Forfatter Emne: ABS-udluftningsproblem?  (Læst 3803 gange)

AndreasAP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
ABS-udluftningsproblem?
« Dato: 06. August 2017, 16:21 »
Hey.

Jeg havde et problem på bagerste bremsetromle, så den spyttede en pokkers masse bremsevæske ud af systemet.
Nu er det fixet og jeg har ventileret bremserne.

MEN, bremsepedalen bliver ikke hård, og når jeg tænder motoren synker den bare helt i bund, næsten uden modstand.

Jeg har udluftet i 3 runder med slange på ventilskruerne og checket for bobler, men efter 2. runde kommer der ikke rigtig noget.
- Jeg har udluftet bremser en del gange før, så det burde ikke være min teknik den er gal med.

Jeg har hældt næsten en liter ny væske gennem systemet (en del er kommet ud igennem udlufterslangerne - ca. 0,5 liter).

Kan det være fordi ABS har været tørlagt, og hvordan skal man i så fald udlufte sådan én?

Mvh
Andreas

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.052
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #1 Dato: 06. August 2017, 16:26 »
 Hej
Nu skriver du ikke hvilken bil, men på nogle skal abs åbnes med pp2000 / diagbox for udluftning.
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #2 Dato: 06. August 2017, 19:56 »
Det skal lige tilføjes til hvad superpjok siger at selv når man åbner ABS blokken op for udluftning foreskriver diagbox/pp2000 også at der skal være et tryk på fra overbeholderen.. jeg har før prøvet at det var fuldstændig umuligt at udlufte systemet efter det havde været tomt uden der var tryk på fra tippen
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

AndreasAP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #3 Dato: 07. August 2017, 08:10 »
Selvfølgelig - beklager. Det er en 206 1.4 HDI fra 2003.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #4 Dato: 07. August 2017, 09:40 »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #5 Dato: 07. August 2017, 16:52 »
Lige præcis,, det var en frygtelig historie B)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

AndreasAP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #6 Dato: 09. August 2017, 09:41 »
Så der skal diagbox på for at åbne udluftning til ABS på denne model?

Ved ikke hvor problemet ellers skulle være, da systemet ser ud til at være lukket og i øvrigt udluftet grundigt hele vejen rundt.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: ABS-udluftningsproblem?
« Svar #7 Dato: 09. August 2017, 11:04 »
Citér
AndreasAP skrev:
Så der skal diagbox på for at åbne udluftning til ABS på denne model?

Ved ikke hvor problemet ellers skulle være, da systemet ser ud til at være lukket og i øvrigt udluftet grundigt hele vejen rundt.


Ja præcis.. HVIS/NÅR en hovedcylinder først har været tom ( for eller bagkreds ) så er der altid luft mellem denne og ABSblokken.
Så denne (ABSblokken) skal med en Diagbox/pp2000 have besked om at åbne. Og derefter fortæller testeren hvordan man efterfølgende skal udlufte på hver bremse.

Så MÅSKE ?? er det i dit tilfælde nok at få åbnet ABSblokken ??? I hårdnakket tilfælde så skal der også sættes fortryk på hovedcylinderen, for at denne kan lave nødvendigt tryk. Som i Jack´s tilfælde.

Det "problem" er ikke kun på PSA biler. Men åbning af ABSblokken KAN kræve nævnte tester.. En "standard tester" har ikke altid denne mulighed på PSA biler.
« Senest Redigeret: 09. August 2017, 11:15 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online