE FORSÆDE    SÆDEPUDE FØRER PARALLEL INDSTILLING
REOSTAT    MED REOSTAT
OPBEVARINGSRUM (ANDRE)    RUM I FORDØRE
MÅTTE (UDSEENDE)    UDEN EKSTRA MÅTTER
FØRERAIRBAG    AIRBAG FØRERSIDE
SIDESPEJL (FØRERSIDE)    SIDESPEJL M. ENKELT GLAS
OPBEVARINGSRUM LASTRUM    UDEN NET I BAGAGERUM
MÅTTE    DILOUR F550 TÆPPE
TIDSRELÆ KABINELYS    FAST TIMER
KONTAKT    TRANSPONDER
TILPASNING BEKLÆDNING    KROMGEARKNOP+LÆDERMANCHET
FORSTÆRKER EQUALISER    UDEN FORSTÆRKER EQUALIZER
LÅSEKNAP    LÅS SIMPEL + AUTOMATISK
BAGRUDE (TYPE)    BAGRUDE OPVARMET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)    UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)    FORRUDE IKKE ATERMISK
RAT    RAT LÆDER 3 ARME
LÅSEANORDNING OPBEVARINGSRUM    RUM UDEN LÅS
VENTILATOR    1 BLÆSER MED 2 HASTIGHEDER 250W 70W AERO

Elektricitet
GENERATOR    GENERATOR KLASSE 15
HORN    HORN STANDARD
BATTERI    BATTERI L2 400
FJERNBETJENING    FJERNBETJENING MED FORBEDRET RÆKKEVIDDE
STARTER    STARTER KLASSE 4
LYS I OPBEVARINGSRUM    UDEN LYS OPBEVARINGSRUM
LYS I BAGAGERUM/LASTRUM    BETJ AUTO LYS BAGAGERUM ELLER LASTRUM
SPECIALLYS    UDEN SPECIELT LYS
DIVERSE INDVENDIGE LYS    UDEN DIVERSE INDVENDIGE LAMPER
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL    SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
MULTIPLEX-SYSTEM    MONTAGE MULTIPLEKS
TÅGELYGTE    TÅGEFORLYGTER
LYGTEJUSTERINGSMOTOR    FJERNINDSTILLING FORLYGTER
SPEICALLYGTE (DOBBELT OPTIK)    FORLYGTE DOBBELT PARABOL
Udstyrsproducenter
TILKNYTTET VARIANT BREMSER    ABS TEVES MK70
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING    BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM

Diverse
VARIANT KRITERIE, KUNDEKONCEPT    XBOX
ALM. DIESELMODEL    ATMOSFÆRE NORMAL
FØRSTEHJÆLPSKASSE    UDEN FØRSTEHJÆLPSKASSE
FØRERSIDE (FØRERPLADS)    VENSTRESTYRET
STIK RADIOAFLYTNING    UDEN TILBEHØRSSTIK
SIDEKOLLISION    DØR MED STØDABSORBERING
NØGLESÆT    1 NØGLE PLIP HF + 1 UNIK HOVEDNØGLE
KØRSEL    BONNE ROUTE ///
UDVENDIGT TILBEHØR    UDV.GREB+INDFARV. SIDESPEJLE+KROM BAGKLAPSLISTE
HASTIGHEDSKONTROL    UDEN FARTOVERVÅGNING
ADVARSELSTREKANT    UDEN ADVARSELSTREKANT
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #6 Dato: 21. September 2016, 10:02 »
Læser jeg ovenstående data korrekt under "affjedring, styretøj, bremser" ved at man først nævner eks ESP og dernæst om bilen er udstyret med dette eller ej? Ligesom "tyverialarm uden tyverialarm"?
Hvis så, er det så en konflikt at bilen HAR esp mens data siger at det har den ikke?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #7 Dato: 21. September 2016, 12:21 »
[/quote]

Hej Mikkel.

Jeg har været ved to forskellige peugeot værksteder (for at sprede ulykken) og begge steder stod de med samme problematik De kommer til 80% test og så stopper den. Der er intet udslag i ratvinkelsensoren og de kan ikke få lov til at kalibrere den. Jo mere jeg tænker over det, jo mere virker det som en software fejl, men hvad ved jeg.. Google er roden til alt ondt for amatørmekanikeren og jeg kan se alt det ballade der er med peugeot´s computere. :/

Jeg har lagt mærke til at de, for at få forbindelse til bilen, fortæller planet at de sidder ved en anden bil end den aktuelle. Jeg ved ikke hvad det betyder.

