Forfatter Emne: Peugeot 307 bremse problemer  (Læst 2425 gange)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Peugeot 307 bremse problemer
« Dato: 04. December 2016, 13:38 »
Hej

Jeg skrev for noget tid siden angående Christians (sidobre) Peugeot 307 2,0HDI 110hk som der var nogle problemer med hvad bremserne og koblingen angik.

Koblingen fungere ganske pænt nu og var den utæthed som jeg mistænkte.. Men men bremserne er vi ved at være lidt trætte af.. vi har udluftet på gammeldags maner, med lidt lufttryk fra beholderen, samt via PP2000.. Hovedbremsecylinderen er skiftet og der er lavet en mekanisk test på ABS blokken hvor den aktiveres.. Når der trykkes på bremsen får vi en parametermåling på 1 bar i tryk hvilket jo er alt for lidt.. Hvad der så undre mig er at den har været helt oppe på 40 hvilket stadig er for lidt men det er da i den rigtige retning. så der blev taget endnu engang rundt om bilen med udluftning og nu er den så nede på de 1 bar. Der er lukket for samtlige udluftningsskruer så der kan ikke være noget der..

Er der nogle der kunne have en ide til hvad det kan være, eller tænker i også bare mere luft i systemet som Christian og jeg gør? vi syntes ikke vi kan se nogle utætheder i systemet. :|
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

407Pug16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 bremse problemer
« Svar #1 Dato: 04. December 2016, 15:38 »
Hvis i er sikre på der ikke er nogle utætheder og hovedbremsecylinder virker så er der som i selv siger kun luft tilbage. ;)

I skal passe på med at sætte lufttryk på bremsevæske beholderen, jeg har oplevet flere gange selv at der bliver presset luft ind i systemet som gør problemet værre. Jeg har også oplevet nogle gange at bremsevæsken bliver pisket op så den i sig selv indeholder meget luft og bliver helt mælkehvid så der den vej kommer luft ind. Jeg snakkede efterfølgende med min mekaniker som sagde til mig at sætte tryk på med luft er et no go og tit skaber problemer så der skal et stykke værktøj på som laver trykket og fylder væske på samme tid :)

Held og lykke med det, og fortæl lige hvad i finde ud af

grossfar

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 40
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 bremse problemer
« Svar #2 Dato: 04. December 2016, 20:32 »
hvad med at prøve med vacum i stedet
først 405 så 406 og 107  208 1,4 hdi og 307 2,0 bensin nu 2008 1,6 blue hdi + 208 1,2 e-thp allure

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 bremse problemer
« Svar #3 Dato: 04. December 2016, 20:48 »
Det er prøvet, uden held
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)