Update 07-01-2017.
Efter snak med Peugeot Aalborg, kunne jeg forstå at dette var en kendt feature, men at gearkassen på disse nyere modeller kan støje, især under cruising ved konstant hastigheder.
Jeg kunne fornemme at de ikke rigtig kunne gøre så meget end at hælde orig. gearkasse olie på, hvilket jeg ikke mener vil kunne løse problemet, da det har samme viskositet som det nuværende.
Så idag har jeg skiftet til Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4+ (det orignale Total 75W80 er også GL4+) og det har hjulpet kraftigt på den "syngende" gearkasse! Jeg har ikke bemærket at den er svære at skifte gear i, nærmest tvært imod! Mit gæt er at den generende støj er reduceret med en faktor 2-4 (6 til 12 decibel) og nu er det ikke længere generende
Operationen tog cirka lidt over en time. Man skal desværre have batteriet og batteriholderen, samt diverse kabler til motorstyring løsnet for at komme til påfyldnings studsen i toppen af gearkassen. (udluftning hætte skrues ud) Og så skal man have afdæknings plastikken af under motoren for at komme til bundproppen, som sidder lige under differentialet. Jeg målte mængden af gearolie der kom og og hældte tilsvarrende mængde af den nye Castrol på.
God weekend!