Jeg har gået stel igennem alle de steder jeg kan komme i nærheden af det, og det virker solidt. Men jeg kunne bruge noget af dagen på at lave bedre stel

De sidste 8 cifre lyder 47783986

Venligst

Danni.[/quote]

Hej Danni..

Nu skal jeg passe på med at spille FOR klog ;)

Men når jeg laver en "simuleret" test på diag/pp2000 UDEN at jeg har tilslutning til din bil, så er der klar forskel på hvilken af de 3 mulige 206 der vælges.

Når bilen ikke er koblet til min computer, så giver det klart, IKKE et entydigt svar

Men alt efter valget af de 3 modeller 206 (på dit stelnummer) så giver det ene valg KUN pp2000. Det andet valg af model, giver ret til at benytte Diagbox.

Ingen af valgende giver det problem Peugeot fortæller. Men et forkert valg af model, PLEJER netop at give dèn/dè fejl Peugeot fortæller.. At bilen IKKE genkendes korrekt, og dermed er der ikke "dialog" til visse af bilens computere.

At deres diagnose går i stå ved 90 % tyder på, at DÈ har et softwareproblem med deres udstyr.

Normalt går diagnosen IKKE istå ved fx. 90 %. Den fuldføres normalt, men viser bare "ingen dialog" med de computere der ikke er korrekt kontakt til. Evt. fordi den ikke genkendes, p.g.a. forkert 206 modelvalg.

Bemærk at ALT ovenstående er et GÆT ;)  

Mvh Mikael
« Senest Redigeret: 21. September 2016, 12:22 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #8 Dato: 21. September 2016, 12:38 »
Hej Danni..

Nu skal jeg passe på med at spille FOR klog ;)

Men når jeg laver en "simuleret" test på diag/pp2000 UDEN at jeg har tilslutning til din bil, så er der klar forskel på hvilken af de 3 mulige 206 der vælges.

Når bilen ikke er koblet til min computer, så giver det klart, IKKE et entydigt svar

Men alt efter valget af de 3 modeller 206 (på dit stelnummer) så giver det ene valg KUN pp2000. Det andet valg af model, giver ret til at benytte Diagbox.

Ingen af valgende giver det problem Peugeot fortæller. Men et forkert valg af model, PLEJER netop at give dèn/dè fejl Peugeot fortæller.. At bilen IKKE genkendes korrekt, og dermed er der ikke "dialog" til visse af bilens computere.

At deres diagnose går i stå ved 90 % tyder på, at DÈ har et softwareproblem med deres udstyr.

Normalt går diagnosen IKKE istå ved fx. 90 %. Den fuldføres normalt, men viser bare "ingen dialog" med de computere der ikke er korrekt kontakt til. Evt. fordi den ikke genkendes, p.g.a. forkert 206 modelvalg.

Bemærk at ALT ovenstående er et GÆT ;)  

Mvh Mikael[/quote]

Hvis ikke de kan finde ud af at vælge den rigtige model kan jeg godt se løbet er kørt allerede. :D Men kan de finde på at lave samme fejl på to forskellige værksteder?
Som beskrevet har han prøvet at vælge en anden bil (nok model han mener) end den han sidder i, og så kan han godt se noget mere. Det stemmer godt overens med det du fortæller.
Han har prøvet flere forskellige computere, dvs 2, men de lavede begge samme nr.

Er der nogen herinde i nærheden af Silkeborg der kan lave en udlæsning? Jeg bryder mig ikke om at gå ned til peugeot og spille klog. :D

Jeg er ved at gå stel igennem og jeg undrer mig lidt over modstanden jeg møder. Fra batteri til motor er der lige knap en ohm, dvs mere eller mindre direkte forbindelse. Men hopper jeg over på diverse sikringsbokse, før sikringerne, ligger de alle stabilt på 4,3. Det virker højt for hvad der skulle menes at være et direkte kabel. Skal jeg til at pille ledningerne fra hinanden måske?

