Forfatter Emne: Bremser piver 206 s16 sw  (Læst 2163 gange)

Mads Hallsson

• Gæst
Bremser piver 206 s16 sw
« Dato: 03. Oktober 2006, 18:44 »
Har et lille problem, med at mine bremser piver på bilen, den har været på værksted 3 gange, med bremserne og noget andet.. Men de siger, at biler bare piver, nu vil jeg høre om der er andre med mit problem, for jeg bliver bare mere og mere sindsyg.

kazz

• Gæst
RE: Bremser piver 206 s16 sw
« Svar #1 Dato: 03. Oktober 2006, 23:39 »
Er det orginale belægninger du har fået monteret ??
Hvis ikke, prøv et andet fabrikat eller nogle orginale.
Nogle typer belægninger hyler væsentligt mere end andre

Mads Hallsson

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. Oktober 2006, 14:20 »
Mange tak, men det er helt nye originale skiver og klodser.. Købte bilen i starten af juli og de har kigget på dem, 3 gange siden jeg fik den..

peugeot605

• Gæst
RE: Et lille tip.
« Svar #3 Dato: 04. Oktober 2006, 20:21 »
Jeg har samme problem selv om jeg ikke bræmser så begynder den at pive og når jeg så bræmser forsvinder det igen og har fået afvide af Peugeot at nogen gange når man sætter nye bræmseklodser på så kan det være fordi der sider en lille smulle jerne splinter og det kan der side i alle dem man køber det er bare om at være heldig..

Så forklaaringen på det er nok at der sider en lille metal splint og Peugeot siger det ikke betyder noget for skiverne det piver bare , men det forsvinder igen når den metal splint er bræmset væk, selv om det kan tage sin tid, mn er holdt op med at pive..

Horatio206

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. Oktober 2006, 20:50 »
Min 206 s16 gør præcis det samme. OG den har os været på værksted 2 gange. Men de "kloge" siger at en bils bremser altid siger lidt, men mine synger højt i kor med hinanden. Meget belastende da de ikke engang synger i takt...

Kenni

• Gæst
« Svar #5 Dato: 09. Oktober 2006, 14:32 »
Jeg havde samme problem på både min gamle 206 S16 og min 206 SW, og svaret fra Peugeot i Taastrup var, at det kunne man ikke gøre noget ved. Jeg ved ikke om det hjælper at skifte klodser og skiver til et andet fabrikat.