Forfatter Emne: Forbremser på P 206+  (Læst 1548 gange)

spybuggy

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Forbremser på P 206+
« Dato: 06. Juli 2017, 13:28 »
Hej.

For 4 uger siden skiftede jeg bremseskiver og bremseklodserne på vores  P 206+ årg. 2009.
Efterfølgende kom der en skurende lyd når jeg drejede bilen til venstre.
Jeg adskildte det hele en gang til og var megameget omhyggelig med at samle og "smøre" - og tænkte, at nu måtte den være stoppet med den skurelyd.
Men nej  -  ingen bedrring.
Jeg tænkte, jamen så må det være kaliberne der går meget trægt i deres allerinderste position. Derfor skiftede jeg også kaliberne, og tænkte også denne gang, at nu måtte skurelyden være væk.
Men nej  -  der sker nøjagtig det samme der skete første gang.
Nu anser jeg ikke det at udskifte bremserne på en P 206 som om at det er udvidet raketvidenskab  :)
Men hva´faén kan årsagen være til at bremserne stadigvæk giver en skurende lyd fra sig når jeg drejer bilen til venstre ?   :(

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Forbremser på P 206+
« Svar #1 Dato: 06. Juli 2017, 16:21 »
Citér
spybuggy skrev:
Hej.

For 4 uger siden skiftede jeg bremseskiver og bremseklodserne på vores  P 206+ årg. 2009.
Efterfølgende kom der en skurende lyd når jeg drejede bilen til venstre.
Jeg adskildte det hele en gang til og var megameget omhyggelig med at samle og "smøre" - og tænkte, at nu måtte den være stoppet med den skurelyd.
Men nej  -  ingen bedrring.
Jeg tænkte, jamen så må det være kaliberne der går meget trægt i deres allerinderste position. Derfor skiftede jeg også kaliberne, og tænkte også denne gang, at nu måtte skurelyden være væk.
Men nej  -  der sker nøjagtig det samme der skete første gang.
Nu anser jeg ikke det at udskifte bremserne på en P 206 som om at det er udvidet raketvidenskab  :)
Men hva´faén kan årsagen være til at bremserne stadigvæk giver en skurende lyd fra sig når jeg drejer bilen til venstre ?   :(


En årsag kan sagtens være, at der sidder TYK gravrust på bremseåget.
De har det med at få grimme begroninger.

Og har du et forhjulsleje som er lidt slidt, så rammer skiven evt. bremseåget når du drejer. (belaster lejet)
« Senest Redigeret: 06. Juli 2017, 16:22 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online