I øvrigt, bare spil klog! Bilen skulle være synet for over en måned siden, så jeg er ved at være på den. :D

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #9 Dato: 21. September 2016, 15:55 »
Citér
Archie skrev:
Læser jeg ovenstående data korrekt under "affjedring, styretøj, bremser" ved at man først nævner eks ESP og dernæst om bilen er udstyret med dette eller ej? Ligesom "tyverialarm uden tyverialarm"?
Hvis så, er det så en konflikt at bilen HAR esp mens data siger at det har den ikke?


Ja jeg begynder også at undre mig lidt ;)

Du opgiver 8 sidste cifre i dit stelnummer til 47783986 Når de 8 cifre tastes i Peugeot Service Box, så dukker der ganske rigtigt en Peugeot 206 SEDAN 5-DØRS 1.4 HDi 70 Manuel gearkasse 5 op dér..  Men uden ESP.  

Og det fulde stelnummer dukke også op. Når det fulde stelnummer tastes på nummerplade.net, så eksisterer din bil ikke ???

Så enten mystik eller også er de 8 cifre ikke korrekte. ;)

Og hvis diagbox/pp2000 ikke selv finder stelnummeret, så det skal tastes manuelt,og det er forkert, så SKAL det gå galt. For bilen genkendes ikke korrekt.
« Senest Redigeret: 21. September 2016, 16:09 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #10 Dato: 21. September 2016, 16:02 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
Archie skrev:
Læser jeg ovenstående data korrekt under "affjedring, styretøj, bremser" ved at man først nævner eks ESP og dernæst om bilen er udstyret med dette eller ej? Ligesom "tyverialarm uden tyverialarm"?
Hvis så, er det så en konflikt at bilen HAR esp mens data siger at det har den ikke?


Ja jeg begynder også at undre mig lidt ;)

Du opgiver 8 sidste cifre i dit stelnummer til 47783986 Når de 8 cifre tastes i Peugeot Service Box, så dukker der ganske rigtigt en Peugeot 206 SEDAN 5-DØRS 1.4 HDi 70 Manuel gearkasse 5 op dér..  Men uden ESP.  

Og det fulde stelnummer dukke også op. Når det fulde stelnummer tastes på nummerplade.net, så eksisterer din bil ikke ???

Så enten mystik eller også er de 8 cifre ikke korrekte. ;)


NOTE TO SELF: Vask din bil!

Jeg beklager.. Enten skal jeg have briller, eller mere tålmodighed. Jeg var sikker på at tallet var korrekt siden jeg sad og kiggede på billedet af stelnummeret, men sørme om ikke jeg havde læst et 0 som 8.

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #11 Dato: 21. September 2016, 16:06 »
Det mere korrekte (også ifølge nummerplade.net) er således vf32a8hza 47783906

Pokkers også..

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #12 Dato: 21. September 2016, 16:20 »
Citér
Archie skrev:
Det mere korrekte (også ifølge nummerplade.net) er således vf32a8hza 47783906

Pokkers også..


Så fik den ESP ;) ;)

Og med et stelnummer fra en bil UDEN ESP, så tror pokker at Diag/pp2000 ikke kan finde ESP´en..

