Hej,
Har haft en 406 sedan fra 1998-2005 og kørt ca. 180.000 km. Godt nok en benziner, men jeg har da alligevel gjort nogle erfaringer.
172.000 Ny tændingslås, slidt og nøgle sad fast ; 166.000 Vandpumpe og forreste stabilisatorarm ; 147.700 styrekugle og 2x sporestang bag, føler til udetermometer ; 135.000 Termostat ; 90.000 Termostat
Ud over disse ting har der været problemer med sædevarmen, fører skiftet 3 gange og pass. 2 gange. Har desuden fået ny føler til kølev. temp måler og ny dørkontakt i førerdør. Noget rust i frontklappen, spec. omkring låsebeslag (ingen dækn.!).
Du skal desuden få dok. for at aircon er testet, "udtørret" og efterfyldt min hvert 2. år. Hvis den trænger få det gjort straks. Ny kondensator koster 5-7.000 kr.
Udover ovennævnte har jeg bare fulgt servicebogen med hensyn til bremser, motorpasning mv. Var i gang med det 3 udstødningsrør på 180.000 km, så det er vel ikke så galt.
Jeg var meget glad for min 406'er og savner den ofte, specielt på de lange ture på motorvejen. En rigtig køremaskine. Kører nu i en 307 SW 1,6 HDi pga. ændrede kørselsbehov. Den kan slet ikke måle sig i køreglæde når man sammenligner de to biler... Har i øvrigt kørt 27.000 i HDi'eren uden problemer.
mvh
Søren