Forfatter Emne: Åben filter, flere HK  (Læst 2458 gange)

Bender

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Åben filter, flere HK
« Dato: 01. Maj 2017, 22:06 »
Har luret lidt på det her.. Er det ikke ren fis?
http://www.streetcar.dk/filter-peugeot-120hk-p-23768.html

Altså giver det virkelig flere HK, eller larmer den bare mere? Har ingen interesse i mere larm, men mere træk er da dejligt.. :) Det er til en 207 1,6 vti.

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Åben filter, flere HK
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2017, 15:34 »

Den giver ingen larm, men derimod en brølen når den får gas. HVIS og kun hvis det skulle give mere effekt, så kan du på ingen måder mærke det. Regn med 1-3 HK.

Hvis du er ligeglad med brølen eller skal tune bilen mere så drop idéen og spar de penge :-)
Mvh.

luniman

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Åben filter, flere HK
« Svar #2 Dato: 08. Maj 2017, 16:35 »
Jeg har selv et K & N kit i min 306 1.8 16V og jeg kunne sagtens mærke forskel i optræk da jeg første gang prøvede det og da jeg begyndte at kunne styre min fod i at trykke pedalen ned , kunne jeg osse se forskel på hvor langt jeg kom på literen , også er der selvfølgelig lyden som kommer når du runder de 4000 omdrejninger , som gjorde det svært for mig at styre min fods vægt i starten :)
peugeot 306 roland garros

peugeot 306 1.8 xs

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Åben filter, flere HK
« Svar #3 Dato: 08. Maj 2017, 17:34 »
Det lyder fedt men giver absolut intet.
Jeg havde en 2,0 16V med 136 hk. som fik et kn. filter OG en knast fra en 306 gti ( Efter samråd med agergaard) og den blev målt på samme rullefelt før og efter og det "gav" 0,8 hk Men lyden kunne ingen tage fra den ;-)
Peugeot 207 RC

luniman

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Åben filter, flere HK
« Svar #4 Dato: 08. Maj 2017, 17:41 »
Citér
AXE1 skrev:
Det lyder fedt men giver absolut intet.
Jeg havde en 2,0 16V med 136 hk. som fik et kn. filter OG en knast fra en 306 gti ( Efter samråd med agergaard) og den blev målt på samme rullefelt før og efter og det "gav" 0,8 hk Men lyden kunne ingen tage fra den ;-)


Kunne du heller ikke mærke at den var lidt kvikkere i optrækket , det behøver den jo ikke flere hk for at kunne , selvfølgelig noget mere torque , kan selvfølgelig godt være at det bare er noget jeg har fået bildt mig selv ind at den blev , ved man aldrig hehe har ikke haft den på rullefelt , men mhs til bedre økonomi ved jeg at jeg at den kom længere , idet at jeg tanker tanken fuld hver gang jeg tanker og regner ud hvor langt jeg er kommet pr liter :)
peugeot 306 roland garros

peugeot 306 1.8 xs

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Åben filter, flere HK
« Svar #5 Dato: 08. Maj 2017, 20:29 »
Citér
luniman skrev:
Citér
AXE1 skrev:
Det lyder fedt men giver absolut intet.
Jeg havde en 2,0 16V med 136 hk. som fik et kn. filter OG en knast fra en 306 gti ( Efter samråd med agergaard) og den blev målt på samme rullefelt før og efter og det "gav" 0,8 hk Men lyden kunne ingen tage fra den ;-)


Kunne du heller ikke mærke at den var lidt kvikkere i optrækket , det behøver den jo ikke flere hk for at kunne , selvfølgelig noget mere torque , kan selvfølgelig godt være at det bare er noget jeg har fået bildt mig selv ind at den blev , ved man aldrig hehe har ikke haft den på rullefelt , men mhs til bedre økonomi ved jeg at jeg at den kom længere , idet at jeg tanker tanken fuld hver gang jeg tanker og regner ud hvor langt jeg er kommet pr liter :)

Måske...var der lidt......
Det der med km/l går jeg ikke så højt op i.
Der var ikke mere moment heller...
Peugeot 207 RC