    
Bilens data
 
Produktlinje   206
DAM nr.   11419 88 2 0066
1. reg.dato   2008-04-07
NRE   e2*2001/116*0311*05
Generel information
PRODUKTTYPE   PRIVATBIL
KOMMERCIEL TYPE/KOMPONENT TYPE   PEUGEOT
MODEL   206
KARROSSERITYPE   SEDAN 5-DØRS
UDSTYRSNIVEAU   XS LINE
MOTOR   DIESEL TURBO DV4TD
TRANSMISSION   MEK. GEAR 5
LAKTYPE   FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE   ETS - LAK GRÅ CENDRÉ
INDTRÆK TYPE   STRIKSTOF KATLA + SOFIS MONOTON "N7"
FARVE PÅ BEKLÆDNING   "FX"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)   BVM MA5 / O
MOTOR (TYPE)   MOTORTYPE DV
EKSTRA MONOGRAM   UDEN EKSTRA MONOGRAM
MONOGRAM   UDEN MONOGRAM
Bilens data
UDSTYRSNIVEAU   XS LINE
LAKTYPE   FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE   ETS - LAK GRÅ CENDRÉ
INDTRÆK TYPE   STRIKSTOF KATLA + SOFIS MONOTON "N7"
FARVE PÅ BEKLÆDNING   "FX"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)   BVM MA5 / O
STYRETØJ   SERVOSTYRING IKKE VARIABEL
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING   CT 21 X 18
Forsyning Motor
MOTOR   DIESEL TURBO DV4TD
DÆKSEL BRÆNDSTOFTANK   ALU-TANKDÆKSEL
FØLER FOR VAND I DIESELOLIEFILTER   UDEN DETEKTOR VAND I BRÆNDSTOFFILTER
MOTORBLOK (MATERIALE)   CYLINDERHUS ALUMINIUM
BRÆNDSTOF   BRÆNDSTOF
ANTI-FORURENING (MOTOR)   EURO 4 ANTIFORURENINGSNORM (MOTOR)
FORFILTER   MONTAGE UDEN FORFILTER
MOTOR (TYPE)   MOTORTYPE DV
KATALYSATOR   KATALYSATOR 2 KOMPONENT PLADE NEDERST 50PPM
OLIEKØLING   VANDVEKSLER/MOTOROLIE
MOTOR KØLING   KØLER EP:27 21 DM2 PAS 1,1 UDEN FORBINDELSESSTYKKE
OPVARMNING AF EGR   UDEN OPVARMNING GASKREDS DÆKSEL
BRÆNDSTOFAFBRYDER   MED AFBRYDELSE AF BRÆNDSTOFTILFØRSEL
REOSTAT   MED REOSTAT
AUTO-DIAGNOSE EOBD   AUTODIAGNOSE "EOBD" MED ACCELEROMETER
UDSTYR (ANTI-FORURENING)   EGR-VENTIL
ANTI-FORURENING TEKNIK BIL   EURO 4 TEKNISK ANTIFORURENINGSNORM
PARTIKELFILTER   UDEN PARTIKELFILTER
VENTILATOR   1 BLÆSER MED 2 HASTIGHEDER 250W 70W AERO
KANISTER   UDEN OPSAMLING BENZINDAMP
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING   BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
TANKFILTER   FILTER I INDVENDIG BEHOLDER
SPJÆLDHUS (LUFTINDSUGNING)   UDEN SPJÆLDHUS (INDSUGNINGSLUFT)
STOP OG START   UDEN STOP OG START
Gearkasse Transmission
TRANSMISSION   MEK. GEAR 5
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)   BVM MA5 / O
UDVEKSLINGSFORHOLD   CP 17 X 64
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING   CT 21 X 18
HJULTYPE   STÅLFÆLG 14’’
SIKKERHEDSLÅS GEARKASSE   UDEN SIKKERHEDSLÅS GEARKASSE
DIFFERENTIALE (HUS)   DIFFERENTIALE 68
DÆK (STØRRELSE, TYPE)   IKKE FORSTÆRKET DÆK 175/65 R14 82T
MONTEREDE HJUL   HJUL 5 TOMMER 1/2
HJUL (TYPE)   MONTAGE HJUL STÅL
GEARKASSE TYPE   MEK. GEAR MA
Affjedring Styretøj Bremser
ABS-SYSTEM   ABS
KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG   KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG DIA. 19
RATLÅS   RATLÅS STANDARD
STYRETØJ   SERVOSTYRING IKKE VARIABEL
KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR   KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR DIA. 20
HOVEDBREMSE   ELEKTRONISK BREMSEFORDELING
BREMSETYPE   VENTILEREDE SKIVER FORAN/TROMLER BAG
AFFJEDRING   AFFJEDRING NORMAL
ESP   MED ESP-SYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER   ABS TEVES MK60
STYRETØJ (FUNKTION)   MED SERVOSTYRING
PEDALER (TYPE)   ALUPEDAL
Karrosseri Udstyr
HORN   HORN STANDARD
ANTENNE   ANTENNE TAG KORT
DÆKSEL BRÆNDSTOFTANK   ALU-TANKDÆKSEL
DEKORATION (SELVKLÆBENDE)   KANTLISTE BAG I MAT SORT
SIDE PYNTELISTER (FORM)S   BESKYTT.LISTER SIDE INDFARVEDE
SIDE PYNTELISTER (DIMENSIONER)   SIDELYGTER + SKØRT PEUGEOT
HJULKAPSEL (TYPE)   CUBA 8 HULLER 14’’
EKSTRA BESKYTTELSE (UNDER MOTOR)   UDEN EKSTRA BESKYTTELSE UNDER MOTOR
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL   SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
RØRHALE   MED PYNTELISTE UDGANG UDSTØDNING
SIDESTØJDÆMPNING TIL MOTORRUM   STØJDÆMP FORPLADE+MOTORHJELM+MOTORBLÆSERGR.
VINDUESVISKER FOR   VINDUESVISKER FOR UDEN REGNSENSOR
VINDUESVISKER BAG   VINDUESVISKER BAG
LYGTEVISKER   UDEN FORLYGTESPULER
BLÆNDPROP FRONT   DÆKKEPLADE FORAN
TAGRUDE   UDEN TAGVINDUE
KOFANGER   INDFARVET SPORT FOR+BAGKOFANGER MED LISTE
PLASTINDERSKÆRM (STÆNKKLAP)   STÆNKLAP FOR + BAGHJUL
TAGBAGAGEBÆRER   MONTAGE UDEN LANGSGÅENDE TAGBAGAGEBÆRER
TÅGELYGTE   TÅGEFORLYGTER
SPEICALLYGTE (DOBBELT OPTIK)   FORLYGTE DOBBELT PARABOL
SIDESPEJL (VENSTRE SIDE)   SIDESPEJL FØRER ELEKTRISK BETJ
SIDESPEJL (HØJRE SIDE)   ELEKTRISK BETJENT SIDESPEJL I PASSAGERSIDEN
RESERVEHJUL   NØDRESERVEHJUL
UDVENDIGT TILBEHØR   HÅNDTAG UDV+PYNT KLAP+SIDESPEJL INDFARV
SIDESPEJL (FØRERSIDE)   SIDESPEJL M. ENKELT GLAS
SOLTAG   FAST TAG
KOFANGER LISTE   LISTE KOFANGER FARVE SOM KARROSSERI
BAGRUDE (TYPE)   BAGRUDE OPVARMET
RUDE (FORM)   TONET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)   UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)   FORRUDE IKKE ATERMISK
Indvendigt udstyr
INDTRÆK TYPE   STRIKSTOF KATLA + SOFIS MONOTON "N7"
TYVERIALARM   UDEN TYVERIALARM
CIGARTÆNDER   CIGARETTÆNDER FORAN
NAKKESTØTTE BAG   NAKKESTØTTE BAG JUSTERBAR
NAKKESTØTTE FOR   NAKKESTØTTE FOR LEDDELT
BAGSÆDE   BAGSÆDE SEPARAT NEDFÆLDELIGT
BAGAGESKJUL   UDEN BAGAGEAFDÆKNING
SIKKERHEDSSELE BAG   SIKKER.SELE BAG 3 SELESTRAM 3-PUNKTS
SIKKERHEDSSELE FOR   PYROTEKNISK SELESTRAMMER MED ALARM
KLIMA (OMGIVENDE TEMP.)   LANDE, KOLDE
GEARGRADUERING   GRADUATION I KM/T
KOMFORTUDSTYR FARTGREB     GREB I PASSAGERSIDE FOR + BAG + KROG
OMDREJNINGSTÆLLER   OMDREJNINGSTÆLLER MED VISER
RADIOUDSTYR   STRØM MODT.ANTENNE HØJT. FORAN
KONSOL   KONSOL MED VARME BAG
FØRERSIDE (FØRERPLADS)   VENSTRESTYRET
FJERNBETJENING   FJERNBETJENING MED FORBEDRET RÆKKEVIDDE
TILSKUDSVARMER   VARMESYSTEM EKSTRA AUTOMATISK
LYS I OPBEVARINGSRUM   LYS SMÅTINGSRUM
LYS I BAGAGERUM/LASTRUM   BETJ AUTO LYS BAGAGERUM ELLER LASTRUM
UDSTYR TIL INSTRUMENTBORD   PANEL M.GLIMTENDE IKKE SOFT STOF + ALUKNAP
DIVERSE INDVENDIGE LYS   UDEN DIVERSE INDVENDIGE LAMPER
INSTRUMENTGRUPPE (TEKNISKE DATA)   SKIVE M. ALU BAGGRUND OP TIL 210 KM/T EL. 135 M/H
HØJTTALER   2 HØJTTALERE FOR
BESKYTTELSESOVERTRÆK   MED BATTERIBESKYTTELSE
RADIO BETJENING   UDEN FJERNBETJ RADIO
HØJDEREGULERING HØJRE FORSÆDE   UDEN HØJDEJUSTERING I PASSAGERFORSÆDE
JUSTERING VENSTRE FORSÆDE   FAST SIDESTØTTE FØRER
JUSTERING HØJRE FORSÆDE   FAST SIDESTØTTE PASSAGER
HØJDEJUSTERING FØRERSÆDE   UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE FØRER
NEDFÆLDNING HØJRE FORSÆDE   UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE PASSAGER
ELEMENTER TIL INDVENDIG BEKLÆDNING   JERSEY TAG PH2 + PH2 STOLPE
DISPLAY FOR UDETEMPERATUR   UDENDØRSTEMP.MÅLER
CD   UDEN MONTAGE COMPACT DISK
OPBEVARINGSRUM   UDEN OPBEVARINGSBOKS
NAVIGATIONSSYSTEM   UDEN NAVIGATIONSSYSTEM
RUDEHEJS BAG   RUDEHEJS BAG MANUEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, FØRERSIDE   RUDEHEJS FOR FØRER SEKVENTIEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, PASSAGERSIDE   RUDEHEJS FOR PASSAGER EL-BETJ
DISPLAY   DISPLAY (UR OG/ELLER T°)
UR   UDEN UR
OLIEMÅLER   OLIESTANDSMODTAGER
SÆDEVARMEELEMENT   SÆDE OPVARMET
FORRESTE SIDEAIRBAG   AIRBAG SIDE BRYST + LOFT
PASSAGER AIRBAG   AIRBAG PASSAGERSIDE
TRIPCOMPUTER   UDEN TRIPCOMPUTER
UDSTYRSPAKKE   UDEN UDSTYRSPAKKE
SIDESPEJL (OPVARMET)   SIDESPEJL EL-OPVARMET
FRAKOBLING AF AIRBAG   AIRBAG MANUEL AFBRYDELSE
INDVENDIGT DØRGREB (UDSEENDE)   KROM DØRGREB + NEUTRAL LISTE
LYGTEJUSTERINGSMOTOR   FJERNINDSTILLING FORLYGTER
AFDÆKNING FORSÆDE   ///
SOLSKÆRM FOR   FØRER+PASS-SIDE (UDEN INDSKRIFT)
OPBEVARINGSRUM (FØRERPLADS)   HANDSKERUM + KROM GREB
RADIO   2 HØJTTALERE FOR UDEN RADIOMODT.
AIRCONDITION   KØLING SIMPEL
FARTPILOT   UDEN FARTPILOT
HØJDEREGULERING VENSTRE FORSÆDE   SÆDEPUDE FØRER PARALLEL INDSTILLING
REOSTAT   MED REOSTAT
OPBEVARINGSRUM (ANDRE)   RUM I FOR+BAGDØRE + TASKE
MÅTTE (UDSEENDE)   UDEN EKSTRA MÅTTER
FØRERAIRBAG   AIRBAG FØRERSIDE
SIDESPEJL (FØRERSIDE)   SIDESPEJL M. ENKELT GLAS
OPBEVARINGSRUM LASTRUM   UDEN NET I BAGAGERUM
MÅTTE   DILOUR F550 TÆPPE
TIDSRELÆ KABINELYS   FAST TIMER
KONTAKT   TRANSPONDER
TILPASNING BEKLÆDNING   KROMGEARKNOP+LÆDERMANCHET
FORSTÆRKER EQUALISER   UDEN FORSTÆRKER EQUALIZER
LÅSEKNAP   LÅS SIMPEL + AUTOMATISK
BAGRUDE (TYPE)   BAGRUDE OPVARMET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)   UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE)   FORRUDE IKKE ATERMISK
RAT   RAT LÆDER 3 ARME
LÅSEANORDNING OPBEVARINGSRUM   RUM UDEN LÅS
VENTILATOR   1 BLÆSER MED 2 HASTIGHEDER 250W 70W AERO
Elektricitet
GENERATOR   GENERATOR KLASSE 15
HORN   HORN STANDARD
BATTERI   BATTERI L2 400
FJERNBETJENING   FJERNBETJENING MED FORBEDRET RÆKKEVIDDE
STARTER   STARTER KLASSE 5
LYS I OPBEVARINGSRUM   LYS SMÅTINGSRUM
LYS I BAGAGERUM/LASTRUM   BETJ AUTO LYS BAGAGERUM ELLER LASTRUM
SPECIALLYS   KØRELYS
DIVERSE INDVENDIGE LYS   UDEN DIVERSE INDVENDIGE LAMPER
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL   SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
MULTIPLEX-SYSTEM   MONTAGE MULTIPLEKS
TÅGELYGTE   TÅGEFORLYGTER
LYGTEJUSTERINGSMOTOR   FJERNINDSTILLING FORLYGTER
SPEICALLYGTE (DOBBELT OPTIK)   FORLYGTE DOBBELT PARABOL
Udstyrsproducenter
TILKNYTTET VARIANT BREMSER   ABS TEVES MK60
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING   BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
Diverse
VARIANT KRITERIE, KUNDEKONCEPT   KLIMA
ALM. DIESELMODEL   ATMOSFÆRE NORMAL
FØRSTEHJÆLPSKASSE   UDEN FØRSTEHJÆLPSKASSE
FØRERSIDE (FØRERPLADS)   VENSTRESTYRET
STIK RADIOAFLYTNING   UDEN TILBEHØRSSTIK
SIDEKOLLISION   DØR MED STØDABSORBERING
NØGLESÆT   1 NØGLE PLIP HF + 1 UNIK HOVEDNØGLE
KØRSEL   BONNE ROUTE ///
UDVENDIGT TILBEHØR   HÅNDTAG UDV+PYNT KLAP+SIDESPEJL INDFARV
HASTIGHEDSKONTROL   UDEN FARTOVERVÅGNING
ADVARSELSTREKANT   INDRETNING ADVARSELSTREKANT
« Senest Redigeret: 21. September 2016, 16:29 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Archie

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #13 Dato: 21. September 2016, 16:35 »
Kender i det med at.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få startet den her, så jeg kan lige så godt sige det lige ud.
Jeg har rodet med bilen hele dagen. Batteriet er blevet pillet af, stelforbindelser er kørt igennem igen og igen og alt virker normalt. BSI har været ude, og i, og ude igen. Der er intet vand at spore, ingen nævneværdig ir og alle forbindelser virker solide. Men intet har virket. Ikke før nu.
Af ren frustration gav jeg op og koblede igen batteriet på og nu, uden at jeg har ændret noget siden sidst, VIRKER LORTET! Jeg har arbejdet på den spand i en måned og skiftet dele for 3000 kr uden at noget har virket, men nu virker det! Den bliver synet i morgen og så skal den fyres af. Jeg tør simpelthen ikke ha en bil der opfører sig så mærkeligt.

I har været fantastisk hjælpsomme! Det skal i have tak for!

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ESP/ASR og peugeot er rådvilde.
« Svar #14 Dato: 21. September 2016, 16:43 »
Citér
Archie skrev:
Kender i det med at.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få startet den her, så jeg kan lige så godt sige det lige ud.
Jeg har rodet med bilen hele dagen. Batteriet er blevet pillet af, stelforbindelser er kørt igennem igen og igen og alt virker normalt. BSI har været ude, og i, og ude igen. Der er intet vand at spore, ingen nævneværdig ir og alle forbindelser virker solide. Men intet har virket. Ikke før nu.
Af ren frustration gav jeg op og koblede igen batteriet på og nu, uden at jeg har ændret noget siden sidst, VIRKER LORTET! Jeg har arbejdet på den spand i en måned og skiftet dele for 3000 kr uden at noget har virket, men nu virker det! Den bliver synet i morgen og så skal den fyres af. Jeg tør simpelthen ikke ha en bil der opfører sig så mærkeligt.

I har været fantastisk hjælpsomme! Det skal i have tak for!


Du skal nok ikke sætte den til salg HÈR ;) ;) Men dejligt at "lortet" nu virker..
« Senest Redigeret: 21. September 2016, 16:56 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online